Boys and girls of every age
Wouldn't you like to see something strange?
Halloween z pewnością jest ulubionym świętem wielu młodych czarownic i czarodziejów, jak i również ogromu dzieci niemagicznych. Ale poza przebieranymi imprezami, zbieraniem cukierków i płataniem psikusów, tej nocy mogą zdarzyć się różne rzeczy...
... szczególnie kiedy w noc halloween księżyc jest w pełni. Pamiętasz te plotki mówiące, że jeden z uczniów jest wilkołakiem? A może to sam nauczyciel Opieki Nad Magicznymi Stworzeniami raz w miesiącu obrasta w sierść? Uważaj na siebie i miej różdżkę w gotowości!
O ile spotkanie z wilkołakiem twarzą w twarz mogłoby skończyć się bardzo źle, przygotowaliśmy dla Was coś równie strrrrrasznego, ale nieco mniej morderczego. Rozpoczynając wątek wewnątrz zamku z datą 31 października, automatycznie bierzesz udział w evencie - spotkasz na swojej drodze bogina! Możesz stanąć z nim do potyczki, lub uciec, ale jak tylko Mistrz Gry wrzuci posta informującego o pojawieniu się zjawy - masz obowiązek zareagować.
Żeby pokonać bogina, trzeba rzucić zaklęcie RIDDIKULUS skutecznie tyle razy, aż upiór zostanie zneutralizowany (do potyczki stają minimum 2 i maksymalnie 3 osoby) - pamiętajmy, że zakłócenia mogą pokrzyżować nam plany! Dlatego w trakcie starcia liczą się tylko całkowicie udane zaklęcia (wynik k10 5-10) - przy czym krytyczny sukces (wynik k10 10) daje dodatkowy rzut k4 na obrażenia. Bogin ma 50 punktów życia. Wszystkie udane rzuty sumuje się za każdym razem, aż pokona się bogina.
PRZYKŁAD:
John napotkał bogina. Zna zaklęcie Riddikulus. Rzuca kością k10, wypadło 6 - bogin otrzymuje 6 punktów obrażeń. John zaznacza na końcu swojego posta: Kostka: 6
Bogin 6/50
Towarzysząca Johnowi Kate również zna Riddikulus. Rzuca kością k10, wypadło 3. Bogin nie otrzymuje obrażeń. Kate zaznacza na końcu posta: Kostka: 3
oraz taki sam stan obrażeń bogina, jaki był przy ostatnim skutecznym ataku, czyli w tym przypadku: Bogin 6/50
John ponownie staje twarzą w twarz z boginem. Rzuca k10, wypadło 10 - krytyczny sukces! John czuje przypływ odwagi i w nagrodę rzuca dodatkowo k4, wypadło 3. Sumuje wynik do obrażeń. Zaznacza na końcu swojego posta: Kostka: 10 + 3
Bogin 19/50 (6 poprzednich obrażeń, plus 13 obecnych)
I pojedynek trwa nadal, aż bogin zostanie pokonany, czyli otrzyma 50 lub więcej łącznych obrażeń. Za pokonanie bogina uczestnicy wątku otrzymują +1 punkt do OPCM oraz 15 Piór.
Można wykorzystać obecność bogina do nauki zaklęcia Riddikulus. Mechanika nauki tego zaklęcia w tym przypadku jest trochę inna niż oficjalnie opublikowana, ponieważ konfrontujesz się bezpośrednio z prawdziwym boginem. PRZED każdym rzutem na Zaklęcie, osoba ucząca się musi rzucić kością k8 na poziom strachu:
1-4 - czujesz niepokój, ale nie boisz się, rzucasz na zaklęcie 5-8 - strach cię paraliżuje, nie możesz spróbować rzucić zaklęcia
Dalej mechanika wygląda podobnie do mechaniki pokonywania bogina w przypadku znajomości zaklęcia: rzucasz k10, liczą się tylko kości 5-10 (za krytyczny sukces dodatkowe k4), sumujesz aż bogin straci wszystkie punkty życia. W tym przypadku również do potyczki stają minimum 2 i maksymalnie 3 osoby - z czego tylko jedna z nich nie znająca zaklęcia. Jedną istotną rzeczą jest to, że osoba ucząca się zaklęcia MUSI wykonać ostateczny atak unicestwiający bogina, żeby w pełni przyswoić zaklęcie. Jeśli tego nie zrobi, wpisuje zaklęcie Riddikulus w kuferek, jako niedokończoną naukę w formie Riddikulus (⅘) i może dokończyć naukę w dowolnym innym momencie, zgodnie z obowiązującą mechaniką nauki zaklęcia. Osoba nie znająca wcześniej zaklęcia otrzyma do kuferka zaklęcie Riddikulus (jeśli wykonała ostatni atak), +1 punkt do skupienia oraz 15 Piór.
Starcie z boginem nie idzie najlepiej? A może Ty ORAZ Twój towarzysz nie umiecie zaklęcia obronnego? Może więc powinieneś wziąć nogi za pas i uciekać gdzie pieprz rośnie! Ale nie jest to takie łatwe, zjawa już cię zauważyła i stałeś się jej celem.
Rzuć k6 i do wyniku dodaj swój refleks. Jeśli osoba, która towarzyszyła ci w starciu ma przynajmniej 1 punkt refleksu, otrzymujesz +1 do wyniku.
1-8 ucieczka nieudana, rzuć k5 na otrzymane obrażenia i sprawdź wynik poniżej. 9 i więcej ucieczka udana! Zostawiasz bogina za sobą i wychodzisz z tego spotkania bez szwanku.
Kod do wklejenia na koniec posta:
Kod:
<aa>Kostka:</aa>
<aa>Refleks:</aa>
<aa>Suma:</aa> K6 + refleks + 1 (jeśli przysługuje)
<aa>Obrażenia:</aa> Jeśli je otrzymujesz, wpisz wynik K5
Obrażenia:
Próbowałeś uciec boginowi, ale coś poszło nie tak...
Rzuć k5 na obrażenia. Kliknij "Wynik" poniżej.
1 - Nie istotne jaki jest powód twojej decyzji o podjęciu ucieczki, ale zdecydowanie powinieneś patrzeć pod nogi. Potykasz się i upadasz tak niefortunnie, że słyszysz trzask pękającej kości w przedramieniu. Okropny ból od razu jasno sygnalizuje złamanie. Konieczna jest wizyta w Skrzydle Szpitalnym, i to natychmiast! Na szczęście uwaga bogina została pochłonięta przez coś zupełnie niespodziewanego, uciekaj czym prędzej! 2 - Nawet jeśli myślałeś, że uda ci się umknąć boginowi zanim cię dopadnie, pojawia się zupełnie znienacka tuż przy tobie, zanim w ogóle udaje ci się odwrócić. Oczywiście ma formę twojego największego strachu, który spogląda ci prosto w oczy. Czujesz zimny dreszcz pełzający wzdłuż kręgosłupa, kiedy strach zaczyna brać górę. Tracisz 1 punkt skupienia z kuferka, zanim udaje ci się przezwyciężyć panikę i faktycznie uciec. 3 - Patrz gdzie biegniesz i nie oglądaj się za siebie! Bo kiedy nie patrzysz dokąd uciekasz... cóż, zderzenie ze ścianą jest o tyle fatalne w skutkach, że kończy się złamanym nosem i obficie płynącą po twarzy krwią. Teraz ty mógłbyś zostać czyimś boginem. Lepiej od razu udać się do Skrzydła Szpitalnego! I zaprać plamy krwi na ubraniu. 4 - Albo za długo próbowałeś pokonać bogina, albo za bardzo przeraził cię już na początku spotkania, chcesz po prostu znaleźć się jak najdalej stąd. Niestety ten strach spowalnia cię na tyle, że ucieczka idzie wolniej niż byś tego chciał. Tracisz 1 punkt refleksu z kuferka. 5 - Oglądać swój największy koszmar przez kilka minut i nie być w stanie go pokonać może spowodować przynajmniej małą traumę. Mimo że udaje ci się uciec bez fizycznych obrażeń, wspomnienie tego spotkania będzie wywoływało dreszcze i ataki lęku przez najbliższy tydzień. Przez kolejne siedem dni wszystkie niespodziewane dźwięki, gwałtowne pojawienie się kogoś w pobliżu ciebie, zaskoczenia i inne nieprzewidziane sytuacje wywołują natychmiastową reakcję twojego ciała - podskoki w przerażeniu, pozycje obronne, nerwowość w ruchach. Poza tym co noc masz koszmary i śpisz fatalnie, więc i zmęczenie daje się we znaki.
Niezależnie od powodzenia ucieczki, każdy uczestnik wątku otrzymuje 15 Piór.
UWAGA!
Każda postać może zmierzyć się z boginem tylko raz, więc jeśli pokona go lub ucieknie, to więcej nie napotka tego stworzenia. A przynajmniej nie w dzień Halloween...