Wtorek, 29 września 2020;
Godzina 14:00;
Wróżbiarstwo - rok IV i V
etap drugi
Profesor nie zdążył jeszcze pożałować zaproszenia większej ilości uczniów na swoje zajęcia, co uważał bez wątpienia za ogromny sukces zwracający mu choć trochę wiary w młodzież Hogwartu. Znał osoby, które uczęszczały na wróżbiarstwo, ale wielu z tych, którzy nie byli zainteresowani jego przedmiotem zdawali się... Osobliwi. Nieokrzesani. Dzicy. Zdaje się, że - co gorsza - miał rację. Świadczyły o tym między innymi mało roztropne i przede wszystkim bezcelowe wypady do Zakazanego Lasu. Zwłaszcza w przypadkach, gdy uczniowie dawali się złapać.
Na szczęście - i to naprawdę na szczęście! - nie musiał być głową żadnego z domów i zajmować się podobnymi problemami swoich podopiecznych. Szczerze miał nadzieję, że tak pozostanie.
Kontynuował więc spokojną lekcję tuż po paru odpowiedziach, jakich spodziewał się po własnych uczniach oraz kilku, których jeszcze nie znał osobiście, ale być może kojarzył co ważniejsze i bardziej wyróżniające się nazwiska. Nie trzeba było należeć do osób faworyzujących uczniów ze względu na nazwisko i pochodzenie, by wiedzieć, kim byli. Co najmniej nie dał po sobie znać zainteresowania dwoma nowymi twarzami na sali.
- Zacznijmy od chiromancji. To przecież główny powód, dla którego macie dzisiaj swoich partnerów - kontynuował po rozpatrzeniu wszystkich dosyć trafnych odpowiedzi, wskazując ruchem rąk na zebrane tu osoby. - Rozdział drugi, strona czterdziesta piąta.
Nie musiał szukać, ani sprawdzać. Dobrze znał podręcznik, z którym pracowali. Już dobre parę lat temu zaczął przerażać sam siebie, kiedy udawało mu się bez zawahania podać stronę, na której znajduje się adekwatna informacja.
- Pamiętajcie, interesuje was na razie dominująca ręka, przerysujcie istotne linie i zapisujcie swoje spostrzeżenia na temat tego, co każda z nich mówi wam o waszym partnerze. Macie na to piętnaście minut.
Etap II - mechanika
Chociaż nie od razu poznasz efekt swojej pracy,
w swoim poście zamieść poniższy (uzupełniony) kod. Trafność Twojego wróżenia nie będzie wcale jawna - postać, która podąża za zasadami umieszczonymi w podręczniku jest przekonana, że wykonuje swoją pracę co najmniej wystarczająco właściwie, zgodnie z rysunkami i wyczerpującymi opisami. Po Twoim poście MG podsumuje starania Twojej postaci z zaznaczeniem, co ta widzi na dłoni swojego partnera.
Pamiętaj o dodaniu połowy lat znajomości postaci ze swoim partnerem na bieżącą lekcję. Z pewnością profesor tego nie pochwala, ale postaci znające się dłużej mają szansę zauważyć, że niektóre opisy zawarte w podręcznika bardziej pasują do dotychczasowego życia ich partnera, a inne nie mają najmniejszego sensu.
Podsumowania z informacją o poprawności wykonanego zadania możesz spodziewać się dopiero po całej lekcji, kiedy nauczyciel sprawdzi notatki z lekcji i odpowiednio przyzna punkty - będzie się to również wiązało z późniejszymi nagrodami do kuferka.
Kod:
<aa>partner:</aa>
<aa>suma:</aa> wróżbiarstwo + d6 + 1/2 x lata znajomości
1. Twój post z kodem oraz opisem wykonywanego zadania (długość jest dowolna - wszystko zależy od Waszych chęci).
2. Post MG dla Twojej postaci.
3. Twój post mówiący o tym, co robisz z informacjami, jakie postać wyczytała z dłoni, a Ty z posta MG.