12-01-2021, 01:17 AM
Umiejętności specjalne
Specjalne umiejętności to umiejętności, które są nieco trudniejsze w przyswojeniu, ale za to otwierają wiele fabularnych drzwi. Niektórych z nich można nauczyć się na odpowiedniej lekcji na VII roku, inne wymagają niesamowitego poświęcenia czasu i systematyczności w dążeniu do celu. Oczywiście można otrzymać je już na poziomie KP, spełniając pewne wymagania:
- przeznaczyć wymaganą ilość startowych punktów umiejętności na konkretne dziedziny,
- opisać w KP proces i trudy zdobywania tej umiejętności, podkreślając rozciągnięcie się nauki przez jakiś czas,
- każdy gracz może posiadać tylko dwie postaci z umiejętnością specjalną zdobytą na poziomie KP, fabularnie może się uczyć ile chce i czego chce,
- jeśli chcesz zdobyć umiejętność specjalną na poziomie KP, Twoja postać nie może mieć genetyki,
- Twoja postać musi mieć ukończone minimum 16 lat, żeby móc zdobyć umiejętność specjalną na poziomie KP.
Każda umiejętność specjalna to również bonus do punktów umiejętności na start, doliczana niezależnie od punktów przypadających danemu rocznikowi, np. jeśli John zgodnie z KP zaczyna rozgrywkę fabularną na VII roku i potrafi rzucać zaklęcia niewerbalne, to na start ma 24pkt umiejętności +1 do zaklęć, a jego startowa statystyka Skupienia oraz Zaklęć w kuferku musi mieć minimum 4pkt +1 punkt bonusowy do Zaklęć
Jak zdobyć Umiejętność Specjalną fabularnie? Zajrzyj do Mechaniki!
Magia bezróżdżkowa
+1 Zaklęcia
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Zaklęcia
1. Aurora Flosadóttir
2. Camden Everill
3.
Zaklęcia niewerbalne
+1 Zaklęcia
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Zaklęcia
1.
2.
3.
Legilimencja
+1 Zaklęcia
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności OPCM
1.
2.
3.
Oklumencja
+1 Zaklęcia
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności OPCM
1.
2.
3.
Animagia
+1 Transmutacja
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Skupienie
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Transmutacja
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Eliksiry
1.
2.
3.