03-01-2021, 10:10 PM
Uroki i zaklęcia użytkowe
Statystyka: Zaklęcia
Aberto - zaklęcie otwierające drzwi i okna.
Accio - zaklęcie przywołujące, które sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej.
Accipere ventus - zaklęcie wywołujące niewielki wiatr. Zaklęcie idealne na upały.
Alarte Ascendare - zaklęcie powodujące wyrzucenie w górę wskazanego obiektu.
Alohomora - zaklęcie otwierające.
Annihilare - zaklęcie otwierające o silniejszym działaniu, najczęściej używane do przełamania czarów ochronnych.
Aperacjum - zaklęcie, dzięki któremu zostaje ujawniony niewidzialny tusz.
Appare Vestigium - zaklęcie ujawniające ślady magicznej obecności.
Ascendio - zaklęcie, które sprawia, że osoba rzucająca zostaje gwałtownie poderwana do góry.
Arresto Momentum - zaklęcie sprawiające, że wskazany obiekt zatrzymuje się kilka centymetrów nad ziemią, następnie powoli na nią opadając.
Baubillous - zaklęcie tworzące z końca różdżki jasnożółty piorun. Osoba nim uderzona może doznać poparzeń.
Bąblogłowy - zaklęcie tworzące bańkę z powietrzem wokół głowy.
Bombarda - zaklęcie powodujące niewielką eksplozję.
Bombarda Maxima - zaklęcie wywołujące silną eksplozję wskazanego obiektu. Nie może być używane na ludziach i zwierzętach.
Chłoszczyść - zaklęcie czyszczące wskazany obiekt. Często używane przez uczniów do pakowania kufrów.
Cistem Aperio - zaklęcie służące do otwierania skrzyń.
Colloportus - zaklęcie służące do zamykania wszelkich rzeczy.
Coloretulus- zaklęcie wyczarowujące magiczne graffiti, którego można usunąć tylko silnym zaklęciem czyszczącym.
Confringo - zaklęcie wywołujące eksplozję danego przedmiotu.
Defodio - zaklęcie żłobiące, które odłamuje część przedmiotu, na który zostało rzucone.
Deletrius - zaklęcie, które usuwa widma zaklęcia Priori Incantatem.
Deprimo - zaklęcie powodujące ogromny nacisk na cel, co mogło skutkować brutalnym złamaniem obiektu.
Depulso - zaklęcie odpychające.
Descendo - zaklęcie niszczące, które powoduje opadanie obiektów.
Diffindo - zaklęcie rozcinające.
Dissendium - zaklęcie otwierające tajemne przejścia.
Dunamis - zaklęcie otwierające.
Erecto - zaklęcie prostujące obiekt, na który zostało rzucone.
Exlingnet - zaklęcie gaszące ogień.
Finestra - zaklęcie rozbijające szybę w proch.
Finite - zaklęcie kończące działanie innych czarów.
Flagrate - zaklęcie oznaczające wybrany przedmiot czerwonym ognistym krzyżem.
Flagrante - zaklęcie, która sprawia rozgrzanie przedmiotu w chwili dotknięcia przez kogokolwiek.
Flippendo - zaklęcie odpychające wskazany obiekt.
Glacius - zaklęcie zamrażające wodę oraz unieszkodliwiające ogniste salamandry.
Impervius - zaklęcie, które nadaje wskazanemu obiektowi właściwości odpychające, przez co żadna osoba nie może go dotknąć.
Incendio - zaklęcie podpalające
Lacarnum Inflamari - zaklęcie, które powoduje, że z końca różdżki wystrzeliwuje mały płomień.
Liberare - zaklęcie otwierające.
Locomotor - zaklęcie służące do przenoszenia różnych przedmiotów.
Lumos - zaklęcie rozświetlające.
Lumos Maxima - ulepszona wersja zaklęcia Lumos. Może spowodować wyczarowanie wielkiej kuli światła, która oderwie się od różdżki i będzie wisieć w powietrzu przez kilka minut.
Metelojinx - zaklęcie modyfikujące pogodę, które tworzy niewielką, lokalną burzę.
Meteourok recanto - zaklęcie, które zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne.
Mobiliarbus - zaklęcie używane do lewitacji roślin i drzew.
Mobilicorpus - zaklęcie używane do lewitacji człowieka wbrew jego woli bądź takiego, który sam nie jest w stanie chodzić.
Mutabis - zaklęcie składające ubrania.
Namiar - zaklęcie wykrywające użycie czarów przez nieletnich czarodziejów.
Neguissimi ignis - zaklęcie tworzące ogniste strzały lecące z końca różdżki.
Nisi fear - zaklęcie usuwające brzydkie zapachy.
Nox - przeciwzaklęcie Lumos; służy do gaszenia światła.
Oculus Reparo - zaklęcie naprawiające okulary.
Orchideus - zaklęcie, które wyczarowuje bukiet kwiatów.
Pakuj - zaklęcie służące do pakowania bagażu.
Papyrus Reparo - zaklęcie przywraca rozdarty kawałek papieru do pierwotnej całości.
Partis Temporus - zaklęcie służące do rozdzielenia obiektów.
Periculum - zaklęcie, które powoduje wystrzelenie z różdżki czerwonego snopu iskier, który rozdziela się jak fajerwerk.
Priori Incantatem - zaklęcie, które wywołuje retrospekcję czarów danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Quietus - zaklęcie osłabiające siłę głosu.
Reducto - zaklęcie niszczące duże przedmioty.
Relashio - zaklęcie, które sprawia, że z końca różdżki strzelają iskry, którymi można poparzyć inną osobę.
Reparo - zaklęcie naprawiające zniszczone przedmioty.
Revelio - zaklęcie ujawniające ukryty obiekt.
Reverte - zaklęcie powodujące powrót przedmiotów do ich pierwotnych położeń i stanów poprzez ruch w odwrotnym kierunku.
Riddikulus - zaklęcie zamieniające bogina w coś zabawnego.
Sillencio - zaklęcie uciszające.
Sonorus - zaklęcie zwiększające siłę głosu.
Specialis Revelio - zaklęcie, które odkrywa przed rzucającym specjalne właściwości przedmiotu.
Surrexit - zaklęcie wyczarowujące bukiet róż
Tergeo - zaklęcie usuwające różne substancje np. krew, kurz, czy rozlany płyn.
Vestimento arida - zaklęcie suszące ubrania.
Vincul - zaklęcie wiążące sznurowadła.
Vipera Evanesca - zaklęcie spalające wyczarowanego węża.
Waddiwasi - zaklęcie odblokowujące zatkane otwory.
Wingardium Leviosa - zaklęcie unoszące wskazany przedmiot.
Zaklęcia transmutacyjne
Statystyka: Transmutacja
Anseris mutatio - zaklęcie zmieniające wybrany obiekt w gęś
Anteoculatia - zaklęcie, które sprawia, że na głowie przeciwnika pojawia się poroże.
Aqua Eructo - zaklęcie wytwarzające silny strumień wody z różdżki.
Aquamenti- zaklęcie wytwarzające strumień wody z różdżki.
Avenseguim - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w narzędzie śledzące.
Avifors - zaklęcie transmutujące wybrany obiekt w ptaka
Avis - zaklęcie powodujące pojawienie się stada ptaków, które można następnie kontrolować.
Capacious extremis - zaklęcie, które rozciąga wewnętrzne wymiary danego obiektu, nie zmieniając jego wymiarów zewnętrznych, a także sprawia, że jego zawartość staje się lżejsza
Capillus mutatio - zaklęcie zmieniające kolor włosów. Wielkość zabarwienia zależy od umiejętności czarodzieja oraz od jego skupienia. Źle rzucone zaklęcie może sprawić, że włosy zaczną wypadać.
Colovaria - zaklęcie zmieniające kolor danego przedmiotu.
Compreso - zaklęcie scalające dwa przedmioty o odmiennych właściwościach w jeden, który łączy właściwości obu transmutantów.
Diminuendo - zaklęcie powodujące kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone.
Ducklifors - zaklęcie, które transmutuje wybrany obiekt w kaczkę
Duplicare - zaklęcie powielające wskazany obiekt
Duro - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w kamień.
Engorgio - zaklęcie powiększające niewielkie obiekty.
Evanesco - zaklęcie transmutacyjne, które sprawia, że jakiś przedmiot, ożywiony lub nieożywiony, znika.
Gemino - zaklęcie powielające małe przedmioty.
Glisseo - zaklęcie powodujące spłaszczenie stopni schodów tworząc płaską powierzchnię biegnącą w dół.
Molliare - zaklęcie które zmiękcza powierzchnię docelową pozwalając czarodziejom wylądować bezpiecznie po skoku lub upadku z dużej wysokości.
Mutus animal - zaklęcie zamieniające przedmioty w niewielkie zwierzę.
Peniculus - zaklęcie zmieniające wybrany obiekt w szczotkę do włosów
Piertotum Locomotor - zaklęcie, które ożywia rzeźby, zbroje oraz posągi.
Portus - zaklęcie, które zamienia dany przedmiot w świstoklik.
Pulvinus - zaklęcie transmutujące przedmioty w poduszkę. Jej wielkość zależy od wielkości zmienianego przedmiotu, jak również umiejętności rzucającego czar.
Reducio - zaklęcie zmniejszające przedmioty
Reparifarge - zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji.
Simulatio - zaklęcie łączące dwa przedmioty w jeden.
Supellectilem - zaklęcie transmutujące mebel w pnącza
Vera Verto - zaklęcie zmieniające niewielkie zwierzę w puchar na wodę.
Anteoculatia - zaklęcie, które sprawia, że na głowie przeciwnika pojawia się poroże.
Aqua Eructo - zaklęcie wytwarzające silny strumień wody z różdżki.
Aquamenti- zaklęcie wytwarzające strumień wody z różdżki.
Avenseguim - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w narzędzie śledzące.
Avifors - zaklęcie transmutujące wybrany obiekt w ptaka
Avis - zaklęcie powodujące pojawienie się stada ptaków, które można następnie kontrolować.
Capacious extremis - zaklęcie, które rozciąga wewnętrzne wymiary danego obiektu, nie zmieniając jego wymiarów zewnętrznych, a także sprawia, że jego zawartość staje się lżejsza
Capillus mutatio - zaklęcie zmieniające kolor włosów. Wielkość zabarwienia zależy od umiejętności czarodzieja oraz od jego skupienia. Źle rzucone zaklęcie może sprawić, że włosy zaczną wypadać.
Colovaria - zaklęcie zmieniające kolor danego przedmiotu.
Compreso - zaklęcie scalające dwa przedmioty o odmiennych właściwościach w jeden, który łączy właściwości obu transmutantów.
Diminuendo - zaklęcie powodujące kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone.
Ducklifors - zaklęcie, które transmutuje wybrany obiekt w kaczkę
Duplicare - zaklęcie powielające wskazany obiekt
Duro - zaklęcie zamieniające wskazany przedmiot w kamień.
Engorgio - zaklęcie powiększające niewielkie obiekty.
Evanesco - zaklęcie transmutacyjne, które sprawia, że jakiś przedmiot, ożywiony lub nieożywiony, znika.
Gemino - zaklęcie powielające małe przedmioty.
Glisseo - zaklęcie powodujące spłaszczenie stopni schodów tworząc płaską powierzchnię biegnącą w dół.
Molliare - zaklęcie które zmiękcza powierzchnię docelową pozwalając czarodziejom wylądować bezpiecznie po skoku lub upadku z dużej wysokości.
Mutus animal - zaklęcie zamieniające przedmioty w niewielkie zwierzę.
Peniculus - zaklęcie zmieniające wybrany obiekt w szczotkę do włosów
Piertotum Locomotor - zaklęcie, które ożywia rzeźby, zbroje oraz posągi.
Portus - zaklęcie, które zamienia dany przedmiot w świstoklik.
Pulvinus - zaklęcie transmutujące przedmioty w poduszkę. Jej wielkość zależy od wielkości zmienianego przedmiotu, jak również umiejętności rzucającego czar.
Reducio - zaklęcie zmniejszające przedmioty
Reparifarge - zaklęcie cofające skutki błędnej transmutacji.
Simulatio - zaklęcie łączące dwa przedmioty w jeden.
Supellectilem - zaklęcie transmutujące mebel w pnącza
Vera Verto - zaklęcie zmieniające niewielkie zwierzę w puchar na wodę.
Klątwy
Statystyka: OPCM
Arania Exumai - zaklęcie sprawiające ból pająkom.
Brachiabindo - zaklęcie tworzące niewidzialne więzy, które krępują wskazaną osobę.
Cantabavem - zaklęcie sprawiające, że przeciwnik zaczyna śpiewać niczym słowik.
Clomore feras - zaklęcie wydobywające dziki wrzask z gardła przeciwnika.
Confundus - zaklęcie, które dezorientuje wskazaną osobę.
Conjunctivitis - zaklęcie oślepiające, działające zarówno na ludzi jak i silne stworzenia magiczne.
Culicibus - zaklęcie tworzące komary wokół przeciwnika.
Densaugeo - zaklęcie, które sprawia, że przednie zęby przeciwnika znacznie się wydłużają.
Drętwota - zaklęcie oszałamiające przeciwnika, jak również sprawiające, że jego ciało niemal w całości drętwieje.
Everte Statum - zaklęcie wyrzucające przeciwnika w górę.
Exchamentis - zaklęcie wywołujące ciągły płacz u osoby, na którą zostało rzucone.
Fallis - zaklęcie powodujące wypadanie włosów.
Furnunculus - zaklęcie, które sprawia, że na twarzy wskazanej osoby pojawiają się bolesne krosty.
Galata digitos - zaklęcie sprawiające, że palce ofiary stają się galaretowate.
Ignis circuli - zaklęcie tworzące krąg ognia wokół ofiary. Ugasić może je jedynie osoba, która rzuciła czar.
Immobulus - zaklęcie spowalniające ofiarę.
Impedimenta - zaklęcie, które na pewien czas spowalnia ofiarę.
Incarcerous - zaklęcie powodujące pojawienie się pęt krępujących ofiarę.
Inpletsum - zaklęcie zaklejające buzię.
Jęzlep - zaklęcie powodujące przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie.
Legilimens - zaklęcie umożliwiające czytanie w myślach. Pokazuje zarówno wspomnienia, jak i uczucia zagnieżdżone w umyśle, co pozwala poznać jego słabe strony.
Levicorpus - zaklęcie sprawiające, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi trzymając go głową w dół
Loboribus - zaklęcie wywołujące zmęczenie.
Locomotor Mortis - zaklęcie paraliżujące nogi, przez co ofiara nie może się poruszać.
Loguntus tergo - zaklęcie sprawiające, że wskazana osoba zaczyna mówić od tyłu.
Nimia pilosum - zaklęcie sprawiające, że całe ciało osoby wskazanej pokrywa się bujnym owłosieniem. Długość i gęstość zależą od umiejętności rzucającego.
Obliviate - zaklęcie używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci.
Obscuro - zaklęcie sprawiające, że na oczach wskazanej istoty pojawia się opaska z czarnego materiału.
Oppugno - zaklęcie, które zmusza wyczarowane ptaki do ataku.
Pavimentum ita - zaklęcie przyklejające buty do podłoża.
Petrificus Totalus - zaklęcie, które powoduje, że całe ciało przeciwnika sztywnieje.
Repente risum - zaklęcie wywołujące histeryczny śmiech.
Replecementoris - zaklęcie sprawiające, że kolana ofiary pojawiają się po drugiej stronie.
Rictusempra - zaklęcie powodujące atak śmiechu u przeciwnika
Rursus - zaklęcie wywołujące swędzenie całego ciała. Czas trwania, jak również intensywność, zależą od umiejętności rzucającego.
Slugulus Eructo - zaklęcie, które sprawia, że osoba na którą zostało rzucone, wymiotuje ślimakami.
Squamae - zaklęcie powodujące, że skóra przeciwnika pokrywa się rybimi łuskami.
Sternutatio - zaklęcie wywołujące uporczywe kichanie.
Stulitatio - zaklęcie sprawiające, że ofiara zaczyna bezsensownie paplać
Tadus - zaklęcie spowalniające procesy myślowe na kilka minut.
Tarantallegra - zaklęcie wywołujące dzikie pląsy u przeciwnika.
Upiorogacek - zaklęcie, które powoduje u przeciwnika strach i lęk.
Vulnera corpas - zaklęcie zadające rany w postaci niewielkich, płytkich nacięć na skórze
Zaklęcia ochronne i lecznicze
Statystyka: OPCM
Anapneo - zaklęcia udrażniające drogi oddechowe.
Brackium Emendo- zaklęcie leczące złamane kości.
Cave Inimicum - zaklęcie, które tworzy barierę sygnalizującą pojawienie się w pobliżu innych osób.
Enervate - zaklęcie przywracające przytomność i trzeźwość umysłu.
Episkey - zaklęcie leczące niewielkie urazy.
Expecto Patronum - zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa.
Expelliarmus - zaklęcie rozbrajające, które wytrąca z ręki przeciwnika trzymany aktualnie przedmiot.
Expulso - zaklęcie, które odpycha przeciwnika za pomocą siły kinetycznej
Ferula - zaklęcie opatrujące uszkodzenia ciała.
Firestorm - zaawansowane zaklęcie powodujące pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokół rzucającego. Płomienie można kontrolować ruchem różdżki.
Fumos - zaklęcie, za którego pomocą można wyczarować chmurę podobną do zasłony dymnej.
Homenum Revelio - zaklęcie ujawniające ludzką obecność w docelowym obszarze.
Irritum - zaklęcie rozbijające drobne tarcze.
Liberacorpus - zaklęcie uwalniające uniesioną ofiarę. Jest przeciwzaklęciem do Levicorpus.
Muffliato - zaklęcie, które sprawia, że osoba, na którą zostało rzucone słyszy nieokreślone brzęczenie, dzięki czemu nie może podsłuchać danej rozmowy.
Protego - zaklęcie tworzące na krótką chwilę tarczę, która chroni przed słabszymi zaklęciami.
Protego Totalum - zaklęcie ochronne, używane na małych obszarach. Sprawia, że miejsce trudniej wykryć i odporne jest na większość zaklęć.
Rennervate - zaklęcie budzące z omdlenia.
Repello Inimicum - potężne zaklęcie ochronne, które rzucane na budynek tworzy barierę chroniącą przed zaklęciami.
Repello Muggletum - zaklęcie sprawiające, że mugole nie widzą obiektu, na który zostało rzucone.
Salvio Hexia - zaklęcie, które ochrania miejsce, w którym aktualnie ktoś przebywa.
Vulnera Sanentur - zaklęcie leczące głębokie rany
Zaklęcie Kameleona - zaklęcie, które upodabnia daną osobę lub przedmiot do otoczenia, dzięki czemu staje się niemal niewidzialna.
Zaklęcia czarnomagiczne
Statystyka: OPCM
Avada Kedavra - zaklęcie uśmiercające. Należy do Zaklęć Niewybaczalnych, a jego użycie jest poważnie karane.
Cruciatus - zaklęcie Niewybaczalne, które sprawia ofiarom niewyobrażalny ból.
Imperius - zaklęcie Niewybaczalne, które służy do przejęcia kontroli nad zaczarowaną osobą.
Morsmordre - zaklęcie wyczarowujące Mroczny Znak na niebie.
Mucus ad Nauseam - zaklęcie powodujące bardzo silny katar i przeziębienie.
Oscausi - zaklęcie, które sprawia, że usta ofiar zostają zarośnięte skórą.
Protego Diabolica - niezwykle złożone i potężne zaklęcie ochronne z dziedziny czarnej magii. Na skutek tego czaru, wokół rzucającego tworzy się ochronny krąg niebieskiego ognia.
Rationem tussis - wywołuje gwałtowne duszności i napady kaszlu; odpowiednio silne może doprowadzić do uduszenia.
Sectumsempra - zaklęcie zadające głębokie rany cięte, które prowadzą do wykrwawienia się ofiary.
Serpensortia - zaklęcie wyczarowujące węża, który atakuje przeciwnika.
Somnia hostibore - zaklęcie wywołujące koszmary u osoby, na którą zostało rzucone. Czarodziej odpowiedzialny za klątwę może je kontrolować, wywołując paniczny lęk.