Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Spisy

Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Zaklęcia
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
03-01-2021, 10:10 PM
Uroki i zaklęcia użytkowe
Statystyka: Zaklęcia


Aberto - zaklęcie otwierające drzwi i okna.

Accio - zaklęcie przywołujące, które sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej.

Accipere ventus - zaklęcie wywołujące niewielki wiatr. Zaklęcie idealne na upały. 

Alarte Ascendare - zaklęcie powodujące wyrzucenie w górę wskazanego obiektu.

Alohomora - zaklęcie otwierające.

Annihilare - zaklęcie otwierające o silniejszym działaniu, najczęściej używane do przełamania czarów ochronnych.

Aperacjum - zaklęcie, dzięki któremu zostaje ujawniony niewidzialny tusz.

Appare Vestigium - zaklęcie ujawniające ślady magicznej obecności.

Ascendio - zaklęcie, które sprawia, że osoba rzucająca zostaje gwałtownie poderwana do góry.

Arresto Momentum - zaklęcie sprawiające, że wskazany obiekt zatrzymuje się kilka centymetrów nad ziemią, następnie powoli na nią opadając.

Baubillous - zaklęcie tworzące z końca różdżki jasnożółty piorun. Osoba nim uderzona może doznać poparzeń.

Bąblogłowy - zaklęcie tworzące bańkę z powietrzem wokół głowy.

Bombarda - zaklęcie powodujące niewielką eksplozję.

Bombarda Maxima - zaklęcie wywołujące silną eksplozję wskazanego obiektu. Nie może być używane na ludziach i zwierzętach.

Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące wskazany obiekt. Często używane przez uczniów do pakowania kufrów.

Cistem Aperio - zaklęcie służące do otwierania skrzyń.

Colloportus - zaklęcie służące do zamykania wszelkich rzeczy.

Coloretulus- zaklęcie wyczarowujące magiczne graffiti, którego można usunąć tylko silnym zaklęciem czyszczącym.

Confringo - zaklęcie wywołujące eksplozję danego przedmiotu.

Defodio - zaklęcie żłobiące, które odłamuje część przedmiotu, na który zostało rzucone.

Deletrius - zaklęcie, które usuwa widma zaklęcia Priori Incantatem.

Deprimo - zaklęcie powodujące ogromny nacisk na cel, co mogło skutkować brutalnym złamaniem obiektu.

Depulso - zaklęcie odpychające.

Descendo - zaklęcie niszczące, które powoduje opadanie obiektów.

Diffindo - zaklęcie rozcinające.

Dissendium - zaklęcie otwierające tajemne przejścia.

Dunamis - zaklęcie otwierające.

Erecto -  zaklęcie prostujące obiekt, na który zostało rzucone.

Exlingnet - zaklęcie gaszące ogień.

Finestra - zaklęcie rozbijające szybę w proch.

Finite - zaklęcie kończące działanie innych czarów.

Flagrate - zaklęcie oznaczające wybrany przedmiot czerwonym ognistym krzyżem.

Flagrante - zaklęcie, która sprawia rozgrzanie przedmiotu w chwili dotknięcia przez kogokolwiek.

Flippendo - zaklęcie odpychające wskazany obiekt.

Glacius - zaklęcie zamrażające wodę oraz unieszkodliwiające ogniste salamandry.

Impervius - zaklęcie, które nadaje wskazanemu obiektowi właściwości odpychające, przez co żadna osoba nie może go dotknąć.

Incendio - zaklęcie podpalające

Lacarnum Inflamari - zaklęcie, które powoduje, że z końca różdżki wystrzeliwuje mały płomień.

Liberare - zaklęcie otwierające.

Locomotor - zaklęcie służące do przenoszenia różnych przedmiotów.

Lumos - zaklęcie rozświetlające.

Lumos Maxima -  ulepszona wersja zaklęcia Lumos. Może spowodować wyczarowanie wielkiej kuli światła, która oderwie się od różdżki i będzie wisieć w powietrzu przez kilka minut.

Metelojinx - zaklęcie modyfikujące pogodę, które tworzy niewielką, lokalną burzę.

Meteourok recanto - zaklęcie, które zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne.

Mobiliarbus - zaklęcie używane do lewitacji roślin i drzew.

Mobilicorpus - zaklęcie używane do lewitacji człowieka wbrew jego woli bądź takiego, który sam nie jest w stanie chodzić.

Mutabis - zaklęcie składające ubrania.

Namiar - zaklęcie wykrywające użycie czarów przez nieletnich czarodziejów.

Neguissimi ignis - zaklęcie tworzące ogniste strzały lecące z końca różdżki.

Nisi fear - zaklęcie usuwające brzydkie zapachy.

Nox - przeciwzaklęcie Lumos; służy do gaszenia światła.

Oculus Reparo - zaklęcie naprawiające okulary.

Orchideus - zaklęcie, które wyczarowuje bukiet kwiatów.

Pakuj - zaklęcie służące do pakowania bagażu.

Papyrus Reparo - zaklęcie przywraca rozdarty kawałek papieru do pierwotnej całości.

Partis Temporus - zaklęcie służące do rozdzielenia obiektów.

Periculum - zaklęcie, które powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk.

Priori Incantatem - zaklęcie, które wywołuje retrospekcję czarów danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.

Quietus - zaklęcie osłabiające siłę głosu.

Reducto - zaklęcie niszczące duże przedmioty.

Relashio - zaklęcie, które sprawia, że z końca różdżki strzelają iskry, którymi można poparzyć inną osobę.

Reparo - zaklęcie naprawiające zniszczone przedmioty. 

Revelio - zaklęcie ujawniające ukryty obiekt.

Reverte - zaklęcie powodujące powrót przedmiotów do ich pierwotnych położeń i stanów poprzez ruch w odwrotnym kierunku.

Riddikulus - zaklęcie zamieniające bogina w coś zabawnego.

Sillencio - zaklęcie uciszające.

Sonorus - zaklęcie zwiększające siłę głosu.

Specialis Revelio - zaklęcie, które odkrywa przed rzucającym specjalne właściwości przedmiotu.

Surrexit - zaklęcie wyczarowujące bukiet róż

Tergeo - zaklęcie usuwające różne substancje np. krew, kurz, czy rozlany płyn.

Vestimento arida - zaklęcie suszące ubrania.

Vincul - zaklęcie wiążące sznurowadła.

Vipera Evanesca - zaklęcie spalające wyczarowanego węża.

Waddiwasi - zaklęcie odblokowujące zatkane otwory.

Wingardium Leviosa - zaklęcie unoszące wskazany przedmiot.


Zaklęcia transmutacyjne
Statystyka: Transmutacja


Anseris mutatio - zaklęcie zmieniające wybrany obiekt w gęś

Anteoculatia - zaklęcie, które sprawia, że na głowie przeciwnika pojawia się poroże.

Aqua Eructo - zaklęcie wytwarzające silny strumień wody z różdżki.

Aquamenti- zaklęcie wytwarzające strumień wody z różdżki.

Avenseguim - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w narzędzie śledzące.

Avifors - zaklęcie transmutujące wybrany obiekt w ptaka

Avis - zaklęcie powodujące pojawienie się stada ptaków, które można następnie kontrolować.

Capacious extremis - zaklęcie, które rozciąga wewnętrzne wymiary danego obiektu, nie zmieniając jego wymiarów zewnętrznych, a także sprawia, że jego zawartość staje się lżejsza

Capillus mutatio - zaklęcie zmieniające kolor włosów. Wielkość zabarwienia zależy od umiejętności czarodzieja oraz od jego skupienia. Źle rzucone zaklęcie może sprawić, że włosy zaczną wypadać.

Colovaria - zaklęcie zmieniające kolor danego przedmiotu.

Compreso - zaklęcie scalające dwa przedmioty o odmiennych właściwościach w jeden, który łączy właściwości obu transmutantów.

Diminuendo - zaklęcie powodujące kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone.

Ducklifors - zaklęcie, które transmutuje wybrany obiekt w kaczkę

Duplicare - zaklęcie powielające wskazany obiekt

Duro - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w kamień.

Engorgio - zaklęcie powiększające niewielkie obiekty.

Evanesco - zaklęcie transmutacyjne, które sprawia, że jakiś przedmiot, ożywiony lub nieożywiony, znika.

Gemino - zaklęcie powielające małe przedmioty.

Glisseo - zaklęcie powodujące spłaszczenie stopni schodów tworząc płaską powierzchnię biegnącą w dół.

Molliare -  zaklęcie które zmiękcza powierzchnię docelową pozwalając czarodziejom wylądować bezpiecznie po skoku lub upadku z dużej wysokości.

Mutus animal - zaklęcie zamieniające przedmioty w niewielkie zwierzę.

Peniculus - zaklęcie zmieniające wybrany obiekt w szczotkę do włosów

Piertotum Locomotor - zaklęcie, które ożywia rzeźby, zbroje oraz posągi.

Portus - zaklęcie, które zamienia dany przedmiot w świstoklik.

Pulvinus - zaklęcie transmutujące przedmioty w poduszkę. Jej wielkość zależy od wielkości zmienianego przedmiotu, jak również umiejętności rzucającego czar.

Reducio - zaklęcie zmniejszające przedmioty

Reparifarge - zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji.

Simulatio - zaklęcie łączące dwa przedmioty w jeden.

Supellectilem - zaklęcie transmutujące mebel w pnącza

Vera Verto - zaklęcie zmieniające niewielkie zwierzę w puchar na wodę.

Klątwy
Statystyka: OPCM


Arania Exumai - zaklęcie sprawiające ból pająkom.

Brachiabindo - zaklęcie tworzące niewidzialne więzy, które krępują wskazaną osobę.

Cantabavem - zaklęcie sprawiające, że przeciwnik zaczyna śpiewać niczym słowik.

Clomore feras - zaklęcie wydobywające dziki wrzask z gardła przeciwnika.

Confundus - zaklęcie, które dezorientuje wskazaną osobę.

Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające, działające zarówno na ludzi jak i silne stworzenia magiczne.

Culicibus - zaklęcie tworzące komary wokół przeciwnika.

Densaugeo - zaklęcie, które sprawia, że przednie zęby przeciwnika znacznie się wydłużają.

Drętwota - zaklęcie oszałamiające przeciwnika, jak również sprawiające, że jego ciało niemal w całości drętwieje.

Everte Statum - zaklęcie wyrzucające przeciwnika w górę.

Exchamentis - zaklęcie wywołujące ciągły płacz u osoby, na którą zostało rzucone.

Fallis - zaklęcie powodujące wypadanie włosów.

Furnunculus - zaklęcie, które sprawia, że na twarzy wskazanej osoby pojawiają się bolesne krosty.

Galata digitos - zaklęcie sprawiające, że palce ofiary stają się galaretowate.

Ignis circuli - zaklęcie tworzące krąg ognia wokół ofiary. Ugasić może je jedynie osoba, która rzuciła czar.

Immobulus - zaklęcie spowalniające ofiarę.

Impedimenta - zaklęcie, które na pewien czas spowalnia ofiarę.

Incarcerous - zaklęcie powodujące pojawienie się pęt krępujących ofiarę.

Inpletsum - zaklęcie zaklejające buzię.

Jęzlep - zaklęcie powodujące przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie.

Legilimens - zaklęcie umożliwiające czytanie w myślach. Pokazuje zarówno wspomnienia, jak i uczucia zagnieżdżone w umyśle, co pozwala poznać jego słabe strony.

Levicorpus - zaklęcie sprawiające, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół

Loboribus - zaklęcie wywołujące zmęczenie.

Locomotor Mortis - zaklęcie paraliżujące nogi, przez co ofiara nie może się poruszać.

Loguntus tergo - zaklęcie sprawiające, że wskazana osoba zaczyna mówić od tyłu.

Nimia pilosum - zaklęcie sprawiające, że całe ciało osoby wskazanej pokrywa się bujnym owłosieniem. Długość i gęstość zależą od umiejętności rzucającego.

Obliviate - zaklęcie używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.

Obscuro - zaklęcie sprawiające, że na oczach wskazanej istoty pojawia się opaska z czarnego materiału.

Oppugno - zaklęcie, które zmusza wyczarowane ptaki do ataku.

Pavimentum ita - zaklęcie przyklejające buty do podłoża.

Petrificus Totalus - zaklęcie, które powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.

Repente risum - zaklęcie wywołujące histeryczny śmiech.

Replecementoris - zaklęcie sprawiające, że kolana ofiary pojawiają się po drugiej stronie.

Rictusempra - zaklęcie powodujące atak śmiechu u przeciwnika

Rursus - zaklęcie wywołujące swędzenie całego ciała. Czas trwania, jak również intensywność, zależą od umiejętności rzucającego.

Slugulus Eructo - zaklęcie, które sprawia, że osoba na którą zostało rzucone, wymiotuje ślimakami.

Squamae - zaklęcie powodujące, że skóra przeciwnika pokrywa się rybimi łuskami.

Sternutatio - zaklęcie wywołujące uporczywe kichanie.

Stulitatio - zaklęcie sprawiające, że ofiara zaczyna bezsensownie paplać

Tadus - zaklęcie spowalniające procesy myślowe na kilka minut.

Tarantallegra - zaklęcie wywołujące dzikie pląsy u przeciwnika.

Upiorogacek - zaklęcie, które powoduje u przeciwnika strach i lęk.

Vulnera corpas - zaklęcie zadające rany w postaci niewielkich, płytkich nacięć na skórze


Zaklęcia ochronne i lecznicze
Statystyka: OPCM


Anapneo - zaklęcia udrażniające drogi oddechowe.

Brackium Emendo- zaklęcie leczące złamane kości.

Cave Inimicum - zaklęcie, które tworzy barierę sygnalizującą pojawienie się w pobliżu innych osób.

Enervate - zaklęcie przywracające przytomność i trzeźwość umysłu.

Episkey - zaklęcie leczące niewielkie urazy.

Expecto Patronum - zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa.

Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, które wytrąca z ręki przeciwnika trzymany aktualnie przedmiot. 

Expulso - zaklęcie, które odpycha przeciwnika za pomocą siły kinetycznej

Ferula - zaklęcie opatrujące uszkodzenia ciała.

Firestorm - zaawansowane zaklęcie powodujące pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokół rzucającego. Płomienie można kontrolować ruchem różdżki.

Fumos - zaklęcie, za którego pomocą można wyczarować chmurę podobną do zasłony dymnej.

Homenum Revelio - zaklęcie ujawniające ludzką obecność w docelowym obszarze.

Irritum - zaklęcie rozbijające drobne tarcze. 

Liberacorpus - zaklęcie uwalniające uniesioną ofiarę. Jest przeciwzaklęciem do Levicorpus.

Muffliato - zaklęcie, które sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, dzięki czemu nie może podsłuchać danej rozmowy.

Protego - zaklęcie tworzące na krótką chwilę tarczę, która chroni przed słabszymi zaklęciami.

Protego Totalum - zaklęcie ochronne, używane na małych obszarach. Sprawia, że miejsce trudniej wykryć i odporne jest na większość zaklęć.

Rennervate - zaklęcie budzące z omdlenia.

Repello Inimicum - potężne zaklęcie ochronne, które rzucane na budynek tworzy barierę chroniącą przed zaklęciami.

Repello Muggletum - zaklęcie sprawiające, że mugole nie widzą obiektu, na który zostało rzucone.

Salvio Hexia - zaklęcie, które ochrania miejsce, w którym aktualnie ktoś przebywa.

Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące głębokie rany

Zaklęcie Kameleona -  zaklęcie, które upodabnia daną osobę lub przedmiot do otoczenia, dzięki czemu staje się niemal niewidzialna.

Zaklęcia czarnomagiczne
Statystyka: OPCM


Avada Kedavra - zaklęcie uśmiercające. Należy do Zaklęć Niewybaczalnych, a jego użycie jest poważnie karane.

Cruciatus - zaklęcie Niewybaczalne, które sprawia ofiarom niewyobrażalny ból.

Imperius - zaklęcie Niewybaczalne, które służy do przejęcia kontroli nad zaczarowaną osobą.

Morsmordre - zaklęcie wyczarowujące Mroczny Znak na niebie.

Mucus ad Nauseam - zaklęcie powodujące bardzo silny katar i przeziębienie.

Oscausi - zaklęcie, które sprawia, że usta ofiar zostają zarośnięte skórą.

Protego Diabolica - niezwykle złożone i potężne zaklęcie ochronne z dziedziny czarnej magii. Na skutek tego czaru, wokół rzucającego tworzy się ochronny krąg niebieskiego ognia.

Rationem tussis - wywołuje gwałtowne duszności i napady kaszlu; odpowiednio silne może doprowadzić do uduszenia.

Sectumsempra - zaklęcie zadające głębokie rany cięte, które prowadzą do wykrwawienia się ofiary.

Serpensortia - zaklęcie wyczarowujące węża, który atakuje przeciwnika.

Somnia hostibore - zaklęcie wywołujące koszmary u osoby, na którą zostało rzucone. Czarodziej odpowiedzialny za klątwę może je kontrolować, wywołując paniczny lęk.
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 03:56 PM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa