Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Organizacja › Mechanika

Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Przygotowywanie Eliksirów
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
05-07-2021, 09:58 PM
Przygotowywanie eliksirów

Każdą próbę przygotowywania eliksiru, zarówno w ramach zajęć, jak i samodzielnie, należy prowadzić według poniższego wzoru. Równanie należy wykonywać za każdym razem gdy następuje dodanie kolejnego składnika w eliksirze.
Za wykonany poprawnie eliksir otrzymuje się 1 punkt Eliksirów do kuferka, po zgłoszeniu w dziale rozliczeń. Nie dotyczy to warzenia eliksirów na zajęciach, kiedy punkty są przyznawane po zakończeniu lekcji.


Eliksiry proste


k8 + punkty Eliksirów = ...

- suma 4 lub mniej - porażka całkowita, rzut na efekt uboczny (patrz niżej)
- suma 5-9 - wszystko dobrze, robisz dalej
- suma 10+ - idealnie! +1 do sumy kolejnego kroku

Eliksiry złożone


k6 + punkty Eliksirów = ...

- suma 5 lub mniej - porażka całkowita, rzut na efekt uboczny (patrz niżej)
- suma 6-9 - wszystko dobrze, robisz dalej
- suma 10+ - idealnie! +1 do sumy kolejnego kroku

Eliksiry zaawansowane


punkty Eliksirów - k6 = ...

- suma 7 lub mniej - porażka całkowita, rzut na efekt uboczny (patrz niżej)
- suma 8-14 - wszystko dobrze, robisz dalej
- suma 15+ - idealnie! +1 do sumy kolejnego kroku

Bonusy


1. Jeżeli postać pracuje w parze, i jedna z postaci ma minimum 5 punktów, przysługuje bonus +1 do wyniku.

2. Jeżeli postać posiada kociołek, przysługuje bonus:
Kociołek cynowy+1 do sumy
Kociołek miedziany+1 do sumy
Kociołek mosiężny+2 do sumy
Kociołek srebrny +2 do sumy
Kociołek ze złota +3 do sumy
Kociołek samomieszalny +3 do sumy

Na koniec każdego posta opisującego kolejny krok przygotowania eliksiru należy wkleić poniższy kod:

Kod:
[b]Punkty Eliksirów[/b]:
[b]Kostka[/b]:
[b]Wynik równania oraz bonus[/b]:
[b]Czy udane? (jeśli nie, wpisz kostkę na efekt uboczny)[/b]:

Porażka


Rozwiń listę efektów ubocznych
Jeśli interesuje Cię ta ramka, znaczy, że nie miałeś szczęścia przy eliksirze. Rzuć kostką k10 w celu wylosowania konsekwencji Twojego pecha, czy też lenistwa.
Uwaga! Po nastąpieniu efektu eliksir nie nadaje się już do użytku i trzeba zacząć jeszcze raz.

1. Nastąpił gwałtowny wybuch, w wyniku którego twarz masz w całości osmoloną, a przypalone włosy dodają ci nieco dramatycznego wyglądu. Przynajmniej próbowałeś.

2. Eliksir zawrzał i po chwili zaczął wydzielać gęsty, intensywnie zielony dym. W ciągu zaledwie minuty wypełnił całe pomieszczenie, a twoja skóra została natychmiast przebarwiona na ten sam zielony odcień. Ten efekt utrzyma się przez kolejne dwa dni. Póki co jednak najwyraźniej będziesz przypominać kosmitę.

3. Złośliwa bańka wydobyła się z eliksiru i pękła ci w twarz zaskakującą ilością płynu. Najbliższą dobę widzisz mocno przez mgłę. Lepiej znajdź sobie przewodnika na ten czas. Efekt będzie słabł drugiego dnia, dopiero zupełnie ustępując po 48 godzinach od wybuchu.

4. Eliksir zasyczał, zaskwierczał... I nic się nie stało. Zrobił się jedynie szary i nijaki, wyraźnie tracąc właściwości magiczne. Cóż, przynajmniej Ty jesteś cały.

5. Eksplozja była dosyć głośna kiedy ogromne ciśnienie buchnęło w sufit, wywalając w nim dziurę wielkości dorodnej dyni. Uciekaj. Jak woźny zobaczy, będziesz miał szlaban na całe wieki.

6. Wywar zabulgotał, oblewając twoją dłoń. Bolało, bo był gorący, ale to nic w porównaniu z szybko wyrastającymi piórami na dłoni aż po ramię. To niekoniecznie skrzydło, ale teraz jesteś częściowo kurczakiem. Awans? Tak czy inaczej, efekt pozostanie z tobą na trzy dni.

7. Usłyszałeś wybuch, a potem... Coś dziwnego, zielonego, niby galaretka bez twarzy, ale jednak zdawało się na ciebie patrzeć, zaczęło na ciebie krzyczeć. Był to cały wściekły wywód o "idiocie, który nie umie robić eliksirów", jednak w miarę tyrady słyszysz go coraz ciszej. Zauważasz jednak dość szybko, że nie on cichnie. Przestałeś słyszeć, a wtedy dziwny glut zniknął, razem z magicznymi właściwościami wywaru. Nie bój się, przez dwa dni pozostaniesz głuchy, a potem samo minie. Czy to nie ciekawe doświadczenie? I bluzg nie usłyszysz!

8. Wybuch był silny, jednak na szczęście tobie nic nie zrobił poza mokrymi nogami. A kociołek? Cóż, nie nadaje się do niczego. Jest dziurawy w kilku miejscach, a przez dziwną reakcję eliksiru żadne naprawiające zaklęcia go nie ocalą. Czas kupić nowy kociołek.

9. Eliksir niebezpiecznie zabulgotał. Po chwili wytworzył się w nim wir, który nabierał tempa z każdym kolejnym obrotem. Dopiero po chwili orientujesz się, że cieczy jest coraz mniej i coraz szybciej znika, aż zostaje Ci pusty kociołek. No tak... Chyba musisz zacząć od nowa.

10. Eliksir zadymił i zaczął wydzielać smród. Poza tym wszystko wydaje się być w porządku, jednak kiedy zaczynasz cokolwiek mówić, okazuje się, że sam nie wiesz, co się właśnie dzieje. Spieszę z wyjaśnieniem - mówisz wspak! Efekt pozostanie z tobą do rana dnia następnego.


Sukces


Ilość fiolek po wykonaniu eliksiru

Naturalnie, nie zawsze otrzyma się tyle samo fiolek. Wszystko zależy od specyfiki eliksiru oraz jego objętości. Poniższe instrukcje objaśniają jak liczyć ilość otrzymanych fiolek.

Kody według rodzaju eliksiru:
Eliksir prostyk8 + bonus
Eliksir złożonyk6 + bonus
Eliksir zaawansowany k4 + bonus

Bonus składnikowy:
1-4 składniki+2 fiolki
5-6 składników+3 fiolki
7 i więcej składników+4 fiolki

Na koniec posta z rozlewanym eliksirem należy wkleić poniższy kod:

Kod:
[b]Kostka na eliksir:[/b] wpisz
[b]Ilość składników:[/b] wpisz
[b]Suma fiolek:[/b] kostka + bonus składnikowy
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 16-06-2025, 12:25 AM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa