Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Organizacja › Mechanika

Tryby wyświetlania wątku
Tworzenie Autorskich Zaklęć
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
23-07-2023, 03:37 AM
Tworzenie Autorskich Zaklęć

Sztuka tworzenia nowych zaklęć jest jednocześnie niezwykle niebezpieczna i skomplikowana. Tylko wiedźmy i czarodzieje o głębokim zrozumieniu i magicznym potencjale znani są z umiejętności wynajdowania zaklęć - jeśli coś pójdzie nie tak, skutki mogą być nawet śmiertelne.
Proces tworzenia własnego, autorskiego zaklęcia składa się z kilku etapów. Aby jednak mówić o tworzeniu własnego zaklęcia, musisz posiadać konkretną ilość punktów, oraz zrealizować wspomniane etapy fabularnie. W zależności od skomplikowania zaklęcia, stopnia jego niebezpieczeństwa czy powagi, wymagane punkty różnią się.

Poziomy


Wyróżniamy trzy poziomy tworzonych zaklęć. O przydzieleniu do konkretnej grupy decyduje Mistrz Gry, po wykonaniu 1 etapu fabularnie.

Pospolite
Są to zaklęcia proste, nawet rzecz ujmując błahe. Alohomora (otwieranie), Flipendo (odpychanie) czy Lumos (światło) to przykłady zaklęć z tej kategorii - codziennego użytku, zazwyczaj nieszkodliwe, proste w obsłudze.

Średniozaawansowane
To natomiast są już zaklęcia wymagające od twórcy trochę więcej pracy, ze względu na ich naturę. Przykłady to m.in. Expelliarmus (rozbrajające), Protego (tarcza) czy Immobulus (spowolnienie).

Zaawansowane
Tu już zaczynają się schody - trudne zaklęcia, skomplikowane i złożone. Do nauczenia się ich potrzeba czasu i cierpliwości, jak np. do Expecto Patronum, Repello Inimicum czy legendarnego Sectumsempra.


Etapy

Kliknij na odpowiedni etap

Etap I - Koncept zaklęcia
Wymagania:
żadne (ale lepiej żebyś już miał cokolwiek)

Pierwszy etap zakłada fabularne opisanie postaci zastanawiającej się nad tym, jakie to ma być zaklęcie - czemu ma służyć, jak ma działać. W tym celu należy napisać minimum dwa posty na około 250 słów. Po zakończeniu tego etapu, Mistrz Gry uzna, jaki to typ zaklęcia i pod jaki przedmiot jest on zaliczany. Oczywiście, możesz zaproponować swoją wersję.

Etap II - Inkantacja
Wymagania:
Zaklęcia: 8/13/18 punktów
Inne: 6/11/16 punktów z dziedziny, której zaklęcie dotyczy

Teraz, kiedy wiesz co to zaklęcie ma robić, musisz przetłumaczyć to działanie na inkantację. Aby utworzyć nazwę zaklęcia, musisz również mieć dobre słownictwo - większość zaklęć tworzona jest w języku łacińskim, ale nie jest to twarda zasada. Z jakiegoś dziwnego powodu (prawdopodobnie dlatego, że jak ma fajną, starożytną nazwę to się w to zaklęcie bardziej wierzy) zaklęcia których inkantacje wywodzą się ze starych języków prościej się pęta. Dlatego, zaklęcia z poziomu 2 i 3 muszą mieć nazwę pochodzącą z łaciny, greki, bądź innych, antycznych języków. Te z poziomu 1 mogą mieć trochę prostsze inkantacje.
Fabularnie, musisz napisać minimum 6 postów, opisujących twój proces myślowy przy nazywaniu zaklęcia. W tę pulę wliczony może być research tłumaczeniowy.

Etap III - Gest
Wymagania:
Zaklęcia: 9/14/19 punktów
Refleks: 8 punktów

Aby zaklęcie było zaklęciem, nie wystarczy tylko wymyślić co krzyknąć. Aby zadziałało, należy również opracować ruch, który należy wykonać różdżką podczas rzucania. Musi swoją naturą i dynamiką nawiązywać do zaklęcia.
Fabularnie, musisz napisać minimum 4 posty polegające na zastanawianiu się, jaki ruch będzie odpowiedni. Pamiętaj!- nie jest to jeszcze rzucanie zaklęcia. Możesz ruszać ręką, może nawet powiedzieć z dwa razy inkantacje, ale nie wizualizuj działania zaklęcia. Nie warto ryzykować, nie na tym poziomie.

Etap IV - Chwila Prawdy
Wymagania:
Zaklęcia: 10/15/20 punktów
Skupienie: 10 punktów
Inne: 8/13/18 punkty z dziedziny, której zaklęcie dotyczy

Teraz, najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy etap - próby. Należy zwizualizować sobie zaklęcie, sposób w jaki działa, wykonać ruch i wypowiedzieć inkantację. Jednak nie jest to takie proste - nie wiadomo, czy czar zadziała. W najgorszym wypadku może nawet doprowadzić do trwałego uszczerbku na zdrowiu.



Pospolite

Rzuć kością d30.

10, 20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) - idź z tym lepiej do Skrzydła Szpitalnego.
4 - uszczerbek na zdrowiu (średni). Potrzebny czas rekonwalescencji, ale idzie to wyleczyć.

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś poszło nie tak

Jeśli się uda: Świetnie, zaklęcie działa! Niestety, nadal musisz się go nauczyć. Wtedy obowiązuje Cię dokładnie ten sam proces, jak nauki każdego innego zaklęcia.

Jeśli się nie uda: Wracasz do początku. Ale nie musisz robić wszystkiego - teraz musisz poświęcić jeden post każdemu etapowi, próbując zweryfikować, co poszło nie tak.
Podczas kolejnego podejścia, rzuć kością d30 i rozpatruj poniższą wersję.

20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) jak tak dalej pójdzie, pielęgniarz zacznie ci mówić po imieniu.

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś poszło nie tak

Przy trzecim i kolejnym podejściu, obowiązuje:
Parzyste: udało się
Nieparzyste: nie udało się

Średniozaawansowane

Rzuć kością d30


6, 10, 20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) idź z tym lepiej do Skrzydła Szpitalnego.
4, 22, 26 - uszczerbek na zdrowiu (średni). Potrzebny czas rekonwalescencji, ale idzie to wyleczyć.

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś poszło nie tak

Jeśli się uda: Świetnie, zaklęcie działa! Niestety, nadal musisz się go nauczyć. Wtedy obowiązuje Cię dokładnie ten sam proces, jak nauki każdego innego zaklęcia.

Jeśli się nie uda: Wracasz do początku. Ale nie musisz robić wszystkiego - teraz musisz poświęcić jeden post każdemu etapowi, próbując zweryfikować, co poszło nie tak.
Podczas kolejnego podejścia, rzuć kością d30.

6, 20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) jak tak dalej pójdzie, pielęgniarz zacznie ci mówić po imieniu.
22 - uszczerbek na zdrowiu (średni) - Ty to lubisz igrać z życiem, prawda?

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś poszło nie tak

Przy trzecim i kolejnym podejściu, obowiązuje:
Parzyste: udało się
Nieparzyste: nie udało się

Zaawansowane

Rzuć kością d30


6, 10, 12, 20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) idź z tym lepiej do Skrzydła Szpitalnego.
4, 22, 26 - uszczerbek na zdrowiu (średni). Potrzebny czas rekonwalescencji, ale idzie to wyleczyć.
13 - trwałe uszkodzenie ciała, kalectwo. Ale przynajmniej żyjesz*

* ze względu na to, że jest to już naprawdę mocny wpływ na możliwe plany dla postaci, masz możliwość wpływu na decyzję - pogadaj z Mistrzem Gry i uzgodnijcie, co jest realistyczne a jednocześnie odpowiednie do twojej koncepcji postaci. Jeśli dysponujesz możliwością przerzutu - możesz go również wykorzystać!

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś się nie ten tego.

Jeśli się uda: Świetnie, zaklęcie działa! Niestety, nadal musisz się go nauczyć. Wtedy obowiązuje Cię dokładnie ten sam proces, jak nauki każdego innego zaklęcia.

Jeśli się nie uda: Wracasz do początku. Ale nie musisz robić wszystkiego - teraz musisz poświęcić jeden post każdemu etapowi, próbując zweryfikować, co poszło nie tak.
Podczas kolejnego podejścia, rzuć kością d30.

6, 20, 28 - uszczerbek na zdrowiu (lekki) jak tak dalej pójdzie, pielęgniarz zacznie ci mówić po imieniu.
4, 22 - uszczerbek na zdrowiu (średni) Ty to lubisz igrać z życiem, prawda?

Pozostałe liczby:
Parzyste: udało się, zadziałało!
Nieparzyste: coś poszło nie tak

Przy trzecim i kolejnym podejściu, obowiązuje:
Parzyste: udało się
Nieparzyste: nie udało się

Etap V - I co dalej?

Stworzyłeś zaklęcie - i co teraz? Cóż, ścieżki są dwie.

Legalna - zgłoś się do nauczyciela Zaklęć. Trzeba zgłosić to Ministerstwu - taki trochę patent. W tym celu przeprowadź wątek na minimum 6 postów (3 ty, 3 nauczyciel). Po tym zaklęcie zostanie oficjalnie ogłoszone i podane do wiedzy publicznej. W zależności od tego, jaki to typ zaklęcia, może nawet będziesz popularny/sławny? Pro tip - Ministerstwo może nie być zachwycone, jeśli to będzie, ykhym, niezbyt miłe zaklęcie. Ale przynajmniej działasz legalnie.

Nielegalna - bo czemu inni mają korzystać z twojej pracy? Nie robisz nic - tylko ty umiesz pętać to zaklęcie i tyle wystarczy (chyba, że kogoś nauczysz, wiadomo) Uważaj - jeśli jakiś konfident lub nauczyciel przyłapie cię na używaniu tego zaklęcia, możesz ponieść konsekwencje. Ciul tam z pospolitym, jeszcze od zmiany koloru włosów nikt nie ucierpiał. Ale te wyższego stopnia? Cóż, to już zdecyduje Mistrz Gry.

Mechanika stworzona przez użytkownika Zofia Różańska
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 14-06-2025, 11:15 AM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa