11-03-2021, 01:57 AM
Rzutki

I. Podział planszy
Plansza ma kształt koła, podzielonego na 20 sektorów. Każdy sektor podzielony jest na pola pojedynczo, podwójnie i potrójnie punktowane. W centrum planszy znajduje się środek, otoczony wąskim pierścieniem. Za trafienie w sam środek otrzymuje się 50 punktów, w pierścień - 25. Za trafienie w pozostałe miejsca otrzymuje się punkty zależnie od numeru sektoru.
Plansza ma kształt koła, podzielonego na 20 sektorów. Każdy sektor podzielony jest na pola pojedynczo, podwójnie i potrójnie punktowane. W centrum planszy znajduje się środek, otoczony wąskim pierścieniem. Za trafienie w sam środek otrzymuje się 50 punktów, w pierścień - 25. Za trafienie w pozostałe miejsca otrzymuje się punkty zależnie od numeru sektoru.
II. Przebieg gry
W rzutki może grać dowolna liczba graczy. Kolejność należy ustalić poprzez rzut pojedynczą rzutką do tarczy. Aby to zrobić, należy wykonać rzut kostką d20 - tura zaczyna się od osoby z największym wynikiem, a kończy na osobie z najmniejszym i należy tego przestrzegać do końca gry.
Każda kolejka składa się z kilku części. Po pierwsze, każdy post = rzut 3 rzutkami. Aby przeprowadzić rzut, należy kolejno:
1. Rzucić udane zaklęcie Wingardium Leviosa, a następnie udane zaklęcie Depulso. Pamiętaj o zakłóceniach magii i rzuć kością na powodzenie obu zaklęć (wg tego tematu), po razie na każdą rzutkę. Rzucamy trzema rzutkami, a więc w temacie z rzutem kością wykonujesz łącznie 6 rzutów d10, 3 na Wingardium Leviosa, 3 na Depulso - pamiętaj, by je podpisać!
Ściąga do rzutu:
2. Jeśli udało ci się rzucić zaklęcia (aby rzut daną rzutką był udany, oba muszą wyjść), musisz teraz wylosować, w jakie miejsce planszy trafiłeś rzutkami. W tym celu rzuć kością d25 tyle razy, ile masz udanych rzutów.
1-20 - te kości oznaczają podstawowe sektory na planszy. Jeśli trafiłeś w któryś z nich, rzuć dodatkowo kostką d6. Wynik 2 oznacza, że trafiłeś w pole podwójnie punktowane, 3 - potrójnie.
21 - strzałka trafiła w zewnętrzną obręcz, nie otrzymujesz żadnych punktów, za to wyrasta ci piękne, obfite poroże; po rozgrywce lepiej zgłoś się do Skrzydła Szpitalnego (albo przez 3 kolejne wątki obnoś się ze swoim nowym nabytkiem)
22 - rzutka, którą właśnie posłałeś w planszę jest tak zażenowana twoim zezem, że po zakończeniu rundy będzie za tobą latać po całej szkole, wykrzykując obelgi pod twoim adresem; po 1 wątku powinieneś mieć już spokój, ale lepiej popracuj nad celnością;
23 - udało ci się idealnie wymierzyć i trafiłeś prosto w centralną część planszy; 50 punktów dla ciebie!;
24 - przycelowałeś, ale tak marnie, że biedna rzutka dokonała autodestrukcji - trudno, musicie dokończyć grę przy użyciu dwóch, z pewnością twoi współgracze są ci bardzo wdzięczni za marnowanie ich cennego czasu
25 - celowałeś w środek, ale rzutka minimalnie zboczyła z obranego kursu; nie jest źle, trafiłeś w środkowy pierścień, zyskując 25 punktów;
Ściąga do rzutu:
3. Podsumować swoje punkty na koniec posta, używając poniższego kodu:
W rzutki może grać dowolna liczba graczy. Kolejność należy ustalić poprzez rzut pojedynczą rzutką do tarczy. Aby to zrobić, należy wykonać rzut kostką d20 - tura zaczyna się od osoby z największym wynikiem, a kończy na osobie z najmniejszym i należy tego przestrzegać do końca gry.
Każda kolejka składa się z kilku części. Po pierwsze, każdy post = rzut 3 rzutkami. Aby przeprowadzić rzut, należy kolejno:
1. Rzucić udane zaklęcie Wingardium Leviosa, a następnie udane zaklęcie Depulso. Pamiętaj o zakłóceniach magii i rzuć kością na powodzenie obu zaklęć (wg tego tematu), po razie na każdą rzutkę. Rzucamy trzema rzutkami, a więc w temacie z rzutem kością wykonujesz łącznie 6 rzutów d10, 3 na Wingardium Leviosa, 3 na Depulso - pamiętaj, by je podpisać!
Ściąga do rzutu:
Kod:
Wingardium Leviosa 1: [roll=d10]
Depulso 1: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 2: [roll=d10]
Depulso 2: [roll=d10]
Wingardium Leviosa 3: [roll=d10]
Depulso 3: [roll=d10]
1-20 - te kości oznaczają podstawowe sektory na planszy. Jeśli trafiłeś w któryś z nich, rzuć dodatkowo kostką d6. Wynik 2 oznacza, że trafiłeś w pole podwójnie punktowane, 3 - potrójnie.
21 - strzałka trafiła w zewnętrzną obręcz, nie otrzymujesz żadnych punktów, za to wyrasta ci piękne, obfite poroże; po rozgrywce lepiej zgłoś się do Skrzydła Szpitalnego (albo przez 3 kolejne wątki obnoś się ze swoim nowym nabytkiem)
22 - rzutka, którą właśnie posłałeś w planszę jest tak zażenowana twoim zezem, że po zakończeniu rundy będzie za tobą latać po całej szkole, wykrzykując obelgi pod twoim adresem; po 1 wątku powinieneś mieć już spokój, ale lepiej popracuj nad celnością;
23 - udało ci się idealnie wymierzyć i trafiłeś prosto w centralną część planszy; 50 punktów dla ciebie!;
24 - przycelowałeś, ale tak marnie, że biedna rzutka dokonała autodestrukcji - trudno, musicie dokończyć grę przy użyciu dwóch, z pewnością twoi współgracze są ci bardzo wdzięczni za marnowanie ich cennego czasu
25 - celowałeś w środek, ale rzutka minimalnie zboczyła z obranego kursu; nie jest źle, trafiłeś w środkowy pierścień, zyskując 25 punktów;
Ściąga do rzutu:
Kod:
1 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
2 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
3 rzutka: [roll=d25]
*OPCJONALNIE Część pola: [roll=d6]
3. Podsumować swoje punkty na koniec posta, używając poniższego kodu:
Kod:
<bb>I rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>II rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>III rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU NA ZAKLĘCIA">udany/nieudany</a>, <a href="LINK DO RZUTU NA PUNKTY">ilość punktów</a>
<bb>Podsumowanie:</bb> 501-X=Y
III. Zakończenie gry
Zasada jest prosta. Pierwszy gracz, który wyzeruje swój licznik punktów, wygrywa.
Oczywiście w rzutki można grać o realne fanty czy Pióra Feniksa, które postawią gracze, ale poza tym zwycięzca gry, w której uczestniczyły minimum 3 osoby, otrzyma 1 punkt Refleksu.
Zasada jest prosta. Pierwszy gracz, który wyzeruje swój licznik punktów, wygrywa.
Oczywiście w rzutki można grać o realne fanty czy Pióra Feniksa, które postawią gracze, ale poza tym zwycięzca gry, w której uczestniczyły minimum 3 osoby, otrzyma 1 punkt Refleksu.