Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Międzynarodowej Współpracy Czarodziejów › Tematy Postaci › Kuferki
1 2 Dalej »


Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Wzór i instrukcja kuferka
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
27-11-2020, 04:56 PM
Instrukcja

Każdy gracz rozpoczynający swoją przygodę na forum ma obowiązek założyć kuferek pełen różności. Znajdują się tu między innymi umiejętności i poznane zaklęcia. W zależności od roku, na którym początkowo znajduje się postać, każdy otrzymuje określoną liczbę punktów do dowolnego rozdzielenia oraz ilość poznanych do tej pory zaklęć, których nie musi się uczyć w fabule. Ustalone limity mają pomóc nam zachować równowagę i uniknąć sytuacji, w których trzecioklasista nagle okażę się nieproporcjonalnie bardziej utalentowany od kujona z siódmej klasy.
W ciągu roku postać może również uczyć się i zdobywać umiejętności - samodzielnie i na lekcjach, jednak nie może przekroczyć pewnego limitu punków ustalonego dla danej klasy z tego samego powodu, co limit startowy.
Należy pamiętać, że nie każda umiejętność jest przedmiotem szkolnym! Pamięć, Refleks oraz Skupienie nie są objęte limitem ilości startowej.

1. Punkty

I klasa: 5 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 2
limit zdobytych punktów na umiejętność: 6

II klasa: 7 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 2
limit zdobytych punktów na umiejętność: 8

III klasa: 9 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 3
limit zdobytych punktów na umiejętność: 9

IV klasa: 12 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 3
limit punktów na umiejętność: 12

V klasa: 15 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 4
limit punktów na umiejętność: 15

VI klasa: 20 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 10
limit punktów na umiejętność: 22

VII klasa: 24 punktów do podziału
limit punktów do przedmiotu na start: 12
limit punktów na umiejętność: bez limitu


2. Zaklęcia

Zgodnie z Zasadami Tajności, niepełnoletni uczniowie nie mogą uczyć się praktycznej magii poza Hogwartem, dlatego pierwszoroczni wszystkie czary poznają od zera w szkole. Natomiast adepci ze starszych lat, wykazujący się (mamy nadzieję) pilnością podczas nauki, mogą wybrać odpowiednią liczbę znanych zaklęć z poniższej listy zaklęć, klątw i uroków na start, a ich ilość jest zależna od roku nauki. Pozostałych zaklęć można nauczyć się zgodnie z opisem w tym temacie. Pełną listę dostępnych na forum zaklęć oraz ich krótkie opisy możesz znaleźć w tym temacie.

II klasa: 5 uroków, 2 transmutacyjne, 1 klątwa, 1 ochronne
III klasa: 8 uroków, 4 transmutacyjne, 3 klątwy, 2 ochronne
IV klasa: 14 uroków, 6 transmutacyjnych, 5 klątw, 3 ochronne
V klasa: 20 uroków, 8 transmutacyjnych, 8 klątw, 4 ochronne
VI klasa: 26 uroków, 10 transmutacyjnych, 12 klątw, 5 ochronnych, 1 czarnomagiczne*
VII klasa: 33 uroki, 12 transmutacyjnych, 15 klątw, 6 ochronnych, 1 czarnomagiczne*

Zaklęcia do wyboru:
Uroki i zaklęcia użytkowe: Aberto, Accio, Alarte Ascendare, Alohomora, Aperacjum, Ascendio, Baubillous, Bombarda, Chłoszczyść, Cistem Aperio, Colloportus, Coloretulus, Confringo, Depulso, Diffindo, Dissendium, Dunamis, Erecto, Finestra, Finite, Flippendo, Glacius, Incendio, Lacarnum Inflamari, Liberare, Locomotor, Lumos, Mutabis, Neguissimi ignis, Nisi fear, Nox, Pakuj, Papyrus Reparo, Partis temporus, Periculum, Quietus, Reducto, Relashio, Reparo, Riddikulus, Sillencio, Sonorus, Tergeo, Vincul, Waddiwasi, Wingardium Leviosa
Transmutacyjne: Anseris mutatio, Anteoculatia, Aquamenti, Avifors, Avis, Capillus mutatio, Colovaria, Diminuendo, Ducklifors, Engorgio, Evanesco, Peniculus, Reducio, Reparifarge, Vera Verto
Klątwy: Arania Exumai, Confundus, Conjuctivitis, Culcibus, Densaugeo, Drętwota, Everte Statum, Furnunculus, Immobilus, Impedimenta, Inpletsum, Jęzlep, Locomotor Mortis, Loguntus tergo, Obscuro, Oppugno, Pavimentum ita, Petrificus totalus, Rictusempra, Rursus, Slugulus eructo, Sternutatio, Stulitatio, Tarantallegra, Upiorogacek
Ochronne i lecznicze: Anapneo, Episkey, Expelliarmus, Expulso, Ferula, Muffliato, Protego, Rennervate
Czarnomagiczne*: Sectumsempra, Rationem tussis, Mucus ad nauseam, Serpensortia

*Zaklęcia czarnomagiczne dostępne są tylko dla osób powyżej 17 roku życia.

Zaklęcia początkowe wypisz w kuferku zwykłym fontem lub kursywą, a zaklęcia nauczone później w fabule - z podkreśleniem.

3. Ekwipunek

W ekwipunku powinna znaleźć się przede wszystkim różdżka losowana w tym temacie.
Następnie dodaj tu przedmioty wynikające z KP, lub zdobywane fabularnie oraz za pośrednictwem Sklepiku Mistrza Gry.

4. Przedmioty

Plany zajęć osób z tego samego rocznika nie zawsze muszą się ze sobą pokrywać. Pod koniec drugiego roku w Hogwarcie, uczniowie mają obowiązek wybrać co najmniej dwa przedmioty dodatkowe ze wskazanej puli, natomiast przed rozpoczęciem szóstego roku nauki niemalże całkowicie samodzielnie decydują o swoim planie zajęć - muszą oni wybrać jednak tylko spośród przedmiotów, które zaliczyli podczas SUM-ów. Należy o tym pamiętać podczas wypełniania tej części!

I klasa
zajęcia obowiązkowe: Astronomia, Eliksiry, Historia Magii, Latanie, Opieka nad Magicznymi Stworzeniami, Obrona przed Czarną Magią, Transmutacja, Zaklęcia, Zielarstwo

II klasa
zajęcia obowiązkowe: Astronomia, Eliksiry, Historia Magii, Opieka nad Magicznymi Stworzeniami, Obrona przed Czarną Magią, Transmutacja, Zaklęcia, Zielarstwo

III - V klasa
zajęcia obowiązkowe: Astronomia, Eliksiry, Historia Magii, Obrona przed Czarną Magią, Transmutacja, Zaklęcia, Zielarstwo
zajęcia do wyboru (co najmniej dwa, maksymalnie trzy): Mugoloznawstwo, Numerologia, Opieka nad Magicznymi Stworzeniami, Starożytne Runy, Wróżbiarstwo

VI - VII klasa
zajęcia do wyboru (co najmniej trzy, maksymalnie siedem): Astronomia, Eliksiry, Historia Magii, Mugoloznawstwo, Numerologia, Obrona przed Czarną Magią, Opieka nad Magicznymi Stworzeniami, Starożytne Runy, Transmutacja, Wróżbiarstwo, Zaklęcia, Zielarstwo
W razie wątpliwości, proszę o kontakt z Administracją.


Wzór kuferka:


➤ Astronomia:
➤ Eliksiry:
➤ Historia Magii:
➤ Latanie:
➤ Numerologia:
➤ Mugoloznawstwo:
➤ ONMS:
➤ OPCM:
➤ Starożytne Runy:
➤ Transmutacja:
➤ Wróżbiarstwo:
➤ Zaklęcia:
➤ Zielarstwo:
➤ Pamięć:
➤ Skupienie:
➤ Refleks:
Zaklęcia, jakie postać zna:
➤ Uroki i zaklęcia użytkowe: xxx
➤ Transmutacyjne: xxx
➤ Klątwy: xxx
➤ Ochronne i lecznicze: xxx
➤ Róźdżka: drewno, rdzeń, długość, elastyczność, bonusy
➤ xxx
➤ xxx
➤ xxx
Tu wpisz wybrane przez postać przedmioty szkolne:
➤ xxx
➤ xxx
➤ xxx


Kod:
[KUFEREK][PUNKTY=➤ Astronomia:
➤ Eliksiry:
➤ Historia Magii:
➤ Latanie:
➤ Numerologia:
➤ Mugoloznawstwo:
➤ ONMS:
➤ OPCM:
➤ Starożytne Runy:
➤ Transmutacja:
➤ Wróżbiarstwo:
➤ Zaklęcia:
➤ Zielarstwo:
➤ Pamięć:
➤ Skupienie:
➤ Refleks:][ZAKLECIA=Zaklęcia, jakie postać zna:
➤ [b]Uroki i zaklęcia użytkowe:[/b] xxx
➤ [b]Transmutacyjne:[/b] xxx
➤ [b]Klątwy:[/b] xxx
➤ [b]Ochronne i lecznicze:[/b] xxx][EKWIPUNEK=➤ Róźdżka: drewno, rdzeń, długość, elastyczność, bonusy
➤ xxx
➤ xxx
➤ xxx][PRZEDMIOTY=Tu wpisz wybrane przez postać przedmioty szkolne:
➤ xxx
➤ xxx
➤ xxx][/KUFEREK]
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 02:33 PM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa