1. Ogólne
1.1 Pióro Feniksa powstało z myślą o stworzeniu forum, gdzie skupimy się na pisaniu i tworzeniu relacji międzyludzkich, gdzie przeważa tolerancja i zrozumienie, miłość i wsparcie. Jedyne czego nie tolerujemy, to brak tolerancji, mamy nadzieję stworzyć miejsce przyjazne każdemu, kto chce skupić się na samorozwoju i dobrej zabawie, a nie tylko “pisaniu na czas” i spełnianiu wymogów.
1.2 Panuje zakaz przenoszenia osobistych konfliktów na forum. Należy pamiętać o nie przenoszeniu negatywnych relacji na postaci oraz załatwianiu spraw prywatnych we własnym zakresie, przez prywatne wiadomości lub poza forum.
1.3 Treści rasistowskie, seksistowskie, czy homofobiczne poza strefą fabularną są surowo zabronione. Należy szanować siebie nawzajem. Zależy nam na miłej, przyjaznej atmosferze na forum, zatem wszelka mowa nienawiści oraz agresja słowna będą karane ostrzeżeniami, a w przypadku braku poprawy - zbanowaniem. Traktujmy innych tak, jak sami chcemy być traktowani!
1.4 Na forum władzę sprawuje administracja. Wszelkie ważne pytania i wątpliwości należy kierować do nich - w końcu to oni stworzyli to miejsce.
1.5 Użytkownicy mają prawo nie zgadzać się z administracją. Wszelkie zgrzyty, czy błędy na forum warto zgłosić - nikt nie będzie przez to oceniany, administracja jest zawsze otwarta na spokojną dyskusję, chętnie wyjaśni swoje decyzje lub w razie potrzeby przyzna się do błędu i zadba o poprawę. Nikt nie jest nieomylny, nam też zdarzają się wpadki!
1.6 Każdy z użytkowników forum powinien zapoznać się z treścią regulaminu. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia Was z przestrzegania go.
1.7 Cała zawartość forum jest objęta prawami autorskimi i zabrania się kopiowanie go do poza-forumowego użytku. Prawa do niej rości sobie cały skład administracji.
1.8 Administracja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w regulaminie - oczywiście informując o tym użytkowników.
1.9 Użytkownicy w każdym wieku są mile widziani, ale administracja nie bierze odpowiedzialności za ewentualne psychiczne urazy osób zbyt młodych na czytanie pewnych wątków. Każdy rejestruje się na własną odpowiedzialność.
1.10 Raz założone konto nie zostanie usunięte.
2. Tworzenie postaci
2.1 Na jedno konto przypada jedna postać.
2.2 Nick powinien zawierać imię i nazwisko postaci. Jeśli na początku jeszcze nie masz ich wymyślonych, to dozwolona jest rejestracja nickiem roboczym, który może zostać edytowany w każdej chwili. Po wrzuceniu KP obowiązkowa jest zmiana nicku na imię i nazwisko postaci.
2.3 Zabronione jest dublowanie nazwisk (poza rodziną) oraz imion - nie chcemy pięciu Johnów i trzech Katherine. Oczywiście różne wariacje tego samego imienia są dozwolone (John, Johnny, Jon, Jonathan etc.)
2.4 Uzupełnienie pól w profilu, tak jak i założenie wszystkich tematów początkowych (Karta Postaci, Kuferek, Poczta, Kalendarz i Informator) jest obowiązkowe.
Założenie tematów postaci, jak i losowanie różdżki, jest dozwolone tylko po zaakceptowaniu karty postaci przez administrację.
2.5 Avatar jest obowiązkowy i bez niego twoja karta nie zostanie zaakceptowana. Musi przedstawiać wybraną przez ciebie postać (i tylko ją) i mieć dokładnie 320px wysokości i 200px szerokości. Wizerunek, jaki wybierzesz do avatara, nie może być zajęty przez kogoś innego (wyjątkiem są bliźnięta), a raz wybranego wizerunku nie można zmieniać. Avatar musi przedstawiać osobę realną (niedozwolone są postaci z anime, mang, komiksów, itp).
2.5 Możesz mieć dowolną ilość postaci, nie chcemy ograniczać niczyjej kreatywności!
2.5.1 … pod warunkiem, że nie zaniedbasz już posiadanych postaci. Porzucanie dzieci to nic fajnego, a zawsze można je po prostu zdezaktywować. Poza tym zaniedbując istniejącą postać można komuś innemu zepsuć ważną relację - to też nie fajne...
2.6 Po skończeniu KP należy poczekać na zaakceptowanie jej przez administrację, dopiero wtedy możliwe jest rozpoczęcie pisania na fabule.
Należy jednak pamiętać, że powinno się założyć i uzupełnić tematy postaci (Kuferek, Poczta i Informator) w ciągu dwóch tygodni od sprawdzenia KP. Jeśli tematy nie zostaną założone, lub odpowiednio uzupełnione, można spodziewać się ostrzeżenia.
2.6.1 Administracja ma prawo do wskazania Ci nieprawidłowości/niedociągnięć w karcie. Po wykryciu błędu przez administrację, należy go poprawić w możliwie szybkim czasie i poinformować o wprowadzonych zmianach.
2.7 W każdej chwili istnieje możliwość dezaktywowania postaci, należy to zgłosić w odpowiednim temacie. Następstwem dezaktywacji postaci jest zwolnienie przypisanego jej wizerunku.
2.7.1 Dezaktywowaną postać można przywrócić z wizerunkiem początkowym, jeśli ten nie został zajęty. W przypadku, kiedy wizerunek został już zajęty, możliwe jest przywrócenie postaci z nowym wizerunkiem.
2.8 Jeśli decydujesz się na pisanie postacią z jedną z dostępnych genetyk, musisz mieć na uwadze kilka rzeczy: Twoja KP musi być dużo bardziej rozbudowana, składna i bogata w szczegóły, językowo poprawna. Każda KP z genetyką będzie sprawdzana bardziej rygorystycznie i administracja ma prawo nie zgodzić się na przyznanie akceptacji.
2.9 Na ten moment dozwolone jest tworzenie wyłącznie postaci uczniów Hogwartu.
3. Fabuła
3.1 Pisanie postów fabularnych dozwolone jest po akceptacji Karty Postaci przez osobę do tego upoważnioną.
3.2 Karta Postaci oraz posty fabularne powinny być pisane starannie, z użyciem polskich znaków - ograniczajmy błędy ortograficzne, stylistyczne i inne do minimum. Oczywiście, drobne przeoczenia nie będą w żaden sposób karane, starajmy się jednak, by posty były jak najbardziej estetyczne.
3.3 Posty fabularne oraz działania postaci nie muszą mieć nic wspólnego z poglądami użytkownika. Prosimy podchodzić z dystansem do treści fikcyjnej części forum.
3.4 Jedna postać może być jednocześnie w dowolnej liczbie miejsc, ale należy też pamiętać o chronologii. Każda sesja obowiązkowo musi mieć oznaczenie dokładnej daty i przybliżonej godziny danego wydarzenia w pierwszym poście wątku. W tym pomoże umieszczony na głównej stronie kalendarz, gdzie wyróżniony jest okres, w jakim znajdujemy się fabularnie.
3.4.1 W zachowaniu chronologii i porządku wątków pomocny jest Kalendarz, ale jego prowadzenie nie jest obowiązkowe.
3.5 Do prowadzenia wątków wybieraj tematy, w których nikt nie pisze. Wyjątkiem są miejsca stricte publiczne, jak Wielka Sala w Hogwarcie, ulice i inne. Aby uznać wątek za zakończony, a miejsce za zwolnione, na końcu ostatniego posta musi pojawić się dopisek /zt oznaczający wyjście z tematu, lub muszą minąć dwa tygodnie od ostatniego posta.
3.6 We własnych postach nie wolno decydować o zachowaniu postaci innych użytkowników. Wyjątkiem są wcześniej omówione sesje, przy których podjęte decyzje działają na korzyść tempa akcji. Jeśli doszło do takiej ingerencji mimo braku wyrażonej zgody, należy zażądać edycji posta. Przy braku porozumienia prosimy zgłosić się z tym problemem do administracji.
3.7 Kategorycznie zabrania się zadawanie trwałych obrażeń, zabijania czy okaleczania czyichś postaci bez zgody ich właścicieli. Rozumiemy, że czasem nie ma się wpływu na pewne sytuacje, ale to nie zmienia faktu, że mają to być sytuacje "niespodziewane zaplanowane". Okaleczenie czy działanie szkodliwe dla postaci bez zgody właściciela będzie karane ostrzeżeniami, a w przypadku braku poprawy - banem.
3.8 Raz na jakiś czas podczas sesji może się zdarzyć, że zawita Mistrz Gry, który wtrąci jakieś drobne wydarzenia do rozgrywanego wątku. Nie można ignorować takiego wtrącenia, jedynie dozwolone jest napisanie do Mistrza Gry z prośbą o wycofanie. Jednak i to w przypadku, gdyby wtrącenie i idące za tym wydarzenia mocno nie były uczestnikom sesji na rękę. Wtedy MG ma prawo rozważyć taką "reklamację" i edytować/usunąć post, jeżeli uzna argumenty za przekonujące. Należy się mimo to liczyć z faktem, że MG może również taką prośbę odrzucić.
3.9 Należy pamiętać, że NIE wszystko, co my wiemy, wie również nasza postać. Tak jak i nie wie o czym myśli inna postać (chyba że nauczyła się legilimencji), więc nie może ustosunkować się do tego, co dzieje się w głowie drugiej osoby. Prosimy o surowe pilnowanie tej granicy.
3.10 Dozwolone jest prowadzenie wątków erotycznych – w granicach dobrego smaku. Każdy post, w którym pojawiają się treści erotyczne, oznacz na początku widocznym napisem 18+. Staraj się również nie prowadzić ich w najpopularniejszych tematach, by nie narzucać innym graczom treści, na jakie niekoniecznie muszą mieć ochotę.
3.11 Na forum przestrzegamy zasad świata przedstawionego w serii o Harrym Potterze, dlatego też nie używaj mocy, przedmiotów, zaklęć itp. z innego uniwersum. Aby ci to ułatwić, powstały spisy przedmiotów, zaklęć, eliksirów itd., do których zawsze możesz zajrzeć.
3.12 Na forum aktywnie używamy stworzonej do poszczególnych dziedzin mechaniki - zapoznaj się z nią, jeśli chcesz wziąć udział w pojedynku, uwarzyć eliksir, nauczyć się zaklęcia etc.
3.13 Jeśli nie będzie cię na forum dłużej niż miesiąc wpisz się w temat z nieobecnościami. Nie będziemy grozić dezaktywacją, jeśli nie wrócisz po wyznaczonym czasie, ale miło by było poinformować kogoś z administracji o przedłużonej nieobecności. Nie musimy znać powodu.
3.13.1 Jeśli nie poinformujesz o swojej nieobecności w odpowiednim temacie lub prywatnie kogoś z administracji i znikniesz bez śladu, to Twoja postać/postaci zostaną zdezaktywowane po trzech miesiącach. Nie chcemy blokować wizerunków, pozycji w drużynach Quidditcha, genetyk. Jeśli postać ma tylko założoną KP oraz obowiązkowe tematy, ale nie został napisany żaden post fabularny, to dezaktywacja nastąpi już po miesiącu niezapowiedzianej nieobecności użytkownika.