18-07-2021, 05:10 PM
Wziął od Aspasii nowiutki podręcznik do historii i otworzył na spisie treści. Choć w tej chwili nie patrzył na nią, to na jej słowa kiwał głową, tym samym oznajmiając, że słucha i przyjmuje do wiadomości. Przewertował kilka kartek, bardzo pobieżnie przyglądając się zawartym tam informacjom. To wystarczyło do odświeżenia pewnych faktów w pamięci i nakierowaniu się na odpowiedną epokę i wydarzenia.
- Mhm... okej... XVIII i XIX wiek to okres wielu interesujących wydarzeń. Fakt, będzie sporo dat, ale wszystko się łączy i opiera na schemacie przyczynowo skutkowym. To tylko brzmi przerażająco. Ale nie ma się co obawiać, wszystko poukładamy i sama zobaczysz, że pozory mylą. - Podniósł wzrok znad tekstu traktującego o wojnach olbrzymów i posłał Aspasii lekki uśmiech. Do jej SUMów mieli wciąż sporo czasu, więc jeśli odpowiednio ułoży jej plan wydarzeń, to był pewien, że pojmie to szybciej, niż sama przypuszcza.
- W podręczniku niestety przedstawione są suche fakty, więc to wszystko wygląda na nudne i bezbarwne. Oprzemy się na pobocznych dziełach, z których można wyciągnąć znacznie więcej, to pomoże ci zapamiętać daty. To nie będą długie fragmenty. - Uspokoił ją od razu, że nie będzie wcale musiała czytać nie wiadomo ile nadprogramowo.
Sięgnął do swojej torby po pióro i kawałek pergaminu, po czym zaczął wypisywać na nim najważniejsze daty i wydarzenia z okresu, jaki w tym roku Aspasia miała omawiać na zajęciach. Ograniczył je do sześciu, pod każdą z nich zostawiając trochę wolnego miejsca.
- Rozpiszemy wszystko w formie osi czasu, gdzie wypiszemy co prowadziło o czego i z jakich powodów. Taką mapkę myśli łatwiej zapamiętać i później powiązywać odpowiednie momenty historyczne. - Podsunął pergamin bliżej dziewczyny i każdy z rozpisanych punktów połączył strzałką po lewej stronie pergaminy, żeby w wolnej przestrzeni po prawej wpisywać odpowiednie kolejne wydarzenia, o których będą mówić. - Pasuje ci taka forma? Czy wolisz ścianę tekstu? - Chociaż dla niego sam łysy tekst nie był najlepszą formą przyswajania wiedzy, to dobrze wiedział, że niektórzy właśnie tak uczyli się najskuteczniej. Nie oceniał, ani nie chciał narzucać swoich form, jeśli miały nie przynieść lepszego efektu.
- Mhm... okej... XVIII i XIX wiek to okres wielu interesujących wydarzeń. Fakt, będzie sporo dat, ale wszystko się łączy i opiera na schemacie przyczynowo skutkowym. To tylko brzmi przerażająco. Ale nie ma się co obawiać, wszystko poukładamy i sama zobaczysz, że pozory mylą. - Podniósł wzrok znad tekstu traktującego o wojnach olbrzymów i posłał Aspasii lekki uśmiech. Do jej SUMów mieli wciąż sporo czasu, więc jeśli odpowiednio ułoży jej plan wydarzeń, to był pewien, że pojmie to szybciej, niż sama przypuszcza.
- W podręczniku niestety przedstawione są suche fakty, więc to wszystko wygląda na nudne i bezbarwne. Oprzemy się na pobocznych dziełach, z których można wyciągnąć znacznie więcej, to pomoże ci zapamiętać daty. To nie będą długie fragmenty. - Uspokoił ją od razu, że nie będzie wcale musiała czytać nie wiadomo ile nadprogramowo.
Sięgnął do swojej torby po pióro i kawałek pergaminu, po czym zaczął wypisywać na nim najważniejsze daty i wydarzenia z okresu, jaki w tym roku Aspasia miała omawiać na zajęciach. Ograniczył je do sześciu, pod każdą z nich zostawiając trochę wolnego miejsca.
- Rozpiszemy wszystko w formie osi czasu, gdzie wypiszemy co prowadziło o czego i z jakich powodów. Taką mapkę myśli łatwiej zapamiętać i później powiązywać odpowiednie momenty historyczne. - Podsunął pergamin bliżej dziewczyny i każdy z rozpisanych punktów połączył strzałką po lewej stronie pergaminy, żeby w wolnej przestrzeni po prawej wpisywać odpowiednie kolejne wydarzenia, o których będą mówić. - Pasuje ci taka forma? Czy wolisz ścianę tekstu? - Chociaż dla niego sam łysy tekst nie był najlepszą formą przyswajania wiedzy, to dobrze wiedział, że niektórzy właśnie tak uczyli się najskuteczniej. Nie oceniał, ani nie chciał narzucać swoich form, jeśli miały nie przynieść lepszego efektu.