11-03-2021, 01:57 AM
Rzutki
Rzutki to stosunkowo nowa dla czarodziejów gra, najbardziej popularna wśród mugolaków, jednak zaadaptowana do formy magicznej i nieco podrasowana - ot, żeby za nudno nie było. Celem jest o dziwo nie zdobycie punktów, a... ich wyzerowanie. Każdy z graczy zaczyna z pulą 501 punktów i za każdy rzut zamiast dodawać zdobyte punkty, należy je sobie odejmować. Istnieje pewien haczyk - aby zagrać w rzutki, należy bezwzględnie znać zaklęcia Wingardium Leviosa oraz Depulso, gdyż używa się ich do rzucania strzałkami.I. Podział planszy
Plansza ma kształt koła, podzielonego na 20 sektorów. Każdy sektor podzielony jest na pola pojedynczo, podwójnie i potrójnie punktowane. W centrum planszy znajduje się środek, otoczony wąskim pierścieniem. Za trafienie w sam środek otrzymuje się 50 punktów, w pierścień - 25. Za trafienie w pozostałe miejsca otrzymuje się punkty zależnie od numeru sektoru.
Plansza ma kształt koła, podzielonego na 20 sektorów. Każdy sektor podzielony jest na pola pojedynczo, podwójnie i potrójnie punktowane. W centrum planszy znajduje się środek, otoczony wąskim pierścieniem. Za trafienie w sam środek otrzymuje się 50 punktów, w pierścień - 25. Za trafienie w pozostałe miejsca otrzymuje się punkty zależnie od numeru sektoru.
II. Przebieg gry
W rzutki może grać dowolna liczba graczy. Kolejność należy ustalić poprzez rzut pojedynczą rzutką do tarczy. Aby to zrobić, należy wykonać rzut kostką d20 - tura zaczyna się od osoby z największym wynikiem, a kończy na osobie z najmniejszym i należy tego przestrzegać do końca gry.
Każda kolejka składa się z kilku części. Po pierwsze, każdy post = rzut 3 rzutkami. Aby przeprowadzić rzut, należy kolejno:
1. Rzucić udane zaklęcie Wingardium Leviosa, a następnie udane zaklęcie Depulso. Pamiętaj o zakłóceniach magii i rzuć kością na powodzenie obu zaklęć (wg tego tematu), po razie na każdą rzutkę. Rzucamy trzema rzutkami, a więc w temacie z rzutem kością wykonujesz łącznie 6 rzutów d10, 3 na Wingardium Leviosa, 3 na Depulso - pamiętaj, by je podpisać!
Ściąga do rzutu:
2. Jeśli udało ci się rzucić zaklęcia (aby rzut daną rzutką był udany, oba muszą wyjść), musisz teraz wylosować, w jakie miejsce planszy trafiłeś rzutkami. W tym celu rzuć kością d25 tyle razy, ile masz udanych rzutów.
1-20 - te kości oznaczają podstawowe sektory na planszy. Jeśli trafiłeś w któryś z nich, rzuć dodatkowo kostką d6. Wynik 2 oznacza, że trafiłeś w pole podwójnie punktowane, 3 - potrójnie.
21 - strzałka trafiła w zewnętrzną obręcz, nie otrzymujesz żadnych punktów, za to wyrasta ci piękne, obfite poroże; po rozgrywce lepiej zgłoś się do Skrzydła Szpitalnego (albo przez 3 kolejne wątki obnoś się ze swoim nowym nabytkiem)
22 - rzutka, którą właśnie posłałeś w planszę jest tak zażenowana twoim zezem, że po zakończeniu rundy będzie za tobą latać po całej szkole, wykrzykując obelgi pod twoim adresem; po 1 wątku powinieneś mieć już spokój, ale lepiej popracuj nad celnością;
23 - udało ci się idealnie wymierzyć i trafiłeś prosto w centralną część planszy; 50 punktów dla ciebie!;
24 - przycelowałeś, ale tak marnie, że biedna rzutka dokonała autodestrukcji - trudno, musicie dokończyć grę przy użyciu dwóch, z pewnością twoi współgracze są ci bardzo wdzięczni za marnowanie ich cennego czasu
25 - celowałeś w środek, ale rzutka minimalnie zboczyła z obranego kursu; nie jest źle, trafiłeś w środkowy pierścień, zyskując 25 punktów;
Ściąga do rzutu:
3. Podsumować swoje punkty na koniec posta, używając poniższego kodu:
W rzutki może grać dowolna liczba graczy. Kolejność należy ustalić poprzez rzut pojedynczą rzutką do tarczy. Aby to zrobić, należy wykonać rzut kostką d20 - tura zaczyna się od osoby z największym wynikiem, a kończy na osobie z najmniejszym i należy tego przestrzegać do końca gry.
Każda kolejka składa się z kilku części. Po pierwsze, każdy post = rzut 3 rzutkami. Aby przeprowadzić rzut, należy kolejno:
1. Rzucić udane zaklęcie Wingardium Leviosa, a następnie udane zaklęcie Depulso. Pamiętaj o zakłóceniach magii i rzuć kością na powodzenie obu zaklęć (wg tego tematu), po razie na każdą rzutkę. Rzucamy trzema rzutkami, a więc w temacie z rzutem kością wykonujesz łącznie 6 rzutów d10, 3 na Wingardium Leviosa, 3 na Depulso - pamiętaj, by je podpisać!
Ściąga do rzutu:
Kod:
Wingardium Leviosa 1: [roll=d10]
Depulso 1: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 2: [roll=d10]
Depulso 2: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 3: [roll=d10]
Depulso 3: [roll=d10]
1-20 - te kości oznaczają podstawowe sektory na planszy. Jeśli trafiłeś w któryś z nich, rzuć dodatkowo kostką d6. Wynik 2 oznacza, że trafiłeś w pole podwójnie punktowane, 3 - potrójnie.
21 - strzałka trafiła w zewnętrzną obręcz, nie otrzymujesz żadnych punktów, za to wyrasta ci piękne, obfite poroże; po rozgrywce lepiej zgłoś się do Skrzydła Szpitalnego (albo przez 3 kolejne wątki obnoś się ze swoim nowym nabytkiem)
22 - rzutka, którą właśnie posłałeś w planszę jest tak zażenowana twoim zezem, że po zakończeniu rundy będzie za tobą latać po całej szkole, wykrzykując obelgi pod twoim adresem; po 1 wątku powinieneś mieć już spokój, ale lepiej popracuj nad celnością;
23 - udało ci się idealnie wymierzyć i trafiłeś prosto w centralną część planszy; 50 punktów dla ciebie!;
24 - przycelowałeś, ale tak marnie, że biedna rzutka dokonała autodestrukcji - trudno, musicie dokończyć grę przy użyciu dwóch, z pewnością twoi współgracze są ci bardzo wdzięczni za marnowanie ich cennego czasu
25 - celowałeś w środek, ale rzutka minimalnie zboczyła z obranego kursu; nie jest źle, trafiłeś w środkowy pierścień, zyskując 25 punktów;
Ściąga do rzutu:
Kod:
1 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
2 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
3 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
3. Podsumować swoje punkty na koniec posta, używając poniższego kodu:
Kod:
<bb>I rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>II rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>III rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>Podsumowanie:</bb> 501-X=Y
III. Zakończenie gry
Zasada jest prosta. Pierwszy gracz, który wyzeruje swój licznik punktów, wygrywa.
Oczywiście w rzutki można grać o realne fanty czy Pióra Feniksa, które postawią gracze, ale poza tym zwycięzca gry, w której uczestniczyły minimum 3 osoby, otrzyma 1 punkt Refleksu.
Zasada jest prosta. Pierwszy gracz, który wyzeruje swój licznik punktów, wygrywa.
Oczywiście w rzutki można grać o realne fanty czy Pióra Feniksa, które postawią gracze, ale poza tym zwycięzca gry, w której uczestniczyły minimum 3 osoby, otrzyma 1 punkt Refleksu.