30 września 2020, środa, godzina 9:00
I ETAP
Wszyscy uczniowie z pewnością już na pierwszym roku mieli okazję zorientować się, że na zajęcia z Zaklęć zawsze przyjdą po pojawieniu się profesorki - Wilemine była w klasie na długo jeszcze przed dzwonkiem. Oczywiście i tym razem nie było inaczej. Zanim pojawili się pierwsi studenci, profesor Kemppainen już usiadła wygodnie na blacie swojego nauczycielskiego biurka i przeglądała z uwagą coś, co wyglądało jak notatki uczniowskie, zdecydowanie jakichś młodszych klas. Unosiła tylko wzrok na moment, żeby przywitać uprzejmym uśmiechem i skinieniem głowy kolejnych wchodzących uczniów.
Jak tylko rozbrzmiał dzwonek oznajmiający początek lekcji, odłożyła kartki na biurko, zeskoczyła z niego dość żwawo i uśmiechnęła się dużo szerzej niż dotychczas.
- Dzień dobry! Mam nadzieję, że się wyspaliście, bo przed nami ekscytująca godzina zgłębiania fascynującego i niedocenionego zagadnienia, o którym nie ma mowy w standardowych podręcznikach szkolnych. - Krótkim machnięciem dłoni, bez potrzeby użycia różdżki ani wypowiadania inkantacji, uniosła ukrytą do tej pory za biurkiem tablicę, na której widniał temat dzisiejszych zajęć. - Magia konwergencyjna! Potocznie nazywana magią łączną. Jestem pewna, że niektórzy z was mieli okazję spotkać się już z tym zagadnieniem, może nawet je zgłębić. - Rozejrzała się po zebranych, pokładając szczególnie nadzieję w kilku najzdolniejszych studentach. - Podnieście rękę kto zna definicję, rodzaje lub choć jeden przykład magii łącznej. - Odczekała kilka sekund, dając uczniom czas na zastanowienie się i zdecydowanie, czy coś kojarzą z dzisiejszego tematu. Uśmiechnęła się do siebie, całkiem usatysfakcjonowana ilością rąk w górze.
- Bardzo dobrze. Zanim jednak przejdziemy do praktycznej części zajęć, rozwińmy temat, żeby każdy mógł zrozumieć o czym dokładnie mówimy. - Wskazała po kolei kilka osób, prosząc o definicję, rodzaje, oraz przykłady użycia magii łącznej, skinieniem aprobując każdą z odpowiedzi, nawet jeśli nie były w stu procentach rozwinięte, czy do końca poprawne. - Wszyscy macie rację. Magia konwergencyjna to łączenie siły magicznej wykonywanego zaklęcia przez minimum dwie osoby dla otrzymania konkretnego efektu. Istnieją jej dwa rodzaje: łańcuchowa oraz kolektywna. Doskonałym przykładem magii konwergencyjnej łańcuchowej jest teleportacja łączna, gdzie nie jest wymagana umiejętność teleportacji przez więcej niż jedną osobę. Magia konwergencyjna kolektywna to rzucanie tego samego zaklęcia w celu wzmocnienia jego siły i skuteczności. - Nie obeszła biurka, ale zwróciła się w kierunku tablicy, poruszając ręką w powietrzu, a kreda sama zapisywała zagadnienia pod głównym tematem zajęć. Wilemine nie przypominała uczniom o notowaniu wszystkiego, było dla niej oczywiste, że każdy powinien to zrobić, tym bardziej jeśli nie spotkał się z zagadnieniem wcześniej. - Konwergencja łańcuchowa wymaga większej ilości skupienia, bo jest znacznie mniej stabilna i dużo łatwiej o błąd, który może okazać się fatalny w skutkach. Z kolei konwergencja kolektywna opiera się przede wszystkim na biegłości w rzucanym zaklęciu.
Po chwili odwróciła się znowu do zebranych.
- W takim razie przejdźmy do praktyki!...
Ciąg dalszy lekcji nastąpi w II etapie.
I etap zajęć jest teoretyczny, II etap będzie praktyczny. W I etapie każdy rzuca k6, oraz wpisuje w kod swoje punkty Zaklęć i Pamięci, które ma w kuferku (proszę nie oszukiwać, wszystko będzie sprawdzane!), a kod wkleja na koniec posta. Wszelkie zakupy punktów należy wykonać PRZED napisaniem posta, po napisaniu obowiązywać będzie ilość punktów jaka była w kuferku w danym momencie.
Kod:
Kod:
<aa>Pkty zaklęć:</aa>
<aa>Pkty pamięci:</aa>
<aa>K6:</aa> [u]parzyste[/u] - dodajesz punkty Pamięci, [u]nieparzyste[/u] - nie dodajesz punktów Pamięci
<aa>Suma:</aa> Zaklęcia + Pamięć (jeśli wypadło k6 parzyste) = x
SUMA:
0-5 - nie znasz odpowiedzi
6-10 - znasz odpowiedź, podnosisz rękę
11 i wyżej - znasz odpowiedź, podnosisz rękę, zostajesz poproszony/a o podanie definicji lub przykładu
Jeśli suma wskazuje, że zostajesz poproszony/a o odpowiedź, nie musisz jej opisywać w poście! Wystarczy jedynie o tym wspomnieć.
II etap zajęć nie ma wstępnie przewidzianego terminu, ale z pewnością pojawi się informacja o zbliżającej się publikacji, żeby wszyscy chętni zdążyli dołączyć do lekcji.
Wszelkie pytania/wątpliwości proszę kierować do
Dani!
Poniżej znajduje się graficzne zobrazowanie klasy, ławki są podłużne i wieloosobowe (w razie jakby na grafice zabrakło miejsc, dorobi się, proszę się nie martwić!). Każdy może usiąść w wybranym wolnym miejscu - to te szare kropy (proszę o zaznaczenie w poście lub zgłoszenie do
Dani gdzie dana postać siedzi). Klik w SPOILER poniżej.