Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Spisy

Wątek zamknięty 
Tryby wyświetlania wątku
Umiejętności specjalne
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
12-01-2021, 01:17 AM
Umiejętności specjalne

Specjalne umiejętności to umiejętności, które są nieco trudniejsze w przyswojeniu, ale za to otwierają wiele fabularnych drzwi. Niektórych z nich można nauczyć się na odpowiedniej lekcji na VII roku, inne wymagają niesamowitego poświęcenia czasu i systematyczności w dążeniu do celu. Oczywiście można otrzymać je już na poziomie KP, spełniając pewne wymagania:
- przeznaczyć wymaganą ilość startowych punktów umiejętności na konkretne dziedziny,
- opisać w KP proces i trudy zdobywania tej umiejętności, podkreślając rozciągnięcie się nauki przez jakiś czas,
- każdy gracz może posiadać tylko dwie postaci z umiejętnością specjalną zdobytą na poziomie KP, fabularnie może się uczyć ile chce i czego chce,
- jeśli chcesz zdobyć umiejętność specjalną na poziomie KP, Twoja postać nie może mieć genetyki,
- Twoja postać musi mieć ukończone minimum 16 lat, żeby móc zdobyć umiejętność specjalną na poziomie KP.
Każda umiejętność specjalna to również bonus do punktów umiejętności na start, doliczana niezależnie od punktów przypadających danemu rocznikowi, np. jeśli John zgodnie z KP zaczyna rozgrywkę fabularną na VII roku i potrafi rzucać zaklęcia niewerbalne, to na start ma 24pkt umiejętności +1 do zaklęć, a jego startowa statystyka Skupienia oraz Zaklęć w kuferku musi mieć minimum 4pkt +1 punkt bonusowy do Zaklęć
Jak zdobyć Umiejętność Specjalną fabularnie? Zajrzyj do Mechaniki!

Magia bezróżdżkowa

+1 Zaklęcia
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Zaklęcia

Magia bezróżdżkowa nie należy do najłatwiejszych umiejętności, ale nie jest niemożliwym opanowanie jej już w szkole. Sztuka ta wymaga wyjątkowego skupienia i precyzji w kanalizowaniu magii. Zaawansowane uroki oraz zaklęcia transmutacyjne sprawiają trudności nawet dorosłym czarodziejom, którzy opanowali bez problemu rzucają proste zaklęcia bez użycia różdżki. Niektóre kultury praktykują taką formę magii na porządku dziennym - rdzenne plemiona Ameryki Południowej, mieszkańcy Afryki.
1. Aurora Flosadóttir
2. Camden Everill
3.
Zaklęcia niewerbalne

+1 Zaklęcia
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 4 punkty startowe przydzielone do umiejętności Zaklęcia

Umiejętność rzucania zaklęć bez wypowiadania odpowiedniej inkantacji wymaga skupienia na celu, jaki chce się osiągnąć. Nie jest to łatwa sztuka, ale naucza się jej w szkole. Ułatwia wiele spraw w życiu codziennym. Niewprawieni czarodzieje dopiero zapoznający się z tą sztuką muszą używać różdżki, jedynie doświadczone osoby z latami praktyki a sobą potrafią z powodzeniem używać zaklęć niewerbalnych razem z magią bezróżdżkową.
1.
2.
3.
Legilimencja

+1 Zaklęcia
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności OPCM

Zdolność wydobywania uczuć i wspomnień z drugiej osoby, polegająca na penetracji umysłu i kontrolowaniu go. Bardzo przydatna szczególnie w momencie, kiedy ważnym jest wiedzieć czy ktoś kłamie. Może stać się potężną i niebezpieczną bronią, jeśli osiągnąć poziom mistrzowski w użytkowaniu tej sztuki. Ze względu na to, że jej stosowanie bardzo narusza prywatność drugiej osoby, nie naucza się legilimencji w szkole. Podobno Tiara Przydziału została tak zaczarowana, żeby wykorzystywać legilimencję w momencie, kiedy ktoś założy ją na głowę.
1.
2.
3.
Oklumencja

+1 Zaklęcia
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności Skupienie
min 5 punkty startowe przydzielone do umiejętności OPCM

Magiczna obrona umysłu przed penetracją z zewnątrz, czyli legilimencją. Aby uchronić się przed działaniem legilimencji, należy wyzbyć się wszelkich emocji z umysłu i zamknąć go przed innymi. Oklumencja to nie tylko ćwiczenie odporności emocjonalnej i nie okazywanie uczuć - to umiejętność wytworzenia zapory przed próbą wdarcia się w nasz umysł i poznania naszych sekretów przez kogoś z zewnątrz. Nie jest to łatwa sztuka i jej nauka może trwać bardzo długo.
1.
2.
3.
Animagia

+1 Transmutacja
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Skupienie
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Transmutacja
min 5 punktów startowych przydzielonych do umiejętności Eliksiry

W przeciwieństwie do metamorfomagów, bycie animagiem to nabyta, a nie wrodzona umiejętność. Animag to czarodziej, który dobrowolnie i w każdej chwili może zmienić się w jedno konkretne zwierzę. Nie można wybrać formy, jaką przyjmie się po przemianie, zależy to od cech charakteru i wyglądu czarodzieja. Proces nauki animagii jest bardzo złożony i zajmuje wiele czasu - to niezwykle trudna sztuka, która wymaga długiej praktyki i opanowania. Niecierpliwość jest niewskazana i wręcz niebezpieczna, może prowadzić do stałych uszkodzeń fizycznych, utknięcia w niepełnie zmienionej formie pomiędzy człowiekiem a zwierzęciem - nie istnieje na to lekarstwo, dlatego ważnym jest zachować ostrożność.
1.
2.
3.
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
Wątek zamknięty 


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 15-06-2025, 03:03 PM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa