Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Organizacja › Mechanika

Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Gry i zabawy
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
10-01-2021, 04:04 PM
Kości
Kości to jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najprostszych gier hazardowych wśród czarodziejów. Gra się pięcioma kostkami sześciennymi (każdy z graczy powinien mieć własny zestaw kości, a im bardziej prestiżowe tworzywo tym większy respekt przeciwników) do momentu zapełnienia całej tabelki punktami. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.

1. Wyjaśnienie punktacji
jedynki - suma kości, na których wypadło 1; czyli gdy wypadną ci trzy jedynki, to w tabelce obok jedynek wpisujesz sobie 3 punkty, pozostałych liczb nie bierzesz pod uwagę
dwójki - analogicznie, suma dwójek
trójki - suma trójek
czwórki - suma czwórek
piątki - suma piątek
szóstki - suma szóstek
PREMIA - premię doliczasz sobie dopiero po wypełnieniu całej górnej części tabelki; wynosi ona 36 punktów i możesz ją sobie dopisać tylko wtedy, jeśli suma twoich jedynek, dwójek, trójek, czwórek, piątek i szóstek wynosi minimum 63 punkty.
3 jednakowe - jeśli wypadną ci trzy jednakowe liczby możesz wpisać tu sumę wszystkich pięciu kostek
4 jednakowe - analogicznie, jeśli wypadną ci cztery jednakowe kostki, wpisujesz tu sumę wszystkich pięciu
ful (2+3) - kiedy wypadnie ci para i trójka, czyli np. dwie piątki i trzy jedynki, wpisujesz w to pole 25 punktów
mały strit - jeśli wypadną ci cztery liczby po kolei, czyli kombinacja 1 2 3 4, 2 3 4 5 lub 3 4 5 6, wpisujesz w to pole 30 punktów
duży strit - jeśli wypadnie ci pięć liczb po kolei (1 2 3 4 5 lub 2 3 4 5 6), wpisujesz w to pole 40 punktów
generał - kiedy na wszystkich kostkach wypadnie ci ta sama liczba, wpisujesz w to pole 50 punktów
szansa - suma oczek ze wszystkich kostek

2. Jak to działa w praktyce?
- normalnie w kościach jedna tura gracza to rzut kośćmi jeden raz (+ maksymalnie 2 przerzuty); dla przyspieszenia rozgrywki na jeden post przypadają 3 rzuty
- rzuca się pięcioma kostkami sześciennymi w tym temacie (komenda roll=5d6) i można albo zaakceptować rzut, albo dwukrotnie przerzucić dowolną ilość kostek - zarówno jedną czy dwie, jak i wszystkie pięć
- ze względu na zależność 1 post=3 rzuty, rzuty kostkami w temacie trzeba odpowiednio i dokładnie opisywać; przykładowo:

1 post: I rzut na kości:
Kod:
1 rzut: [roll=5d6]
2 post: przerzucam x y z: odpowiednia komenda
3 post: przerzucam jeszcze x: odpowiednia komenda
4 post: z I rzutu wpisuję wynik w trójki, II rzut: komenda roll=5d6 I TAK DALEJ

- BARDZO WAŻNE jest przy wykonywaniu kolejnych rzutów w temacie z kostkami zaznaczenie, w które pole wpisuje się poprzednie wyniki, tak aby uniknąć zamiany kolejności czy innej manipulacji wynikami rzutów

3. Kody
Po każdym poście należy umieścić wypełniony kodzik z wynikami poszczególnych rzutów i linkami do nich.
I rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

II rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

III rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

Kod:
<bb>I rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

<bb>II rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

<bb>III rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

Wszystkie swoje wyniki należy podsumowywać w tabelce zbiorczej na samym końcu posta.
Kod:
<center><table class="table1">
<tr class="tr1">
<td class="td1">jedynki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">dwójki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">trójki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">czwórki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">piątki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">szóstki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">[b]PREMIA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">[b]SUMA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">3 jednakowe</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">4 jednakowe</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">ful (2+3)</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">mały strit</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">duży strit</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">generał</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">szansa</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">[b]SUMA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
</table></center>
Szukaj
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#2
11-03-2021, 01:57 AM
Rzutki
Rzutki to stosunkowo nowa dla czarodziejów gra, najbardziej popularna wśród mugolaków, jednak zaadaptowana do formy magicznej i nieco podrasowana - ot, żeby za nudno nie było. Celem jest o dziwo nie zdobycie punktów, a... ich wyzerowanie. Każdy z graczy zaczyna z pulą 501 punktów i za każdy rzut zamiast dodawać zdobyte punkty, należy je sobie odejmować. Istnieje pewien haczyk - aby zagrać w rzutki, należy bezwzględnie znać zaklęcia Wingardium Leviosa oraz Depulso, gdyż używa się ich do rzucania strzałkami.

I. Podział planszy
Plansza ma kształt koła, podzielonego na 20 sektorów. Każdy sektor podzielony jest na pola pojedynczo, podwójnie i potrójnie punktowane. W centrum planszy znajduje się środek, otoczony wąskim pierścieniem. Za trafienie w sam środek otrzymuje się 50 punktów, w pierścień - 25. Za trafienie w pozostałe miejsca otrzymuje się punkty zależnie od numeru sektoru.

II. Przebieg gry
W rzutki może grać dowolna liczba graczy. Kolejność należy ustalić poprzez rzut pojedynczą rzutką do tarczy. Aby to zrobić, należy wykonać rzut kostką d20 - tura zaczyna się od osoby z największym wynikiem, a kończy na osobie z najmniejszym i należy tego przestrzegać do końca gry.
Każda kolejka składa się z kilku części. Po pierwsze, każdy post = rzut 3 rzutkami. Aby przeprowadzić rzut, należy kolejno:
1. Rzucić udane zaklęcie Wingardium Leviosa, a następnie udane zaklęcie Depulso. Pamiętaj o zakłóceniach magii i rzuć kością na powodzenie obu zaklęć (wg tego tematu), po razie na każdą rzutkę. Rzucamy trzema rzutkami, a więc w temacie z rzutem kością wykonujesz łącznie 6 rzutów d10, 3 na Wingardium Leviosa, 3 na Depulso - pamiętaj, by je podpisać!
Ściąga do rzutu:
Kod:
Wingardium Leviosa 1: [roll=d10]
Depulso 1: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 2: [roll=d10]
Depulso 2: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 3: [roll=d10]
Depulso 3: [roll=d10]
2. Jeśli udało ci się rzucić zaklęcia (aby rzut daną rzutką był udany, oba muszą wyjść), musisz teraz wylosować, w jakie miejsce planszy trafiłeś rzutkami. W tym celu rzuć kością d25 tyle razy, ile masz udanych rzutów.
1-20 - te kości oznaczają podstawowe sektory na planszy. Jeśli trafiłeś w któryś z nich, rzuć dodatkowo kostką d6. Wynik 2 oznacza, że trafiłeś w pole podwójnie punktowane, 3 - potrójnie.
21 - strzałka trafiła w zewnętrzną obręcz, nie otrzymujesz żadnych punktów, za to wyrasta ci piękne, obfite poroże; po rozgrywce lepiej zgłoś się do Skrzydła Szpitalnego (albo przez 3 kolejne wątki obnoś się ze swoim nowym nabytkiem)
22 - rzutka, którą właśnie posłałeś w planszę jest tak zażenowana twoim zezem, że po zakończeniu rundy będzie za tobą latać po całej szkole, wykrzykując obelgi pod twoim adresem; po 1 wątku powinieneś mieć już spokój, ale lepiej popracuj nad celnością;
23 - udało ci się idealnie wymierzyć i trafiłeś prosto w centralną część planszy; 50 punktów dla ciebie!;
24 - przycelowałeś, ale tak marnie, że biedna rzutka dokonała autodestrukcji - trudno, musicie dokończyć grę przy użyciu dwóch, z pewnością twoi współgracze są ci bardzo wdzięczni za marnowanie ich cennego czasu
25 - celowałeś w środek, ale rzutka minimalnie zboczyła z obranego kursu; nie jest źle, trafiłeś w środkowy pierścień, zyskując 25 punktów;
Ściąga do rzutu:
Kod:
1 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
2 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
3 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]


3. Podsumować swoje punkty na koniec posta, używając poniższego kodu:
Kod:
<bb>I rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>II rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>III rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>Podsumowanie:</bb> 501-X=Y

III. Zakończenie gry
Zasada jest prosta. Pierwszy gracz, który wyzeruje swój licznik punktów, wygrywa.
Oczywiście w rzutki można grać o realne fanty czy Pióra Feniksa, które postawią gracze, ale poza tym zwycięzca gry, w której uczestniczyły minimum 3 osoby, otrzyma 1 punkt Refleksu.
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 03:46 PM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa