02-01-2021, 09:30 PM
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: X
Chorbotek
Stworzenie, wyglądem przypominające mięsistego, różowego grzyba porośniętego rzadką, sztywną szczeciną. Wywodzi się ze Skandynawii, ale obecnie spotykany jest w całej północnej Europie. Bardzo szybko się rozmnaża, w kilka dni potrafi pokryć średnich rozmiarów ogród. W poszukiwaniu swoich ulubionych dżdżownic, wciska w ziemię muskularne macki. Chorbotek jest ulubionym przysmakiem gnomów ogrodowych. Nie ma żadnego innego zastosowania.
Gumochłon
Przypominające grube, brązowe glisty stworzenia, długości do dziesięciu cali, prawie wcale się nie poruszające. Żyją w mokrych rowach. Ich ulubionym pożywieniem jest sałata, ale mogą się żywić prawie wszystkimi roślinami. Oba końce gumochłona wyglądają tak samo i z obydwu wydobywa się śluz, który wykorzystuje się czasami do zagęszczania eliksirów.
Stworzenie, wyglądem przypominające mięsistego, różowego grzyba porośniętego rzadką, sztywną szczeciną. Wywodzi się ze Skandynawii, ale obecnie spotykany jest w całej północnej Europie. Bardzo szybko się rozmnaża, w kilka dni potrafi pokryć średnich rozmiarów ogród. W poszukiwaniu swoich ulubionych dżdżownic, wciska w ziemię muskularne macki. Chorbotek jest ulubionym przysmakiem gnomów ogrodowych. Nie ma żadnego innego zastosowania.
Gumochłon
Przypominające grube, brązowe glisty stworzenia, długości do dziesięciu cali, prawie wcale się nie poruszające. Żyją w mokrych rowach. Ich ulubionym pożywieniem jest sałata, ale mogą się żywić prawie wszystkimi roślinami. Oba końce gumochłona wyglądają tak samo i z obydwu wydobywa się śluz, który wykorzystuje się czasami do zagęszczania eliksirów.
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XX
Chropianek
Pasożyt, osiągający rozmiary do dwudziestu calów. Wyglądem przypomina kraba z dużymi kłami. Chropianki lubią magię. Często atakują magiczne stworzenia, takie jak psidwak, czy lelek wróżebnik. Chropianki mogą stać się zmorą każdego domu, gdyż obiektem ich żeru często stają się różdżki, z których wygryzają magiczny rdzeń oraz kociołki z zaschniętym eliksirem. Mugole także padają ofiarami chropianków, gdyż atakują one urządzenia elektryczne. To właśnie chropianki są sprawcą awarii wielu mugolskich przedmiotów elektrycznych.
Dirikrak
Ptak o pulchnym wyglądzie i dużym dziobie. Jest nielotem. Naturalnie żyje na wyspie Mauritius. Jego sposób uciekania przed zagrożeniem przypomina feniksa: dirikrak znika wśród kłębowiska piór i pojawia się w zupełnie innym miejscu.
Druzgotek
Demon wodny, spotykany w irlandzkich i brytyjskich jeziorach, lecz obecnie można spotkać go w jeziorach, i rzekach na całym świecie. Ma bladozielone ciało, poryte rogami. Druzgotek ma bardzo długie palce, które zapewniają mu silny uchwyt, a także pozwalają udusić swoją ofiarę, jednakże łatwo jest je złamać. Stworzenie bardzo dobrze i szybko pływa. Głównym składnikiem diety druzgotka są małe ryby i glony, a jednak czasami zdarza mu się zapolować nawet na człowieka. Trytony potrafią udomowić demona, natomiast wobec ludzi jest on bardzo agresywnie nastawiony.
Elf
Małe ozdobne istoty o bardzo niskiej inteligencji, używane głównie w celach dekoracyjnych. Elfy wyglądem przypominają małego człowieczka. Mogą osiągnąć do pięciu cali (12,7 cm) wzrostu, potrafią latać, co umożliwiają im skrzydła (przezroczyste lub tęczowe). Występują głównie w lasach i na polanach.
Ghul
Nieszkodliwe, wyjątkowo brzydkie, magiczne stworzenie, cechujące się dużymi, wystającymi zębami. Jego głównym pokarmem są pająki i krety. Ghul zazwyczaj pojękuje i rzuca przedmiotami. W ostateczności może warczeć na czarodzieja. Nie można spodziewać się żadnych niebezpiecznych dla zdrowia i życia zachowań z jego strony. Urząd Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami utworzył Brygadę Specjalną, która zajmuje się usuwaniem Ghuli z domów, które mają przejść w posiadanie mugoli. Wielu czarodziejów traktuje ghule jak zwierzątka domowe.
Ghul Kameleonowy
Rodzaj ghula, który może zamieniać się w zwykłe przedmioty, aby uniknąć wykrycia.
Gnom
Pospolity szkodnik ogrodowy, spotykany na całym obszarze północnej Europy, a także w Ameryce Północnej. Ma stopę wzrostu (ok. 30 centymetrów), nieproporcjonalnie dużą głowę podobną do kartofla, kościste stopy i ostre zęby. Mieszka w norach pod ziemią. Aby pozbyć się gnoma z ogrodu, należy złapać go za nogi, okręcać nim wokół siebie, aż dostanie zawrotu głowy, a następnie wyrzucić za płot, żeby nie mógł powrócić. Można też użyć wozaka, ale w ostatnich czasach wielu czarodziejów uważa tę metodę pozbywania się gnomów za zbyt brutalną, wobec czemu rzadko się ją stosuje. Gnomy nie są inteligentnymi stworzeniami. Gdy zaczyna się odgnomianie, wychodzą z dziur, by sobie popatrzeć. Lubią jeść warzywa. Gnomy są też pożyteczne, bo swoim zachowaniem odstraszają inne szkodniki.
Granian
Skrzydlaty koń pochodzący prawdopodobnie ze Skandynawii, jak można wywnioskować z etymologii. Graniany są szarego koloru. Są również najszybszymi a zarazem najbardziej płochliwymi przedstawicielami swojego gatunku.
(Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XX - XXXX)
Imp
Mały złośliwy stworek, atakuje przeważnie w grupach rzucając w czarodzieja czymś w rodzaju petard – tych należy unikać a gdy upadną na ziemię, zebrać i odrzucić w stronę impa. Należy jednak zrobić to szybko − w przeciwnym razie petarda wybuchnie zadając obrażenia.
Lelek Wróżebnik
Ptak, przypominający wyglądem małego, chudego sępa. Posiada zielono-czarne pióra, które nie nadają się do pisania (odpychają atrament). Osobniki te żywią się elfami i dużymi owadami.
Lunaballa
Niezwykłe nieśmiałe stworzenie, które opuszcza norę tylko na czas pełni księżyca. Ma gładkie blado-szare ciało, wyłupiaste okrągłe oczy na czubku głowy i cztery wrzecionowe nogi o wielkich płaskich stopach. Podczas pełni lunaballe wykonują tylnymi nogami skomplikowany taniec. Podejrzewa się, że jest to rodzaj zalotów. Owe tańce pozostawiają często w zbożu ślady w postaci zawiłych geometrycznych wzorów, które stanowią wielką zagadkę dla mugoli.
Memortek
Malutki ptaszek zamieszkujący północną Europę i Amerykę. Żywi się owadami. Przez całe życie jest niemy, a dopiero przed śmiercią wydaje odgłosy, które usłyszał w swoim życiu w odwrotnej kolejności. Jego pióra wchodzą w skład veritaserum i eliksirów poprawiających pamięć.
Nieśmiałek
Niewielkie stworzenie pilnujące drzew, sprawiające wrażenie, jakby się składało z kory, gałązek i pary brązowych oczek, mierzy zaledwie osiem cali. Zwierzęciem podobnym do nieśmiałka jest patyczak. Stworzenie to najczęściej spotykane w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Jest pokojowo nastawione i nieśmiałe, czemu zawdzięcza nazwę. Jednak gdy ktoś zaatakuje drzewo, staje się bardzo agresywny. Ma długie palce i zęby, którymi w razie konieczności się broni, przykładowo wydłubując oczy. Żywi się kornikami, nie gardzi jajeczkami elfów. Najczęściej zamieszkuje drzewa, z których robi się różdżki.
Pufek
Okrągłe, malutkie stworzątka o kremowoszarym i mięciutkim futerku. Są niegroźne i lubią być przytulane. Odpowiada im też lekkie podrzucanie. Nie wymaga specjalnej opieki, jest niekłopotliwy, a gdy jest zadowolony mruczy. Gdy jest głodny wyciąga swój cieniutki i różowy języczek i pełza po domu szukając jedzenia. Zje prawie wszystko poczynając od odpadów po pająki. Uwielbia przyklejać swój język do nosa śpiącego czarodzieja i jeść jego smarki. Dlatego dzieci go uwielbiają i chcą go mieć w domu. Jedną z odmian są pufki pigmejskie.
Ramora
Srebrne ryby, żyjące w Oceanie Indyjskim. Posiadają silne magiczne moce, potrafią zakotwiczyć statki, są ochroniarzami żeglarzy. Wysoko cenione przez Międzynarodową Konfederacją Czarodziejów. Ustanowiono dla ich bezpieczeństwa wiele praw.
Sowa
Zwierzę drapieżne z gromady ptaków.
Pasożyt, osiągający rozmiary do dwudziestu calów. Wyglądem przypomina kraba z dużymi kłami. Chropianki lubią magię. Często atakują magiczne stworzenia, takie jak psidwak, czy lelek wróżebnik. Chropianki mogą stać się zmorą każdego domu, gdyż obiektem ich żeru często stają się różdżki, z których wygryzają magiczny rdzeń oraz kociołki z zaschniętym eliksirem. Mugole także padają ofiarami chropianków, gdyż atakują one urządzenia elektryczne. To właśnie chropianki są sprawcą awarii wielu mugolskich przedmiotów elektrycznych.
Dirikrak
Ptak o pulchnym wyglądzie i dużym dziobie. Jest nielotem. Naturalnie żyje na wyspie Mauritius. Jego sposób uciekania przed zagrożeniem przypomina feniksa: dirikrak znika wśród kłębowiska piór i pojawia się w zupełnie innym miejscu.
Druzgotek
Demon wodny, spotykany w irlandzkich i brytyjskich jeziorach, lecz obecnie można spotkać go w jeziorach, i rzekach na całym świecie. Ma bladozielone ciało, poryte rogami. Druzgotek ma bardzo długie palce, które zapewniają mu silny uchwyt, a także pozwalają udusić swoją ofiarę, jednakże łatwo jest je złamać. Stworzenie bardzo dobrze i szybko pływa. Głównym składnikiem diety druzgotka są małe ryby i glony, a jednak czasami zdarza mu się zapolować nawet na człowieka. Trytony potrafią udomowić demona, natomiast wobec ludzi jest on bardzo agresywnie nastawiony.
Elf
Małe ozdobne istoty o bardzo niskiej inteligencji, używane głównie w celach dekoracyjnych. Elfy wyglądem przypominają małego człowieczka. Mogą osiągnąć do pięciu cali (12,7 cm) wzrostu, potrafią latać, co umożliwiają im skrzydła (przezroczyste lub tęczowe). Występują głównie w lasach i na polanach.
Ghul
Nieszkodliwe, wyjątkowo brzydkie, magiczne stworzenie, cechujące się dużymi, wystającymi zębami. Jego głównym pokarmem są pająki i krety. Ghul zazwyczaj pojękuje i rzuca przedmiotami. W ostateczności może warczeć na czarodzieja. Nie można spodziewać się żadnych niebezpiecznych dla zdrowia i życia zachowań z jego strony. Urząd Kontroli Nad Magicznymi Stworzeniami utworzył Brygadę Specjalną, która zajmuje się usuwaniem Ghuli z domów, które mają przejść w posiadanie mugoli. Wielu czarodziejów traktuje ghule jak zwierzątka domowe.
Ghul Kameleonowy
Rodzaj ghula, który może zamieniać się w zwykłe przedmioty, aby uniknąć wykrycia.
Gnom
Pospolity szkodnik ogrodowy, spotykany na całym obszarze północnej Europy, a także w Ameryce Północnej. Ma stopę wzrostu (ok. 30 centymetrów), nieproporcjonalnie dużą głowę podobną do kartofla, kościste stopy i ostre zęby. Mieszka w norach pod ziemią. Aby pozbyć się gnoma z ogrodu, należy złapać go za nogi, okręcać nim wokół siebie, aż dostanie zawrotu głowy, a następnie wyrzucić za płot, żeby nie mógł powrócić. Można też użyć wozaka, ale w ostatnich czasach wielu czarodziejów uważa tę metodę pozbywania się gnomów za zbyt brutalną, wobec czemu rzadko się ją stosuje. Gnomy nie są inteligentnymi stworzeniami. Gdy zaczyna się odgnomianie, wychodzą z dziur, by sobie popatrzeć. Lubią jeść warzywa. Gnomy są też pożyteczne, bo swoim zachowaniem odstraszają inne szkodniki.
Granian
Skrzydlaty koń pochodzący prawdopodobnie ze Skandynawii, jak można wywnioskować z etymologii. Graniany są szarego koloru. Są również najszybszymi a zarazem najbardziej płochliwymi przedstawicielami swojego gatunku.
(Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XX - XXXX)
Imp
Mały złośliwy stworek, atakuje przeważnie w grupach rzucając w czarodzieja czymś w rodzaju petard – tych należy unikać a gdy upadną na ziemię, zebrać i odrzucić w stronę impa. Należy jednak zrobić to szybko − w przeciwnym razie petarda wybuchnie zadając obrażenia.
Lelek Wróżebnik
Ptak, przypominający wyglądem małego, chudego sępa. Posiada zielono-czarne pióra, które nie nadają się do pisania (odpychają atrament). Osobniki te żywią się elfami i dużymi owadami.
Lunaballa
Niezwykłe nieśmiałe stworzenie, które opuszcza norę tylko na czas pełni księżyca. Ma gładkie blado-szare ciało, wyłupiaste okrągłe oczy na czubku głowy i cztery wrzecionowe nogi o wielkich płaskich stopach. Podczas pełni lunaballe wykonują tylnymi nogami skomplikowany taniec. Podejrzewa się, że jest to rodzaj zalotów. Owe tańce pozostawiają często w zbożu ślady w postaci zawiłych geometrycznych wzorów, które stanowią wielką zagadkę dla mugoli.
Memortek
Malutki ptaszek zamieszkujący północną Europę i Amerykę. Żywi się owadami. Przez całe życie jest niemy, a dopiero przed śmiercią wydaje odgłosy, które usłyszał w swoim życiu w odwrotnej kolejności. Jego pióra wchodzą w skład veritaserum i eliksirów poprawiających pamięć.
Nieśmiałek
Niewielkie stworzenie pilnujące drzew, sprawiające wrażenie, jakby się składało z kory, gałązek i pary brązowych oczek, mierzy zaledwie osiem cali. Zwierzęciem podobnym do nieśmiałka jest patyczak. Stworzenie to najczęściej spotykane w zachodniej Anglii, południowych Niemczech i niektórych lasach Skandynawii. Jest pokojowo nastawione i nieśmiałe, czemu zawdzięcza nazwę. Jednak gdy ktoś zaatakuje drzewo, staje się bardzo agresywny. Ma długie palce i zęby, którymi w razie konieczności się broni, przykładowo wydłubując oczy. Żywi się kornikami, nie gardzi jajeczkami elfów. Najczęściej zamieszkuje drzewa, z których robi się różdżki.
Pufek
Okrągłe, malutkie stworzątka o kremowoszarym i mięciutkim futerku. Są niegroźne i lubią być przytulane. Odpowiada im też lekkie podrzucanie. Nie wymaga specjalnej opieki, jest niekłopotliwy, a gdy jest zadowolony mruczy. Gdy jest głodny wyciąga swój cieniutki i różowy języczek i pełza po domu szukając jedzenia. Zje prawie wszystko poczynając od odpadów po pająki. Uwielbia przyklejać swój język do nosa śpiącego czarodzieja i jeść jego smarki. Dlatego dzieci go uwielbiają i chcą go mieć w domu. Jedną z odmian są pufki pigmejskie.
Ramora
Srebrne ryby, żyjące w Oceanie Indyjskim. Posiadają silne magiczne moce, potrafią zakotwiczyć statki, są ochroniarzami żeglarzy. Wysoko cenione przez Międzynarodową Konfederacją Czarodziejów. Ustanowiono dla ich bezpieczeństwa wiele praw.
Sowa
Zwierzę drapieżne z gromady ptaków.
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXX
Bahanka
Niewielkie stworzenie występujące w Europie północnej i Ameryce, ponieważ woli chłodniejszy klimat. Często bywa mylona z Elfami, chociaż stanowi oddzielny gatunek.
Błotoryj
magiczne stworzenie występujące na terenach podmokłych w Europie i obu Amerykach. Gdy pozostaje w bezruchu, wyglądem przypomina kłodę. Posiada płetwiaste łapy i bardzo ostre zęby. Jego głównym pożywieniem są małe ssaki, ale zdarza się, że atakuje nogi pieszych, którzy przechodzą przez bagno. Do największych przysmaków błotoryja, należą mandragory. Często zdarza się, że hodowcy mandragor wyrywając nać, znajdują na jej końcu resztki tego, co kiedyś było płaczącą bulwą, a stało się łupem błotoryja.
Chochlik Kornwalijski
małe, denerwujące stworzenie o jasnoniebieskiej barwie. Potrafi latać i uwielbia psocić. Wydaje piskliwe, tylko dla podobnych sobie zrozumiałe odgłosy. Wyglądem przypomina bahankę albo mugolską wróżkę. Chochliki są w stanie podnieść człowieka za uszy, co wskazuje na ich dużą siłę w porównaniu do masy ciała. Mierzą osiem cali (ok. 20 centymetrów). Nie pokryte są żadnym owłosieniem. Mają duże, czarne oczy.
Ciamarnica
Magiczne stworzenie, które występuje na dnie Morza Północnego. Jest to bardzo proste stworzenie - jej ciało o długości około dziesięciu cali, czyli dwudziestu pięciu centymetrów jest wyposażone w otwór gębowy i woreczek z zabójczym jadem. Jad ten jest używany do obrony przed drapieżnikami. Trytony wyłapują ciamarnicę i używają tych stworzeń jako broni, natomiast czarodzieje wykorzystują jej jad do sporządzania eliksirów. Podlega to jednak ścisłej kontroli Ministerstwa Magii.
Czerwony Kapturek
Karłowate stworzenie, spotykane najczęściej w północnej Europie. Żyje w miejscach, w których została przelana ludzka krew. Z tego powodu najczęściej kopie jamy na dawnych polach bitewnych. Czerwone Kapturki mogą zostać odpędzone przy pomocy prostych zaklęć i uroków, także eliksirem upiększającym. Stanowią jednak poważne niebezpieczeństwo dla samotnych mugoli, którzy po ciemku wyprawią się we wspomniane wcześniej miejsca. Czerwone Kapturki są uzbrojone w pałki i próbują zatłuc nimi swoją ofiarę na śmierć. Są mniej niebezpieczne w czasie godów, kiedy skupiają się bardziej na walkach ze sobą niż obrony terytorium. Wyglądem upodabnia się do Goblinów. Czerwone kapturki osiągają wysokość ok. 3-4 stóp z czerwonymi oczami i długi, ostrymi palcami.
Hipogryf
Stworzenie magiczne, hybryda powstała z połączenia konia z orłem.
Jeżanka
Ryba pokryta długimi kolcami żyjąca w Oceanie Atlantyckim. Mówi się, że pierwsza ławica jeżanek została stworzona przez czarodziejów na początku XIX wieku, w zemście na mugolskich rybakach, którzy obrazili grupę czarodziejów−żeglarzy. Od tamtej pory w tym miejscu oceanu rybacy znajdują porwane przez jeżanki puste sieci. Jeżanka jest także wykorzystywana jako składnik w ważeniu eliksirów.
Korniczak
Magiczne stworzenie występujące na całym świecie. Żywi się nieczystościami. Zagnieżdża się najczęściej w domach pod deskami podłogowymi, a jego obecność objawia się silnym odorem zgnilizny. Jego wydzielina powoduje butwienie fundamentów domu. Często spotykany jest również w ogródkach. Korniczak wygrzebuje się z ziemi i pluje dookoła jadem lub szlamą. Często wydzielina ta jest składnikiem niektórych magicznych środków czyszczących. Aby się go pozbyć należy użyć zaklęcia czyszczącego.
Kuguchar
Magiczne zwierzę; odmiana kota.
Leprokonus
Magiczne stworzenie niewielkiego wzrostu.
Niuchacz
Czarne, puchate stworzenie z długim ryjkiem. Gobliny wykorzystują je w poszukiwaniach ukrytych skarbów, z powodu ich zamiłowania do wszystkiego, co się świeci. Trzymanie zwierząt w domu jednak nie jest wskazane, ponieważ zdemoluje ono prawdopodobnie cały majątek właściciela. Niuchacze mieszkają naturalnie w Wielkiej Brytanii w norach wydrążonych nawet do sześciu metrów pod ziemią - przypominają krety. W jednym miocie rodzi się od sześciu do ośmiu młodych Niuchaczy. Żywi się owocami.
Ognisty Krab
Nazwa jest myląca, ponieważ to stworzenie z wyglądu przypomina żółwia. Na Fidżi, która jest jego ojczyzną, część wybrzeża została zamieniona w rezerwat krabów, w celu ich ochrony nie tylko przed mugolami, których mogłyby skusić ich cenne, usiane diamentami skorupy, ale również przed pozbawionymi skrupułów czarodziejami, którzy wykorzystują te skorupy jako wysoko cenione kociołki. Poza tym krab ma własny mechanizm obrony: atakowany, wystrzeliwuje z tylnego końca płomienie. Ogniste kraby eksportuje się jako zwierzęta domowe, ale wymagana jest na nie specjalna licencja.
Plumpka
Okrągła, cętkowana ryba, którą można rozpoznać po dwóch długich nogach zakończonych płetwiastymi stopami. Zamieszkuje głębokie jeziora, w których ryje dno w poszukiwaniu żeru. Jej ulubionym pokarmem są wodne ślimaki. Plumpka nie jest zbyt groźna, ale może skubać stopy i ubranie pływaków. Trytony uważają ją za szkodnika i chętnie się jej pozbywają, zawiązując jej elastyczne odnóża w supeł, wtedy plumpka odpływa i nie może powrócić, zanim się nie rozplącze, co zwykle zabiera jej kilka godzin.
Pogrebin
Pogrebin osiąga najwyżej stopę wzrostu. Ma włochate ciało i gładką, nieproporcjonalnie dużą, szarą głowę. Pogrebiny ciągnie do ludzi, którymi lubią towarzyszyć, kryjąc się w ich cieniu, a kiedy właściciel cienia odwróci się, kulą się, przypominając szary, okrągły kamień. Jeśli pogrebin będzie podążał za człowiekiem przez wiele godzin, jego ofiarę ogarnie uczucie zniechęcenia, po czym pogrąży się w depresji. Jeśli ofiara się zatrzyma, opadnie na kolana i zacznie rozpaczać nad bezsensownością życia, pogrebin rzuci się na nią i będzie starał się ją pożreć. Łatwo jest jednak odeprzeć pogrebina prostymi urokami i zaklęciami otumaniającymi. Również dobrym sposobem jest po prostu kopnięcie go.
Pomarańczowy Ślimak
Jest wyjątkowo duży, z żółtym ciałem i pomarańczową skorupą pokrytą kolcami. Stworzenie jest bardzo powolne, jednak ma on śluz, który parzy tak mocno, że można stracić bardzo dużo energii, jeśli się na niego nieopatrzenie wejdzie. Jeżeli znajdą się odpowiednio blisko człowieka zaatakują.
Psidwak
Pochodzi z południowo−wschodniej Anglii. Jest bardzo podobny do teriera odmiany jack russell, lecz ma on rozwidlony ogon. Najprawdopodobniej został wyhodowany przez czarodziejów, ponieważ jest wobec nich niezwykle lojalny, za to nadzwyczaj źle nastawiony do mugoli. Pochłania wszelakie odpadki i szkodniki, począwszy od gnomów, a kończąc na starych oponach. Na jego posiadanie wymagana jest specjalna licencja, którą uzyskać można w Urzędzie Kontroli na Magicznymi Stworzeniami po przejściu prostego testu. Właściciele psidwaków, mają prawny obowiązek usuwania im ogonów bezbolesnym zaklęciem rozdzielającym (gdy szczeniaki mają 6-8 tygodni), wtedy ich ogony nie będą zwracać uwagi mugoli.
Salamandra
Mała ognista jaszczurka, która żywi się płomienia. Stworzenia te rodzą się w ogniu, z tzw. specjalnego salamandrowego ognia. Jest koloru białego, ale zmienia kolor na niebieski lub szkarłatny w zależności od temperatury otoczenia. Może przeżyć bez ognia do 6 godzin, jeśli będzie regularnie karmiona pieprzem. Żyje jednak tyle, ile pali się ogień, z którego wyszła. Niezależnie czy będzie jadła pieprz, a jej ognisko zgaśnie - umrze.
Sklątka Tylnowybuchowa
Wyjątkowo odrażające i niebezpieczne stworzenia magiczne. Jest to właściwie krzyżówka mantykory z krabem ognistym wyhodowana przez Hagrida. W późniejszym stadium rozwoju zabijają się nawzajem i nie zapadają w zimowy sen. Wyglądają jak pozbawione skorupy homary, są blade i oślizgłe. Posiadają mnóstwo nóżek, które znajdują się w dziwnych miejscach. Początkowo mają 6 cali długości. Trudno jest zlokalizować ich głowy. Sklątki nie mają otworu gębowego. Nie wiadomo czym się żywią. Samce sklątek mają żądła, a samiczki mają ssawki na brzuszkach, prawdopodobnie do wysysania krwi. Mają zapach zgniłych ryb. Co jakiś czas z jednego końca sklątki strzelają iskry, rozlega się głośne pyknięcie, a zwierzątko przelatuje do przodu o kilkanaście cali.
Szczuroszczet
Stworzenie przypominające szczura spotykane w przybrzeżnych wodach Wielkiej Brytanii. Na grzbiecie szczuroszczet posiada narośl przypominającą morską pierścienicę. Szczuroszczet żywi się skorupiakami, nie gardzi jednak i stopami każdego, kto jest na tyle nierozważny, by na niego nadepnąć.
Szpiczak
Magiczne stworzenie występujące w północnej Europie i Ameryce. mugole zazwyczaj mylą go z jeżem. Te dwa gatunki są praktycznie identyczne, a jedynym wyjątkiem jest ich zachowanie: jeśli jeżowi wystawi się w ogrodzie jedzenie, chętnie przyjmie poczęstunek, natomiast kiedy jedzenie wystawi się szpiczakowi, pomyśli, że właściciel domu chce go zwabić w pułapkę i wobec tego zniszczy mu rośliny lub rabaty ogrodowe. Wiele mugolskich dzieci było oskarżonych o wandalizm, podczas gdy winny był szpiczak.
Toksyczek
Olbrzymi ślimak, który ciągle zmienia kolor, a pełznąc, pozostawia za sobą ścieżkę z niezwykle jadowitego śluzu, który wysusza i wypala całą roślinność, po której przeszedł. Naturalnym środowiskiem toksyczka jest kilka afrykańskich krajów, ale z powodzeniem hodują go czarodzieje z Europy, Azji i obu Ameryk. Jest trzymany jako zwierzątko domowe przez tych, których bawi jego nieustanne zmienianie barwy, a jego jad jest jednym z nielicznych środków zabijajacy Chorbotki.
Trzminorek
Szary, włochaty owad latający, który wytwarza syrop wywołujący melancholię. Substancja ta jest używana jako antidotum na histerię spowodowaną spożyciem liści raptuśnika. Zdarza się, że trzminorek zagnieżdża się w ulach, ze zgubnym dla miodu skutkiem. Gnieździ się w ciemnych, zacisznych miejscach, takich jak dziuple drzew i jaskinie. Żywi się głównie pokrzywami. Występuje w północnej Europie.
Wsiąkiewka
Srebrno−zielona jaszczurka, osiągającą do dziesięciu cali długości, spotykana w całej Wielkiej Brytanii i Irlandii. Może kurczyć się kiedy chce i w związku z tym nigdy nie została zauważona przez mugoli. Skóra wsiąkiewki jest wysoko ceniona przez Czarodziejów. Wytwarza się z niej sakiewki i portfele, gdyż ten łuskowaty materiał reaguje tak samo na zbliżanie się obcego, jak reagował jego właściciel; dlatego złodziejom tak trudno znaleźć sakiewki ze skóry wsiąkiewki.
Żądlibąk
Australijski owad. Ma około pół cala długości i jest intensywnie szafirowy. Lata z tak dużą prędkością, że mugole rzadko go zauważają, a nawet czarodziejom spostrzeżenie go sprawia pewne trudności, dopóki nie zostaną użądleni. Żądlibąk ma skrzydła na czubku głowy. Macha nimi tak szybko, że podczas lotu kręci się wokół własnej osi. U dołu ciała znajduje się długie i cienkie żądło. Użądlenie wywołuje najpierw zawroty głowy, a następnie lewitację. Pokolenia młodych australijskich czarownic i czarodziejów starały się łapać żądlibąki i zmuszać je do żądlenia, aby móc cieszyć się tymi efektami ubocznymi, aczkolwiek zbyt duża ilość użądleń może sprawić, że ofiara będzie się unosić nad ziemią przez kilka dni, a w przypadku silnej reakcji alergicznej może dojść do stałej lewitacji. Suszone żądła żądlibąka są składnikiem kilku eliksirów, podobno są też używane do produkcji tak lubianych przez młodych czarodziejów cukierków, musów-świstusów.
Niewielkie stworzenie występujące w Europie północnej i Ameryce, ponieważ woli chłodniejszy klimat. Często bywa mylona z Elfami, chociaż stanowi oddzielny gatunek.
Błotoryj
magiczne stworzenie występujące na terenach podmokłych w Europie i obu Amerykach. Gdy pozostaje w bezruchu, wyglądem przypomina kłodę. Posiada płetwiaste łapy i bardzo ostre zęby. Jego głównym pożywieniem są małe ssaki, ale zdarza się, że atakuje nogi pieszych, którzy przechodzą przez bagno. Do największych przysmaków błotoryja, należą mandragory. Często zdarza się, że hodowcy mandragor wyrywając nać, znajdują na jej końcu resztki tego, co kiedyś było płaczącą bulwą, a stało się łupem błotoryja.
Chochlik Kornwalijski
małe, denerwujące stworzenie o jasnoniebieskiej barwie. Potrafi latać i uwielbia psocić. Wydaje piskliwe, tylko dla podobnych sobie zrozumiałe odgłosy. Wyglądem przypomina bahankę albo mugolską wróżkę. Chochliki są w stanie podnieść człowieka za uszy, co wskazuje na ich dużą siłę w porównaniu do masy ciała. Mierzą osiem cali (ok. 20 centymetrów). Nie pokryte są żadnym owłosieniem. Mają duże, czarne oczy.
Ciamarnica
Magiczne stworzenie, które występuje na dnie Morza Północnego. Jest to bardzo proste stworzenie - jej ciało o długości około dziesięciu cali, czyli dwudziestu pięciu centymetrów jest wyposażone w otwór gębowy i woreczek z zabójczym jadem. Jad ten jest używany do obrony przed drapieżnikami. Trytony wyłapują ciamarnicę i używają tych stworzeń jako broni, natomiast czarodzieje wykorzystują jej jad do sporządzania eliksirów. Podlega to jednak ścisłej kontroli Ministerstwa Magii.
Czerwony Kapturek
Karłowate stworzenie, spotykane najczęściej w północnej Europie. Żyje w miejscach, w których została przelana ludzka krew. Z tego powodu najczęściej kopie jamy na dawnych polach bitewnych. Czerwone Kapturki mogą zostać odpędzone przy pomocy prostych zaklęć i uroków, także eliksirem upiększającym. Stanowią jednak poważne niebezpieczeństwo dla samotnych mugoli, którzy po ciemku wyprawią się we wspomniane wcześniej miejsca. Czerwone Kapturki są uzbrojone w pałki i próbują zatłuc nimi swoją ofiarę na śmierć. Są mniej niebezpieczne w czasie godów, kiedy skupiają się bardziej na walkach ze sobą niż obrony terytorium. Wyglądem upodabnia się do Goblinów. Czerwone kapturki osiągają wysokość ok. 3-4 stóp z czerwonymi oczami i długi, ostrymi palcami.
Hipogryf
Stworzenie magiczne, hybryda powstała z połączenia konia z orłem.
Jeżanka
Ryba pokryta długimi kolcami żyjąca w Oceanie Atlantyckim. Mówi się, że pierwsza ławica jeżanek została stworzona przez czarodziejów na początku XIX wieku, w zemście na mugolskich rybakach, którzy obrazili grupę czarodziejów−żeglarzy. Od tamtej pory w tym miejscu oceanu rybacy znajdują porwane przez jeżanki puste sieci. Jeżanka jest także wykorzystywana jako składnik w ważeniu eliksirów.
Korniczak
Magiczne stworzenie występujące na całym świecie. Żywi się nieczystościami. Zagnieżdża się najczęściej w domach pod deskami podłogowymi, a jego obecność objawia się silnym odorem zgnilizny. Jego wydzielina powoduje butwienie fundamentów domu. Często spotykany jest również w ogródkach. Korniczak wygrzebuje się z ziemi i pluje dookoła jadem lub szlamą. Często wydzielina ta jest składnikiem niektórych magicznych środków czyszczących. Aby się go pozbyć należy użyć zaklęcia czyszczącego.
Kuguchar
Magiczne zwierzę; odmiana kota.
Leprokonus
Magiczne stworzenie niewielkiego wzrostu.
Niuchacz
Czarne, puchate stworzenie z długim ryjkiem. Gobliny wykorzystują je w poszukiwaniach ukrytych skarbów, z powodu ich zamiłowania do wszystkiego, co się świeci. Trzymanie zwierząt w domu jednak nie jest wskazane, ponieważ zdemoluje ono prawdopodobnie cały majątek właściciela. Niuchacze mieszkają naturalnie w Wielkiej Brytanii w norach wydrążonych nawet do sześciu metrów pod ziemią - przypominają krety. W jednym miocie rodzi się od sześciu do ośmiu młodych Niuchaczy. Żywi się owocami.
Ognisty Krab
Nazwa jest myląca, ponieważ to stworzenie z wyglądu przypomina żółwia. Na Fidżi, która jest jego ojczyzną, część wybrzeża została zamieniona w rezerwat krabów, w celu ich ochrony nie tylko przed mugolami, których mogłyby skusić ich cenne, usiane diamentami skorupy, ale również przed pozbawionymi skrupułów czarodziejami, którzy wykorzystują te skorupy jako wysoko cenione kociołki. Poza tym krab ma własny mechanizm obrony: atakowany, wystrzeliwuje z tylnego końca płomienie. Ogniste kraby eksportuje się jako zwierzęta domowe, ale wymagana jest na nie specjalna licencja.
Plumpka
Okrągła, cętkowana ryba, którą można rozpoznać po dwóch długich nogach zakończonych płetwiastymi stopami. Zamieszkuje głębokie jeziora, w których ryje dno w poszukiwaniu żeru. Jej ulubionym pokarmem są wodne ślimaki. Plumpka nie jest zbyt groźna, ale może skubać stopy i ubranie pływaków. Trytony uważają ją za szkodnika i chętnie się jej pozbywają, zawiązując jej elastyczne odnóża w supeł, wtedy plumpka odpływa i nie może powrócić, zanim się nie rozplącze, co zwykle zabiera jej kilka godzin.
Pogrebin
Pogrebin osiąga najwyżej stopę wzrostu. Ma włochate ciało i gładką, nieproporcjonalnie dużą, szarą głowę. Pogrebiny ciągnie do ludzi, którymi lubią towarzyszyć, kryjąc się w ich cieniu, a kiedy właściciel cienia odwróci się, kulą się, przypominając szary, okrągły kamień. Jeśli pogrebin będzie podążał za człowiekiem przez wiele godzin, jego ofiarę ogarnie uczucie zniechęcenia, po czym pogrąży się w depresji. Jeśli ofiara się zatrzyma, opadnie na kolana i zacznie rozpaczać nad bezsensownością życia, pogrebin rzuci się na nią i będzie starał się ją pożreć. Łatwo jest jednak odeprzeć pogrebina prostymi urokami i zaklęciami otumaniającymi. Również dobrym sposobem jest po prostu kopnięcie go.
Pomarańczowy Ślimak
Jest wyjątkowo duży, z żółtym ciałem i pomarańczową skorupą pokrytą kolcami. Stworzenie jest bardzo powolne, jednak ma on śluz, który parzy tak mocno, że można stracić bardzo dużo energii, jeśli się na niego nieopatrzenie wejdzie. Jeżeli znajdą się odpowiednio blisko człowieka zaatakują.
Psidwak
Pochodzi z południowo−wschodniej Anglii. Jest bardzo podobny do teriera odmiany jack russell, lecz ma on rozwidlony ogon. Najprawdopodobniej został wyhodowany przez czarodziejów, ponieważ jest wobec nich niezwykle lojalny, za to nadzwyczaj źle nastawiony do mugoli. Pochłania wszelakie odpadki i szkodniki, począwszy od gnomów, a kończąc na starych oponach. Na jego posiadanie wymagana jest specjalna licencja, którą uzyskać można w Urzędzie Kontroli na Magicznymi Stworzeniami po przejściu prostego testu. Właściciele psidwaków, mają prawny obowiązek usuwania im ogonów bezbolesnym zaklęciem rozdzielającym (gdy szczeniaki mają 6-8 tygodni), wtedy ich ogony nie będą zwracać uwagi mugoli.
Salamandra
Mała ognista jaszczurka, która żywi się płomienia. Stworzenia te rodzą się w ogniu, z tzw. specjalnego salamandrowego ognia. Jest koloru białego, ale zmienia kolor na niebieski lub szkarłatny w zależności od temperatury otoczenia. Może przeżyć bez ognia do 6 godzin, jeśli będzie regularnie karmiona pieprzem. Żyje jednak tyle, ile pali się ogień, z którego wyszła. Niezależnie czy będzie jadła pieprz, a jej ognisko zgaśnie - umrze.
Sklątka Tylnowybuchowa
Wyjątkowo odrażające i niebezpieczne stworzenia magiczne. Jest to właściwie krzyżówka mantykory z krabem ognistym wyhodowana przez Hagrida. W późniejszym stadium rozwoju zabijają się nawzajem i nie zapadają w zimowy sen. Wyglądają jak pozbawione skorupy homary, są blade i oślizgłe. Posiadają mnóstwo nóżek, które znajdują się w dziwnych miejscach. Początkowo mają 6 cali długości. Trudno jest zlokalizować ich głowy. Sklątki nie mają otworu gębowego. Nie wiadomo czym się żywią. Samce sklątek mają żądła, a samiczki mają ssawki na brzuszkach, prawdopodobnie do wysysania krwi. Mają zapach zgniłych ryb. Co jakiś czas z jednego końca sklątki strzelają iskry, rozlega się głośne pyknięcie, a zwierzątko przelatuje do przodu o kilkanaście cali.
Szczuroszczet
Stworzenie przypominające szczura spotykane w przybrzeżnych wodach Wielkiej Brytanii. Na grzbiecie szczuroszczet posiada narośl przypominającą morską pierścienicę. Szczuroszczet żywi się skorupiakami, nie gardzi jednak i stopami każdego, kto jest na tyle nierozważny, by na niego nadepnąć.
Szpiczak
Magiczne stworzenie występujące w północnej Europie i Ameryce. mugole zazwyczaj mylą go z jeżem. Te dwa gatunki są praktycznie identyczne, a jedynym wyjątkiem jest ich zachowanie: jeśli jeżowi wystawi się w ogrodzie jedzenie, chętnie przyjmie poczęstunek, natomiast kiedy jedzenie wystawi się szpiczakowi, pomyśli, że właściciel domu chce go zwabić w pułapkę i wobec tego zniszczy mu rośliny lub rabaty ogrodowe. Wiele mugolskich dzieci było oskarżonych o wandalizm, podczas gdy winny był szpiczak.
Toksyczek
Olbrzymi ślimak, który ciągle zmienia kolor, a pełznąc, pozostawia za sobą ścieżkę z niezwykle jadowitego śluzu, który wysusza i wypala całą roślinność, po której przeszedł. Naturalnym środowiskiem toksyczka jest kilka afrykańskich krajów, ale z powodzeniem hodują go czarodzieje z Europy, Azji i obu Ameryk. Jest trzymany jako zwierzątko domowe przez tych, których bawi jego nieustanne zmienianie barwy, a jego jad jest jednym z nielicznych środków zabijajacy Chorbotki.
Trzminorek
Szary, włochaty owad latający, który wytwarza syrop wywołujący melancholię. Substancja ta jest używana jako antidotum na histerię spowodowaną spożyciem liści raptuśnika. Zdarza się, że trzminorek zagnieżdża się w ulach, ze zgubnym dla miodu skutkiem. Gnieździ się w ciemnych, zacisznych miejscach, takich jak dziuple drzew i jaskinie. Żywi się głównie pokrzywami. Występuje w północnej Europie.
Wsiąkiewka
Srebrno−zielona jaszczurka, osiągającą do dziesięciu cali długości, spotykana w całej Wielkiej Brytanii i Irlandii. Może kurczyć się kiedy chce i w związku z tym nigdy nie została zauważona przez mugoli. Skóra wsiąkiewki jest wysoko ceniona przez Czarodziejów. Wytwarza się z niej sakiewki i portfele, gdyż ten łuskowaty materiał reaguje tak samo na zbliżanie się obcego, jak reagował jego właściciel; dlatego złodziejom tak trudno znaleźć sakiewki ze skóry wsiąkiewki.
Żądlibąk
Australijski owad. Ma około pół cala długości i jest intensywnie szafirowy. Lata z tak dużą prędkością, że mugole rzadko go zauważają, a nawet czarodziejom spostrzeżenie go sprawia pewne trudności, dopóki nie zostaną użądleni. Żądlibąk ma skrzydła na czubku głowy. Macha nimi tak szybko, że podczas lotu kręci się wokół własnej osi. U dołu ciała znajduje się długie i cienkie żądło. Użądlenie wywołuje najpierw zawroty głowy, a następnie lewitację. Pokolenia młodych australijskich czarownic i czarodziejów starały się łapać żądlibąki i zmuszać je do żądlenia, aby móc cieszyć się tymi efektami ubocznymi, aczkolwiek zbyt duża ilość użądleń może sprawić, że ofiara będzie się unosić nad ziemią przez kilka dni, a w przypadku silnej reakcji alergicznej może dojść do stałej lewitacji. Suszone żądła żądlibąka są składnikiem kilku eliksirów, podobno są też używane do produkcji tak lubianych przez młodych czarodziejów cukierków, musów-świstusów.
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXX
Abraksan
Magiczna rasa wielkich, skrzydlatych koni.
Buchorożec
duże i silne zwierzę występujące w Afryce. Osiąga masę jednej tony. Z dużej odległości bywa mylony z nosorożcem. Jego gruba skóra potrafi odbić większość zaklęć i uroków. Na nosie ma gruby róg, w którym znajduje się niebezpieczny, wybuchowy płyn. Róg ten potrafi przebić nawet metal. Buchorożec nie atakuje, jeśli nie jest prowokowany, ale gdy zacznie szarżować rezultaty bywają straszne.
Demimoz
magiczne stworzenie występujące na Dalekim Wschodzie. Wyglądem przypomina Szympansa o dużych, czarnych oczach. Całe ciało demimoza pokryte jest delikatnymi , srebrzystymi włoskami. Bardzo trudno jest go spotkać, gdyż w obliczu zagrożenia potrafi stać się niewidzialny. Jest roślinożerny.
Erkling
Stwór bardzo podobny do elfa. Występuje w Schwarzwaldzie w Niemczech. Ma trzy stopy wzrostu, więc jest większy nawet od gnoma ogrodowego. Wydaje z siebie piskliwy chichot, którym próbuje odciągnąć dzieci od opiekunów, aby je następnie zjeść. Dzieci to nie jedyne pożywienie erklingów. Zjadają one również małe leśne kręgowce. Stworzenia te nie są odporne na zaklęcia, więc w przypadku zagrożenia można rzucić jakiekolwiek zaklęcie, które może nam pomóc w pozbyciu się erklinga.
Feniks
Wspaniały ptak o ogromnej magicznej mocy. Jego piór używa się jako rdzeni różdżek, a jego pieśń określana jest jako nieziemska i budząca dreszcze. Tylko nielicznym czarodziejom udało się go oswoić.
Garboróg
Duże, szaro − fioletowe zwierzę z garbem na grzbiecie i dwoma ostrymi rogami. Występuje w górzystych regionach Europy.
Gryf
Magiczne stworzenie, które pochodzi z Grecji. Ma głowę i przednie łapy olbrzymiego orła, a ciało i tylne łapy lwa. Podobnie jak sfinksy, gryfy są wynajmowane przez czarodziejów do pilnowania skarbów. Chociaż gryfy mają bardzo gwałtowny charakter, znane są przypadki obłaskawiania ich przez czarodziejów. Żywią się surowym mięsem.
Jednorożec
Mityczne stworzenie, z wyglądu przypominające konia z tym, że mające jeden róg.
Kelpia
Brytyjski i irlandzki demon wodny może przybierać rożne kształty, ale najczęściej ukazuje się pod postacią konia z wiechą sitowia zamiast grzywy. Kiedy zwabi na swój grzbiet niczego nieświadomego nieszczęśnika, nurkuje z nim na dno rzeki lub jeziora, gdzie zjada go pozwalając, by wnętrzności wypłynęły na powierzchnie. Aby pokonać kelpie należy nałożyć jej za pomocą zaklęcia wędzidło, co sprawi, że stanie się uległa i niegroźna. Największa kelpia na świecie zamieszkuje jezioro Loch Ness w Szkocji. Najchętniej przybiera postać węża morskiego. Obserwatorzy z Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów odkryli, że nie mają do czynienia z prawdziwym wężem morskim, kiedy na widok grupy mugolskich badaczy wąż zamienił się w wydrę, a po ich odpłynięciu powrócił do swego pierwotnego kształtu.
Reem
Bardzo rzadki, olbrzymi wół o złotej sierści. Spotykany jest na dzikich terenach Ameryki Północnej i Dalekiego Wschodu. Gdy czarodziej wypije jego krew staje się niezwykle silny. Jest to jednak substancja bardzo trudna w zdobyciu, dlatego też rzadko można ją zdobyć na wolnym rynku.
Sfinks
Stworzenie posiadające ludzką głowę i ciało lwa. Od ponad tysiąca lat bywa wykorzystywany przez czarownice i czarodziejów do pilnowania kosztowności i tajnych skrytek. Sfinks jest bardzo inteligentny i uwielbia zagadki oraz rebusy. Jest niebezpieczny tylko wtedy, gdy coś zagraża temu, czego pilnuje. Warto dodać, że stworzenie zna ludzką mowę i wykorzystuje ją do swoich łamigłówek.
Tebo
Guziec popielatego koloru, spotykany w Kongo i Demokratycznej Republice Konga. Może stawać się niewidzialny, co sprawia, że bardzo trudno przed nim uciec albo go złapać. Jest nadzwyczaj niebezpieczny. Skóra tebo jest wysoko cenionym surowcem na ochraniacze i ubrania.
Testral
Bardzo rzadkie, magiczne stworzenie przypominające skórzastego konia ze skrzydłami jak u nietoperza. Podobno testrale przynoszą nieszczęście, a każdego, kto je zobaczy, czekają najróżniejsze okropne wypadki. Przesąd ten wywodzi się z tego, że mogą je zobaczyć tylko ci, którzy widzieli czyjąś śmierć i zyskali emocjonalne zrozumienie tego, co ona oznacza. Zawsze są niewidzialne dla tych osób, które nie widziały czyjejś śmierci oraz dla tych, którzy widzieli, ale jej nie zrozumieli. Przesąd jest jednak złudny − pod mroczną otoczką testrale skrywają życzliwą i delikatną naturę, jednak mogą ugryźć, gdy się je obrazi.
Troll
Budzące grozę stworzenie, o wzroście dochodzącym do dwunastu stóp i wadze powyżej tony. Trolle znane są z ogromnej siły i równie ogromnej głupoty. Bywają brutalne i nieobliczalne. Można je znaleźć w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz innych częściach w północnej Europie. Porozumiewają się między sobą chrząkaniem, pomrukami, oraz wskazywaniem palcem, czyli językiem trollańskim.
Tryton
Człowiek z rybim ogonem zamiast nóg (mugole znają je jako syreny). Posiadają zielonkawą skórę i włosy tego samego koloru. Tak, jak u ludzi, występują u nich drobne różnice w wyglądzie. Bronią trytonów jest ciamarnica.
Wodnik Kappa
Istota podobna do pokrytych rybią łuską małp, posiadająca długie płetwiaste łapy służące do pływania i duszenia swoich ofiar. Na głowie Kappy posiadają lejki wypełnione wodą, której utrata powoduje pozbawienie ich mocy.
Znikacz
Jest niezwykle rzadkim ptakiem chronionym. Ten okrąglutki, o bardzo długim, wąskim dziobie i błyszczących, przypominających kamienie szlachetne oczach ptak potrafi niezwykle szybko latać, a dzięki obrotowym stawom skrzydełek z niespotykaną szybkością i zręcznością zmienia kierunek lotu. Pióra i oczy złotego znikacza są tak wysoko cenione, że swego czasu groziło mu wyginięcie z powodu polowań. Niebezpieczeństwo zauważono w porę i gatunek został otoczony ochroną, której najważniejszym krokiem było zastąpienie w quidditchu złotego znikacza złotym zniczem.
(Złoty znikacz dostał kategorię XXXX nie dlatego, że jest niebezpieczny, ale z powodu wysokich kar, które grożą za złapanie go lub skrzywdzenie)
Żmijoptak
Magiczne stworzenie spotykane na Dalekim Wschodzie i w Indiach. Jest upierzonym i uskrzydlonym dwunogim stworzeniem o wężowatym ciele, które może osiągnąć piętnaście stóp długości. Żywi się głównie szczurami i ptakami, ale zdarzało się, że porywał małpy. Żmijoptak jest agresywny wobec wszystkich, którzy się do niego zbliżą, szczególnie, kiedy broni swoich jaj, których skorupki zrobione są z najczystszego i najdelikatniejszego srebra.
Magiczna rasa wielkich, skrzydlatych koni.
Buchorożec
duże i silne zwierzę występujące w Afryce. Osiąga masę jednej tony. Z dużej odległości bywa mylony z nosorożcem. Jego gruba skóra potrafi odbić większość zaklęć i uroków. Na nosie ma gruby róg, w którym znajduje się niebezpieczny, wybuchowy płyn. Róg ten potrafi przebić nawet metal. Buchorożec nie atakuje, jeśli nie jest prowokowany, ale gdy zacznie szarżować rezultaty bywają straszne.
Demimoz
magiczne stworzenie występujące na Dalekim Wschodzie. Wyglądem przypomina Szympansa o dużych, czarnych oczach. Całe ciało demimoza pokryte jest delikatnymi , srebrzystymi włoskami. Bardzo trudno jest go spotkać, gdyż w obliczu zagrożenia potrafi stać się niewidzialny. Jest roślinożerny.
Erkling
Stwór bardzo podobny do elfa. Występuje w Schwarzwaldzie w Niemczech. Ma trzy stopy wzrostu, więc jest większy nawet od gnoma ogrodowego. Wydaje z siebie piskliwy chichot, którym próbuje odciągnąć dzieci od opiekunów, aby je następnie zjeść. Dzieci to nie jedyne pożywienie erklingów. Zjadają one również małe leśne kręgowce. Stworzenia te nie są odporne na zaklęcia, więc w przypadku zagrożenia można rzucić jakiekolwiek zaklęcie, które może nam pomóc w pozbyciu się erklinga.
Feniks
Wspaniały ptak o ogromnej magicznej mocy. Jego piór używa się jako rdzeni różdżek, a jego pieśń określana jest jako nieziemska i budząca dreszcze. Tylko nielicznym czarodziejom udało się go oswoić.
Garboróg
Duże, szaro − fioletowe zwierzę z garbem na grzbiecie i dwoma ostrymi rogami. Występuje w górzystych regionach Europy.
Gryf
Magiczne stworzenie, które pochodzi z Grecji. Ma głowę i przednie łapy olbrzymiego orła, a ciało i tylne łapy lwa. Podobnie jak sfinksy, gryfy są wynajmowane przez czarodziejów do pilnowania skarbów. Chociaż gryfy mają bardzo gwałtowny charakter, znane są przypadki obłaskawiania ich przez czarodziejów. Żywią się surowym mięsem.
Jednorożec
Mityczne stworzenie, z wyglądu przypominające konia z tym, że mające jeden róg.
Kelpia
Brytyjski i irlandzki demon wodny może przybierać rożne kształty, ale najczęściej ukazuje się pod postacią konia z wiechą sitowia zamiast grzywy. Kiedy zwabi na swój grzbiet niczego nieświadomego nieszczęśnika, nurkuje z nim na dno rzeki lub jeziora, gdzie zjada go pozwalając, by wnętrzności wypłynęły na powierzchnie. Aby pokonać kelpie należy nałożyć jej za pomocą zaklęcia wędzidło, co sprawi, że stanie się uległa i niegroźna. Największa kelpia na świecie zamieszkuje jezioro Loch Ness w Szkocji. Najchętniej przybiera postać węża morskiego. Obserwatorzy z Międzynarodowej Konfederacji Czarodziejów odkryli, że nie mają do czynienia z prawdziwym wężem morskim, kiedy na widok grupy mugolskich badaczy wąż zamienił się w wydrę, a po ich odpłynięciu powrócił do swego pierwotnego kształtu.
Reem
Bardzo rzadki, olbrzymi wół o złotej sierści. Spotykany jest na dzikich terenach Ameryki Północnej i Dalekiego Wschodu. Gdy czarodziej wypije jego krew staje się niezwykle silny. Jest to jednak substancja bardzo trudna w zdobyciu, dlatego też rzadko można ją zdobyć na wolnym rynku.
Sfinks
Stworzenie posiadające ludzką głowę i ciało lwa. Od ponad tysiąca lat bywa wykorzystywany przez czarownice i czarodziejów do pilnowania kosztowności i tajnych skrytek. Sfinks jest bardzo inteligentny i uwielbia zagadki oraz rebusy. Jest niebezpieczny tylko wtedy, gdy coś zagraża temu, czego pilnuje. Warto dodać, że stworzenie zna ludzką mowę i wykorzystuje ją do swoich łamigłówek.
Tebo
Guziec popielatego koloru, spotykany w Kongo i Demokratycznej Republice Konga. Może stawać się niewidzialny, co sprawia, że bardzo trudno przed nim uciec albo go złapać. Jest nadzwyczaj niebezpieczny. Skóra tebo jest wysoko cenionym surowcem na ochraniacze i ubrania.
Testral
Bardzo rzadkie, magiczne stworzenie przypominające skórzastego konia ze skrzydłami jak u nietoperza. Podobno testrale przynoszą nieszczęście, a każdego, kto je zobaczy, czekają najróżniejsze okropne wypadki. Przesąd ten wywodzi się z tego, że mogą je zobaczyć tylko ci, którzy widzieli czyjąś śmierć i zyskali emocjonalne zrozumienie tego, co ona oznacza. Zawsze są niewidzialne dla tych osób, które nie widziały czyjejś śmierci oraz dla tych, którzy widzieli, ale jej nie zrozumieli. Przesąd jest jednak złudny − pod mroczną otoczką testrale skrywają życzliwą i delikatną naturę, jednak mogą ugryźć, gdy się je obrazi.
Troll
Budzące grozę stworzenie, o wzroście dochodzącym do dwunastu stóp i wadze powyżej tony. Trolle znane są z ogromnej siły i równie ogromnej głupoty. Bywają brutalne i nieobliczalne. Można je znaleźć w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz innych częściach w północnej Europie. Porozumiewają się między sobą chrząkaniem, pomrukami, oraz wskazywaniem palcem, czyli językiem trollańskim.
Tryton
Człowiek z rybim ogonem zamiast nóg (mugole znają je jako syreny). Posiadają zielonkawą skórę i włosy tego samego koloru. Tak, jak u ludzi, występują u nich drobne różnice w wyglądzie. Bronią trytonów jest ciamarnica.
Wodnik Kappa
Istota podobna do pokrytych rybią łuską małp, posiadająca długie płetwiaste łapy służące do pływania i duszenia swoich ofiar. Na głowie Kappy posiadają lejki wypełnione wodą, której utrata powoduje pozbawienie ich mocy.
Znikacz
Jest niezwykle rzadkim ptakiem chronionym. Ten okrąglutki, o bardzo długim, wąskim dziobie i błyszczących, przypominających kamienie szlachetne oczach ptak potrafi niezwykle szybko latać, a dzięki obrotowym stawom skrzydełek z niespotykaną szybkością i zręcznością zmienia kierunek lotu. Pióra i oczy złotego znikacza są tak wysoko cenione, że swego czasu groziło mu wyginięcie z powodu polowań. Niebezpieczeństwo zauważono w porę i gatunek został otoczony ochroną, której najważniejszym krokiem było zastąpienie w quidditchu złotego znikacza złotym zniczem.
(Złoty znikacz dostał kategorię XXXX nie dlatego, że jest niebezpieczny, ale z powodu wysokich kar, które grożą za złapanie go lub skrzywdzenie)
Żmijoptak
Magiczne stworzenie spotykane na Dalekim Wschodzie i w Indiach. Jest upierzonym i uskrzydlonym dwunogim stworzeniem o wężowatym ciele, które może osiągnąć piętnaście stóp długości. Żywi się głównie szczurami i ptakami, ale zdarzało się, że porywał małpy. Żmijoptak jest agresywny wobec wszystkich, którzy się do niego zbliżą, szczególnie, kiedy broni swoich jaj, których skorupki zrobione są z najczystszego i najdelikatniejszego srebra.
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXXXX
Bazyliszek
Olbrzymi wąż hodowany przez czarnoksiężników. Ów potwór zabija ofiarę swym spojrzeniem, oraz jadem ukrytym w kłach stworzenia. Prawdopodobnie "Król Węży" rodzi się z kurzego jajka podłożonego ropusze, lub z jaja koguta co 100 lat. Jego jedyną słabością jest pianie koguta.
Chimera
Potwór o głowie lwa, tułowiu kozy i ogonie węża. Jest bardzo krwiożercza i niebezpieczna. Historia zna tylko jeden przypadek zabicia chimery. Jaja chimery należą do towarów niewymienialnych klasy A.
Inferius
Zwłoki ożywione przez czarnoksiężnika za pomocą czarnej magii. Stworzenia te nie mają wolnej woli i nie są zdolne do samodzielnego myślenia; ich jednym celem jest spełnianie rozkazów czarnoksiężnika, który powołał je do życia.
Kwintoped
Bardzo niebezpieczne zwierzę mięsożerne, które wyjątkowo rozsmakowało się w ludziach. Jego nisko zawieszony tułów, podobnie jak pięć nóg, z których każda z nich jest zakończona zdeformowaną stopą; porośnięta jest grubą, czerwonobrązową sierścią.
Mantykora
Jest to potwór o głowie człowieka, ciele lwa, skrzydłach smoka oraz ogonie skorpiona z żądłem. Jest równie niebezpieczna jak chimera i równie rzadka. Podobno cicho nuci, delektując się swoją ofiarą. Skóra mantykory odbija większość zaklęć, a ukłucie jej żądłem powoduje natychmiastową śmierć. Mantykora zdolna jest do rozmowy ludzkim głosem, ale podobnie jak akromantula nie potrafi powstrzymać swoich bestialskich zachowań.
Nundu
Najgroźniejsze stworzenie na świecie. Wschodnioafrykański lampart. Jest gigantyczny; ma brązowo-szare umaszczenie. Mimo swoich rozmiarów potrafi poruszać się bezszelestnie. Swoim oddechem może zabić całą wioskę. Nigdy nie został pokonany przez grupę liczącą mniej niż 100 czarodziejów.
Smok
Ogromny skrzydlaty gad ziejący ogniem. Powszechnie uważany za przerażające i budzące podziw, można je znaleźć na całym świecie, często można znaleźć do nich odniesienia w Azji i średniowiecznym folklorze europejskim.
Wilkołak
Istota magiczna występująca na całym świecie. Można się w niego zmienić wyłącznie na skutek ugryzienia przez jednego z nich. Nie znaleziono jeszcze na to lekarstwa, ale ostatnie odkrycia w dziedzinie eliksirów zmniejszyły wydatne, gorsze symptomy przemiany (Wywar Tojadowy). Raz w miesiącu, przy pełni księżyca, zazwyczaj normalny, o zdrowych zmysłach czarodziej zamienia się w krwiożerczą bestię. Jako jedne z nielicznych fantastycznych zwierząt, wilkołaki atakują wyłącznie ludzi, nie atakują jednak zwierząt.
Olbrzymi wąż hodowany przez czarnoksiężników. Ów potwór zabija ofiarę swym spojrzeniem, oraz jadem ukrytym w kłach stworzenia. Prawdopodobnie "Król Węży" rodzi się z kurzego jajka podłożonego ropusze, lub z jaja koguta co 100 lat. Jego jedyną słabością jest pianie koguta.
Chimera
Potwór o głowie lwa, tułowiu kozy i ogonie węża. Jest bardzo krwiożercza i niebezpieczna. Historia zna tylko jeden przypadek zabicia chimery. Jaja chimery należą do towarów niewymienialnych klasy A.
Inferius
Zwłoki ożywione przez czarnoksiężnika za pomocą czarnej magii. Stworzenia te nie mają wolnej woli i nie są zdolne do samodzielnego myślenia; ich jednym celem jest spełnianie rozkazów czarnoksiężnika, który powołał je do życia.
Kwintoped
Bardzo niebezpieczne zwierzę mięsożerne, które wyjątkowo rozsmakowało się w ludziach. Jego nisko zawieszony tułów, podobnie jak pięć nóg, z których każda z nich jest zakończona zdeformowaną stopą; porośnięta jest grubą, czerwonobrązową sierścią.
Mantykora
Jest to potwór o głowie człowieka, ciele lwa, skrzydłach smoka oraz ogonie skorpiona z żądłem. Jest równie niebezpieczna jak chimera i równie rzadka. Podobno cicho nuci, delektując się swoją ofiarą. Skóra mantykory odbija większość zaklęć, a ukłucie jej żądłem powoduje natychmiastową śmierć. Mantykora zdolna jest do rozmowy ludzkim głosem, ale podobnie jak akromantula nie potrafi powstrzymać swoich bestialskich zachowań.
Nundu
Najgroźniejsze stworzenie na świecie. Wschodnioafrykański lampart. Jest gigantyczny; ma brązowo-szare umaszczenie. Mimo swoich rozmiarów potrafi poruszać się bezszelestnie. Swoim oddechem może zabić całą wioskę. Nigdy nie został pokonany przez grupę liczącą mniej niż 100 czarodziejów.
Smok
Ogromny skrzydlaty gad ziejący ogniem. Powszechnie uważany za przerażające i budzące podziw, można je znaleźć na całym świecie, często można znaleźć do nich odniesienia w Azji i średniowiecznym folklorze europejskim.
Wilkołak
Istota magiczna występująca na całym świecie. Można się w niego zmienić wyłącznie na skutek ugryzienia przez jednego z nich. Nie znaleziono jeszcze na to lekarstwa, ale ostatnie odkrycia w dziedzinie eliksirów zmniejszyły wydatne, gorsze symptomy przemiany (Wywar Tojadowy). Raz w miesiącu, przy pełni księżyca, zazwyczaj normalny, o zdrowych zmysłach czarodziej zamienia się w krwiożerczą bestię. Jako jedne z nielicznych fantastycznych zwierząt, wilkołaki atakują wyłącznie ludzi, nie atakują jednak zwierząt.
Klasyfikacja Ministerstwa Magii: brak
Akwawirus
Magiczne stworzenia hodowane przez Ministerstwo Magii w Departamencie Tajemnic. Są to ryby, które zamiast rybich głów mają ludzkie mózgi. Ich istnienie nie zostało potwierdzone.
Bogin
Zjawa, która przybiera postać tego, czego najbardziej boi się osoba stojąca przed nią. Stojąc przed boginem najlepiej jest nie stać w pojedynkę. Mając kogoś obok siebie, można zmylić bogina, gdyż przed stojącą przed nim większą liczbą osób stałby się niezdecydowany, co do formy w jaką ma się zmienić. Nikt nie wie, tak naprawdę jak wygląda nieprzemieniony bogin, wtedy gdy jest sam, ponieważ gdy tylko się pojawia, przedstawia już największy strach tego, kto przed nim stoi.
Cerber
Magiczne stworzenie, które różni się od zwyczajnego psa tym, że ma trzy głowy. Jest olbrzymi i bardzo groźny. Jego słabością jest muzyka − jeżeli zagra się mu coś lub zaśpiewa, ten natychmiast usypia.
Chrapak Krętorogi
Stworzenie, w którego istnienie wierzyła Luna Lovegood i jej ojciec.
Curupira
Rudowłose karły mieszkające w lasach Brazylii. Curupiras ochraniają wszystkie magiczne stworzenia, jeżeli myślą, że są poszkodowane przez ludzi. Stopy Curupiry są wygięte w tył w stosunku do ich ciał.
Czerwony Trutniowiec Krwiopijca
Jeden z dwóch podgatunków trutniowca krwiopijcy. Drugim gatunkiem jest Fioletowy Trutniowiec Krwiopijca. Są to duże, zmutowane owady, których ojczyzną jest prawdopodobnie Szkocja. Czerwony podgatunek jest zazwyczaj agresywniejszy i groźniejszy niż fioletowy.
Dementor
Jedno z najobrzydliwszych i najokropniejszych stworów istniejących w świecie czarodziejskim.Wysysające duszę magiczne stworzenie, siejące postrach wśród czarodziejów. Do czasu Bitwy w Departamencie Tajemnic dementorzy byli pod kontrolą Ministerstwa Magii i służyli jako strażnicy Azkabanu, jednak potem (tak jak olbrzymy) przyłączyli się do Voldemorta. Sprzeciwili się Ministerstwu Magii, w co jego urzędnicy z początku nie wierzyli.
Dwurożec
Niebezpieczne, podobne do krowy stworzenie z dwoma rogami. Rogi zrzuca raz na rok, są one zbierane przez czarodziejów ze względu na magiczne zdolności. Sproszkowany róg dwurożca jest jednym z podstawowych składników Eliksiru Wielosokowego.
Dżin
Magiczne stworzenie występujące w Wybrzeżu Kości Słoniowej. Potrafiły synchronicznie tańczyć na powierzchni jeziora.
Ględatek Niepospolity
Magiczne stworzenie żyjące na błoniach Hogwartu. Nikt z wyjątkiem Luny Lovegood i jej ojca nie wierzy w jego istnienie.
Gnębiwtrysk
Według Luny Lovegood, te nagłe przypływy złego samopoczucia są skutkiem działania złośliwych duszków, które dostają się do mózgu przez uszy ofiary.
Gobliny
Niewysokie, człekokształtne stworzenia o długich palcach i stopach oraz niebywałej inteligencji. Gobliny prowadzą Bank Gringotta, w którym czarodzieje przechowują swoje pieniądze oraz inne cenne przedmioty.
Heliopaci
Potężne duchy ognia, przypominające posturą człowieka. Pędzą po ziemi, zapalając wszystko wokół siebie. Ich istnienie nie zostało potwierdzone.
Iguana
Gatunek jaszczurki, która może mieć coś wspólnego z Czarną Magią.
Kołkogonek
Demon spotykany w rolniczych rejonach Europy, Rosji i Ameryki.
Mucha Siatkoskrzydła
Owad z rodziny Chrysopidae, ma dwa długie wąsy i dwie pary zielonkawych, pożyłkowanych skrzydeł, wydaje przykry zapach. Muchy siatkoskrzydłe wykorzystywane są do produkcji Eliksiru Wielosokowego. Do prawidłowego uwarzenia muchy muszą się warzyć przez dwadzieścia jeden dni.
Nargle
Nargle są małymi, okrągłymi stworzeniami, przypominającymi małe muszki. Posiadają złotawe skrzydła, a ich ciało porastają jasne włoski. Nie posiadają pancerzyków. Najchętniej przesiadują w jemiołach.
Ognisty Ślimak
Magiczne stworzenie występujące w Brazylii.
Olbrzym
Olbrzymy budową ciała przypominają ludzi, są od nich jednak o wiele większe. Mierzą od dwudziestu do dwudziestu pięciu stóp (siedem lub osiem metrów) wzrostu. Mają grubą skórę przypominającą skórę nosorożca.
Poltergeist
Złośliwe stworzenie, które nawiedza domy i zamki. Uwielbiają dokuczać innym. Poltergeisty mogą przybierać różne postacie, np. duch, mutant.
Ponurak
Wielki, potężny, czarny, widmowy pies o czerwonych oczach, uważany za zwiastun śmierci. Podobno sprowadza zgon na każdego, kto go ujrzy. Na pewno jest omenem najbardziej znanym - złą sławę ponurak zdobywał w czarodziejskim świecie przez wieki i teraz, jest jednym z najgorszych, jeśli nie najgorszym, omenem.
Puszek Pigmejski
Miniaturka pufka. Zwierzątko wielkości zaciśniętej pięści, porośnięte różowo-fioletowym futerkiem.
Półolbrzym
Człowiek, który powstaje w wyniku związku czarodzieja i olbrzyma.
Rogaty Ślimak
Składnik niektórych eliksirów używany między innymi do produkcji lekarstwa na czyraki.
Sasabonsam
Wampirza istota żyjąca w Nigerii.
Selma
Wielki wąż morski.
Skorpena
Drapieżna ryba morska dodawana do eliksirów. Jest to duże zwierzę: osiąga od 30 centymetrów do nawet metra długości przy około 3 kilogramach masy ciała. Skorpenę charakteryzuje także długowieczność, żyją nawet sto lat.
Szyszymora
Obecne w irlandzkim folklorze od VIII wieku, nie są groźnymi stworzeniami, lecz ich potępieńcze głośne jęki czynią je z pewnością przerażającymi. Najbardziej wyrazistą cechą ich wyglądu są oczy, ogniście czerwone od trwającego wieki łkania nad tymi, których kochały i za którymi tęsknią. Najczęściej przedstawia się szyszymorę jako wysoką, wymizerowaną kobietę o lejących się białych bądź po prostu jasnych włosach, które rozczesywała srebrnym grzebieniem (pewna pani naukowiec, niejaka Patricia Lysaght, uważała, iż grzebień przypisano do wizerunku szyszymory przez pomyłkę, gdyż tak naprawdę jest on bowiem atrybutem syren z lokalnych podań), odzianą w zieloną suknię nakrytą szarą opończą z kapturem. Bywa jednak, że szyszymora przybiera postać staruszki albo pięknej złotowłosej dziewczyny w czerwonej sukience. Irlandzkie banshee mogły także być ubrane całe na biało.
Topek
Są podobnego wzrostu (od sześciu do ośmiu cali), ale w przeciwieństwie do chochlika topek nie potrafi latać i nie jest tak jaskrawo ubarwiony (topki mogą mieć maść od ciemnobrązowej po czarną). Ma jednak zbliżone do chochlikowego błazeńskie poczucie humoru. Lubi tereny wilgotne i bagniste, często można go spotkać nad brzegami rzek, gdzie uprzyjemnia sobie czas, podstawiając nogę lub popychając niczego nie spodziewających się przechodniów. Topek żywi się małymi owadami, a rozmnaża się podobnie jak elfy, z tą różnicą, że topki nie przędą kokonów. Młode wykluwają się w pełni uformowane, mają około cala wzrostu.
Traszka Dwuogonowa
Magiczne stworzenie trzymane jako zwierzę domowe przez czarodziejów. Traszka ma dwie głowy, wygląda jakby dwie traszki dzieliły to samo ciało. Traszki dwuogonowe lubią dużo pływać, a ich dieta składa się z alg.
Trutniowiec Krwiopijca
Magiczna, uzębiona, zmutowana osa, będąca gigantycznych rozmiarów owadem. Istnieją dwa podgatunki trutniowca: Fioletowy Trutniowiec Krwiopijca oraz Czerwony Trutniowiec Krwiopijca. Zazwyczaj czerwone są bardziej agresywne od fioletowych. Ich ojczyzną mogą być wilgotne tereny Szkocji. Hogwart ma wiele takich miejsc: rury, kanały oraz cieplarnie. Bardzo pociąga ich zapach niektórych kwiatów.
Wampir
Magiczna istota podobna do człowieka, która charakteryzuje się gryzieniem ludzi w szyję i ssaniem ich krwi. Jest częścią rodziny istot znanych jako żywe trupy.
Wielka Kałamarnica
Gigantyczny głowonóg z kilkoma czerwonymi mackami. Wielka Kałamarnica może osiągać bardzo duże rozmiary. Prawdopodobnie posiada magiczne moce.
Wila
Kobieta, a właściwie widmo kobiety rodzące się z duszy przedwcześnie zmarłej czarownicy, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać. W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten, kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia. Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, statkowały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Jedynym ich prawdziwie wrażliwym punktem są włosy - wyrwanie jednego najczęściej kończy się śmiercią wili. Jest to jednak zadanie graniczące z niemożliwym. Do produkcji różdżek używa się zwykle uciętego włosa.
Wiwern
Olbrzymi gad spokrewniony ze smokami, zamieszkujący okolice rzeki Wye. Jego ogień palił nawet najtrwalsze zbroje i miecze. Średniowieczni rycerze, chcąc dowieźć swego męstwa i zdobyć rękę ukochanej księżniczki często wyruszali w podróż by zgładzić wiwerna i przynieść lubej jego głowę. W związku z tym populacja bestii zaczęła gwałtownie maleć. Te, które przetrwały schroniły się przed ludzkim wzrokiem, dlatego też rzadko kiedy można je jeszcze ujrzeć. Wiwerny są dużo mniejsze od smoków, nie mają przednich łap, ich ogony są długie, zakończone żądłem, w którym zawarta jest trucizna. Dość długie zęby i potężne szpony na tylnych nogach były sporym zagrożeniem dla życia każdego potencjalnego napastnika.
Yumbo
Rodzaj skrzata domowego. Są złośliwymi stworzeniami i mają tendencję do kradzieży żywności czarodziejom, którzy źle ich traktują. Mają moc i mogą się teleportować.
Zwodnik
Demon występujące na bagnach. Jego klasyfikacja nie jest znana. Ma jedną nogę. Jest wiotki, niewielki i zwiewny, jego ciało wygląda jakby było z dymu. Przy dłoni ma lampkę, która swoim światłem zwabia wędrowców na trzęsawiska, gdzie zwodnik atakuje swoje ofiary.
Magiczne stworzenia hodowane przez Ministerstwo Magii w Departamencie Tajemnic. Są to ryby, które zamiast rybich głów mają ludzkie mózgi. Ich istnienie nie zostało potwierdzone.
Bogin
Zjawa, która przybiera postać tego, czego najbardziej boi się osoba stojąca przed nią. Stojąc przed boginem najlepiej jest nie stać w pojedynkę. Mając kogoś obok siebie, można zmylić bogina, gdyż przed stojącą przed nim większą liczbą osób stałby się niezdecydowany, co do formy w jaką ma się zmienić. Nikt nie wie, tak naprawdę jak wygląda nieprzemieniony bogin, wtedy gdy jest sam, ponieważ gdy tylko się pojawia, przedstawia już największy strach tego, kto przed nim stoi.
Cerber
Magiczne stworzenie, które różni się od zwyczajnego psa tym, że ma trzy głowy. Jest olbrzymi i bardzo groźny. Jego słabością jest muzyka − jeżeli zagra się mu coś lub zaśpiewa, ten natychmiast usypia.
Chrapak Krętorogi
Stworzenie, w którego istnienie wierzyła Luna Lovegood i jej ojciec.
Curupira
Rudowłose karły mieszkające w lasach Brazylii. Curupiras ochraniają wszystkie magiczne stworzenia, jeżeli myślą, że są poszkodowane przez ludzi. Stopy Curupiry są wygięte w tył w stosunku do ich ciał.
Czerwony Trutniowiec Krwiopijca
Jeden z dwóch podgatunków trutniowca krwiopijcy. Drugim gatunkiem jest Fioletowy Trutniowiec Krwiopijca. Są to duże, zmutowane owady, których ojczyzną jest prawdopodobnie Szkocja. Czerwony podgatunek jest zazwyczaj agresywniejszy i groźniejszy niż fioletowy.
Dementor
Jedno z najobrzydliwszych i najokropniejszych stworów istniejących w świecie czarodziejskim.Wysysające duszę magiczne stworzenie, siejące postrach wśród czarodziejów. Do czasu Bitwy w Departamencie Tajemnic dementorzy byli pod kontrolą Ministerstwa Magii i służyli jako strażnicy Azkabanu, jednak potem (tak jak olbrzymy) przyłączyli się do Voldemorta. Sprzeciwili się Ministerstwu Magii, w co jego urzędnicy z początku nie wierzyli.
Dwurożec
Niebezpieczne, podobne do krowy stworzenie z dwoma rogami. Rogi zrzuca raz na rok, są one zbierane przez czarodziejów ze względu na magiczne zdolności. Sproszkowany róg dwurożca jest jednym z podstawowych składników Eliksiru Wielosokowego.
Dżin
Magiczne stworzenie występujące w Wybrzeżu Kości Słoniowej. Potrafiły synchronicznie tańczyć na powierzchni jeziora.
Ględatek Niepospolity
Magiczne stworzenie żyjące na błoniach Hogwartu. Nikt z wyjątkiem Luny Lovegood i jej ojca nie wierzy w jego istnienie.
Gnębiwtrysk
Według Luny Lovegood, te nagłe przypływy złego samopoczucia są skutkiem działania złośliwych duszków, które dostają się do mózgu przez uszy ofiary.
Gobliny
Niewysokie, człekokształtne stworzenia o długich palcach i stopach oraz niebywałej inteligencji. Gobliny prowadzą Bank Gringotta, w którym czarodzieje przechowują swoje pieniądze oraz inne cenne przedmioty.
Heliopaci
Potężne duchy ognia, przypominające posturą człowieka. Pędzą po ziemi, zapalając wszystko wokół siebie. Ich istnienie nie zostało potwierdzone.
Iguana
Gatunek jaszczurki, która może mieć coś wspólnego z Czarną Magią.
Kołkogonek
Demon spotykany w rolniczych rejonach Europy, Rosji i Ameryki.
Mucha Siatkoskrzydła
Owad z rodziny Chrysopidae, ma dwa długie wąsy i dwie pary zielonkawych, pożyłkowanych skrzydeł, wydaje przykry zapach. Muchy siatkoskrzydłe wykorzystywane są do produkcji Eliksiru Wielosokowego. Do prawidłowego uwarzenia muchy muszą się warzyć przez dwadzieścia jeden dni.
Nargle
Nargle są małymi, okrągłymi stworzeniami, przypominającymi małe muszki. Posiadają złotawe skrzydła, a ich ciało porastają jasne włoski. Nie posiadają pancerzyków. Najchętniej przesiadują w jemiołach.
Ognisty Ślimak
Magiczne stworzenie występujące w Brazylii.
Olbrzym
Olbrzymy budową ciała przypominają ludzi, są od nich jednak o wiele większe. Mierzą od dwudziestu do dwudziestu pięciu stóp (siedem lub osiem metrów) wzrostu. Mają grubą skórę przypominającą skórę nosorożca.
Poltergeist
Złośliwe stworzenie, które nawiedza domy i zamki. Uwielbiają dokuczać innym. Poltergeisty mogą przybierać różne postacie, np. duch, mutant.
Ponurak
Wielki, potężny, czarny, widmowy pies o czerwonych oczach, uważany za zwiastun śmierci. Podobno sprowadza zgon na każdego, kto go ujrzy. Na pewno jest omenem najbardziej znanym - złą sławę ponurak zdobywał w czarodziejskim świecie przez wieki i teraz, jest jednym z najgorszych, jeśli nie najgorszym, omenem.
Puszek Pigmejski
Miniaturka pufka. Zwierzątko wielkości zaciśniętej pięści, porośnięte różowo-fioletowym futerkiem.
Półolbrzym
Człowiek, który powstaje w wyniku związku czarodzieja i olbrzyma.
Rogaty Ślimak
Składnik niektórych eliksirów używany między innymi do produkcji lekarstwa na czyraki.
Sasabonsam
Wampirza istota żyjąca w Nigerii.
Selma
Wielki wąż morski.
Skorpena
Drapieżna ryba morska dodawana do eliksirów. Jest to duże zwierzę: osiąga od 30 centymetrów do nawet metra długości przy około 3 kilogramach masy ciała. Skorpenę charakteryzuje także długowieczność, żyją nawet sto lat.
Szyszymora
Obecne w irlandzkim folklorze od VIII wieku, nie są groźnymi stworzeniami, lecz ich potępieńcze głośne jęki czynią je z pewnością przerażającymi. Najbardziej wyrazistą cechą ich wyglądu są oczy, ogniście czerwone od trwającego wieki łkania nad tymi, których kochały i za którymi tęsknią. Najczęściej przedstawia się szyszymorę jako wysoką, wymizerowaną kobietę o lejących się białych bądź po prostu jasnych włosach, które rozczesywała srebrnym grzebieniem (pewna pani naukowiec, niejaka Patricia Lysaght, uważała, iż grzebień przypisano do wizerunku szyszymory przez pomyłkę, gdyż tak naprawdę jest on bowiem atrybutem syren z lokalnych podań), odzianą w zieloną suknię nakrytą szarą opończą z kapturem. Bywa jednak, że szyszymora przybiera postać staruszki albo pięknej złotowłosej dziewczyny w czerwonej sukience. Irlandzkie banshee mogły także być ubrane całe na biało.
Topek
Są podobnego wzrostu (od sześciu do ośmiu cali), ale w przeciwieństwie do chochlika topek nie potrafi latać i nie jest tak jaskrawo ubarwiony (topki mogą mieć maść od ciemnobrązowej po czarną). Ma jednak zbliżone do chochlikowego błazeńskie poczucie humoru. Lubi tereny wilgotne i bagniste, często można go spotkać nad brzegami rzek, gdzie uprzyjemnia sobie czas, podstawiając nogę lub popychając niczego nie spodziewających się przechodniów. Topek żywi się małymi owadami, a rozmnaża się podobnie jak elfy, z tą różnicą, że topki nie przędą kokonów. Młode wykluwają się w pełni uformowane, mają około cala wzrostu.
Traszka Dwuogonowa
Magiczne stworzenie trzymane jako zwierzę domowe przez czarodziejów. Traszka ma dwie głowy, wygląda jakby dwie traszki dzieliły to samo ciało. Traszki dwuogonowe lubią dużo pływać, a ich dieta składa się z alg.
Trutniowiec Krwiopijca
Magiczna, uzębiona, zmutowana osa, będąca gigantycznych rozmiarów owadem. Istnieją dwa podgatunki trutniowca: Fioletowy Trutniowiec Krwiopijca oraz Czerwony Trutniowiec Krwiopijca. Zazwyczaj czerwone są bardziej agresywne od fioletowych. Ich ojczyzną mogą być wilgotne tereny Szkocji. Hogwart ma wiele takich miejsc: rury, kanały oraz cieplarnie. Bardzo pociąga ich zapach niektórych kwiatów.
Wampir
Magiczna istota podobna do człowieka, która charakteryzuje się gryzieniem ludzi w szyję i ssaniem ich krwi. Jest częścią rodziny istot znanych jako żywe trupy.
Wielka Kałamarnica
Gigantyczny głowonóg z kilkoma czerwonymi mackami. Wielka Kałamarnica może osiągać bardzo duże rozmiary. Prawdopodobnie posiada magiczne moce.
Wila
Kobieta, a właściwie widmo kobiety rodzące się z duszy przedwcześnie zmarłej czarownicy, która hipnotyzuje mężczyzn swą urodą i wdziękiem. Wile zasiedlają lasy, jeziora, góry i obłoki. Potrafią dowolnie zmieniać postać. W formie zwierzęcej mogą ukazać się jako łabędzie, konie, sokoły, węże albo wilki, najbardziej jednak kuszące i niebezpieczne są pod postacią pięknych młodych kobiet o długich, białozłotych, spływających na ramiona włosach, lśniącej skórze, ubranych w mgliste szaty i pląsających w blasku księżyca. Młodzi mężczyźni, którzy ulegną ich urokowi, zupełnie tracą rozum – są otępiali, często zapominają o jedzeniu, piciu czy spaniu. Ten, kto napotka tańczące wile, będzie musiał przyłączyć się do nich i tańczyć, dopóki nie padnie z wykończenia. Ten, kto wkroczy w elfi krąg (koło wydeptanej trawy), w którym zabawiały się wile, ten już nigdy nie zazna szczęścia. Choć wile potrafią być dobre dla ludzi i dzielić się swoją wiedzą medyczną i profetyczną, są dość gwałtowne. Nie znoszą, kiedy się je okłamuje albo oszukuje i potrafią zsyłać okropne kary, szczególnie na tych, którzy nie dotrzymają obietnicy. Wile podobno łączyły się z ludźmi, statkowały i wychowywały dzieci, najwyraźniej bez szkody dla własnego gatunku. Jedynym ich prawdziwie wrażliwym punktem są włosy - wyrwanie jednego najczęściej kończy się śmiercią wili. Jest to jednak zadanie graniczące z niemożliwym. Do produkcji różdżek używa się zwykle uciętego włosa.
Wiwern
Olbrzymi gad spokrewniony ze smokami, zamieszkujący okolice rzeki Wye. Jego ogień palił nawet najtrwalsze zbroje i miecze. Średniowieczni rycerze, chcąc dowieźć swego męstwa i zdobyć rękę ukochanej księżniczki często wyruszali w podróż by zgładzić wiwerna i przynieść lubej jego głowę. W związku z tym populacja bestii zaczęła gwałtownie maleć. Te, które przetrwały schroniły się przed ludzkim wzrokiem, dlatego też rzadko kiedy można je jeszcze ujrzeć. Wiwerny są dużo mniejsze od smoków, nie mają przednich łap, ich ogony są długie, zakończone żądłem, w którym zawarta jest trucizna. Dość długie zęby i potężne szpony na tylnych nogach były sporym zagrożeniem dla życia każdego potencjalnego napastnika.
Yumbo
Rodzaj skrzata domowego. Są złośliwymi stworzeniami i mają tendencję do kradzieży żywności czarodziejom, którzy źle ich traktują. Mają moc i mogą się teleportować.
Zwodnik
Demon występujące na bagnach. Jego klasyfikacja nie jest znana. Ma jedną nogę. Jest wiotki, niewielki i zwiewny, jego ciało wygląda jakby było z dymu. Przy dłoni ma lampkę, która swoim światłem zwabia wędrowców na trzęsawiska, gdzie zwodnik atakuje swoje ofiary.