Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Organizacja › Mechanika

Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Gry i zabawy
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
10-01-2021, 04:04 PM
Kości
Kości to jedna z najpopularniejszych i jednocześnie najprostszych gier hazardowych wśród czarodziejów. Gra się pięcioma kostkami sześciennymi (każdy z graczy powinien mieć własny zestaw kości, a im bardziej prestiżowe tworzywo tym większy respekt przeciwników) do momentu zapełnienia całej tabelki punktami. Wygrywa gracz, który zdobędzie najwięcej punktów.

1. Wyjaśnienie punktacji
jedynki - suma kości, na których wypadło 1; czyli gdy wypadną ci trzy jedynki, to w tabelce obok jedynek wpisujesz sobie 3 punkty, pozostałych liczb nie bierzesz pod uwagę
dwójki - analogicznie, suma dwójek
trójki - suma trójek
czwórki - suma czwórek
piątki - suma piątek
szóstki - suma szóstek
PREMIA - premię doliczasz sobie dopiero po wypełnieniu całej górnej części tabelki; wynosi ona 36 punktów i możesz ją sobie dopisać tylko wtedy, jeśli suma twoich jedynek, dwójek, trójek, czwórek, piątek i szóstek wynosi minimum 63 punkty.
3 jednakowe - jeśli wypadną ci trzy jednakowe liczby możesz wpisać tu sumę wszystkich pięciu kostek
4 jednakowe - analogicznie, jeśli wypadną ci cztery jednakowe kostki, wpisujesz tu sumę wszystkich pięciu
ful (2+3) - kiedy wypadnie ci para i trójka, czyli np. dwie piątki i trzy jedynki, wpisujesz w to pole 25 punktów
mały strit - jeśli wypadną ci cztery liczby po kolei, czyli kombinacja 1 2 3 4, 2 3 4 5 lub 3 4 5 6, wpisujesz w to pole 30 punktów
duży strit - jeśli wypadnie ci pięć liczb po kolei (1 2 3 4 5 lub 2 3 4 5 6), wpisujesz w to pole 40 punktów
generał - kiedy na wszystkich kostkach wypadnie ci ta sama liczba, wpisujesz w to pole 50 punktów
szansa - suma oczek ze wszystkich kostek

2. Jak to działa w praktyce?
- normalnie w kościach jedna tura gracza to rzut kośćmi jeden raz (+ maksymalnie 2 przerzuty); dla przyspieszenia rozgrywki na jeden post przypadają 3 rzuty
- rzuca się pięcioma kostkami sześciennymi w tym temacie (komenda roll=5d6) i można albo zaakceptować rzut, albo dwukrotnie przerzucić dowolną ilość kostek - zarówno jedną czy dwie, jak i wszystkie pięć
- ze względu na zależność 1 post=3 rzuty, rzuty kostkami w temacie trzeba odpowiednio i dokładnie opisywać; przykładowo:

1 post: I rzut na kości:
Kod:
1 rzut: [roll=5d6]
2 post: przerzucam x y z: odpowiednia komenda
3 post: przerzucam jeszcze x: odpowiednia komenda
4 post: z I rzutu wpisuję wynik w trójki, II rzut: komenda roll=5d6 I TAK DALEJ

- BARDZO WAŻNE jest przy wykonywaniu kolejnych rzutów w temacie z kostkami zaznaczenie, w które pole wpisuje się poprzednie wyniki, tak aby uniknąć zamiany kolejności czy innej manipulacji wynikami rzutów

3. Kody
Po każdym poście należy umieścić wypełniony kodzik z wynikami poszczególnych rzutów i linkami do nich.
I rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

II rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

III rzut: 1 2 3 4 5
*przerzut 1: 1 1 2 2 3
*przerzut 2: 2 2 2 2 4

Kod:
<bb>I rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

<bb>II rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

<bb>III rzut:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 1:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>
<bb>*przerzut 2:</bb> <a href="LINK DO RZUTU">WYNIK RZUTU</a>

Wszystkie swoje wyniki należy podsumowywać w tabelce zbiorczej na samym końcu posta.
Kod:
<center><table class="table1">
<tr class="tr1">
<td class="td1">jedynki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">dwójki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">trójki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">czwórki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">piątki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">szóstki</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">[b]PREMIA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">[b]SUMA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">3 jednakowe</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">4 jednakowe</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">ful (2+3)</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">mały strit</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">duży strit</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">generał</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr2">
<td class="td1">szansa</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
<tr class="tr1">
<td class="td1">[b]SUMA[/b]</td>
<td class="td2">X</td>
</tr>
</table></center>
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
Gry i zabawy - przez Feniks - 10-01-2021, 04:04 PM
RE: Gry i zabawy - przez Feniks - 11-03-2021, 01:57 AM

Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 16-06-2025, 08:20 AM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa