Witaj! Logowanie Rejestracja
Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła
 
Mechanika
1
2
3
Spisy
a
b
c
  • Logout
Phoenix Feather › Departament Przestrzegania Prawa Czarodziejów › Organizacja › Mechanika

Tryby wyświetlania wątku
Nauka Umiejętności Specjalnych
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#1
11-03-2021, 02:37 AM
Magia bezróżdżkowa i niewerbalna
Nauka na lekcji
Nauka na lekcji dostępna będzie tylko dla VII roku i oparta będzie na wewnętrznej mechanice.
Nauka z kimś, kto już umiejętność posiada
Aby móc rozpocząć naukę magii bezróżdżkowej lub niewerbalnej, postać musi mieć min 10 punktów zaklęć i min 10 punktów skupienia w kuferku.
Pisząc wątek z postacią, która już posiada umiejętność do każdego posta fabularnego należy wykonać rzut kością k6 w odpowiednim temacie. Na jeden post fabularny przypada jeden rzut kością! Umiejętność zostaje opanowane, kiedy udany rzut wypadnie dziesięć razy. Pod postem fabularnym należy zaznaczać swój postęp wpisując kostkę przypadającą na dany post oraz ilość udanych rzutów zdobytych dotychczas, np 2/10 (czyli udany rzut wypadł dwa razy z potrzebnych dziesięciu do opanowania umiejętności).
Jeśli wątek bardzo się dłuży, można przerwać naukę, zapisać w kuferku postęp (Magia bezróżdżkowa/niewerbalna: np 5/10) i podjąć ją ponownie w innym wątku. Można rozbić naukę na tyle wątków ile się chce.
Udany rzut: 5 i 6
Szukaj
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#2
11-03-2021, 02:55 AM
Legilimencja
Sztuka wdzierania się do cudzego umysłu w celu wydobycia wspomnień i uczuć ofiary wymaga ogromnej siły woli i umiejętności skupienia, ale także dużego spokoju i opanowania. Nieumiejętnie zastosowana legilimencja może skrzywdzić zarówno jej użytkownika, jak i osobę, przeciwko której jest skierowana, dlatego osoby uczące się jej nie są zbyt przychylnie traktowane.

Nauka składa się z dwóch podstawowych etapów - zgłębienia teorii oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Z mechanicznego punktu widzenia dla opanowania umiejętności musisz zdobyć 10 punktów OPCM, 10 punktów skupienia i 25 punktów legilimencji, natomiast fabularnie... Czytaj dalej.
1. Przygotowanie teoretyczne
Legilimencja, ze względu na niezbyt dobrą sławę oraz potencjalną szkodliwość wykorzystania jej przeciwko drugiej osobie, nie jest nauczana w Hogwarcie. To jednak nie znaczy, że na jej temat nie można dowiedzieć się niczego konkretnego. Odpowiednie woluminy na pewno znajdują się w Dziale Ksiąg Zakazanych - trzeba tylko mieć do nich dostęp. Kiedy już go uzyskasz, wystarczy kilkadziesiąt godzin spędzonych na nauce - samodzielnej lub w towarzystwie.

- wątek z nauczycielem w celu zdobycia zgody na korzystanie z Działu Ksiąg Zakazanych LUB nielegalne wtargnięcie do tegoż działu i wykradnięcie odpowiednich książek
- min. 5 postów/wątków poruszających poszukiwanie informacji w książkach {+1 punkt legilimencji za posty powyżej 600 słów, +1-3 punkty za jeden wątek powyżej 6 postów)
2. Ćwiczenia praktyczne
Kiedy teoria przestanie ci wystarczać trzeba będzie rozpocząć praktyczne ćwiczenia - bez nich nigdy nie staniesz się mistrzem legilimencji. Przyda ci się jednak do tego partner, bo ciężko byłoby ćwiczyć wydobywanie wspomnień z krzesła lub poduszki. Do praktycznej części nauki możesz przystąpić, jeśli masz min. 10 punktów legilimencji, 6 punktów OPCM i 6 punktów skupienia.

- rozegranie wątku, w którym postać zdobywa partnera do ćwiczeń (poprzez prośbę, przekupstwo lub porwanie z groźbami karalnymi, feel free)
- min. 5 wątków poruszających praktyczną naukę legilimencji (+1-3 punkty za jeden wątek powyżej 6 postów)
Całkowite opanowanie umiejętności
Umiejętność uznana jest za całkowicie opanowaną w momencie, kiedy posiadasz 10 punktów OPCM, 10 punktów skupienia i 25 punktów legilimencji.
Szukaj
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#3
11-03-2021, 03:11 AM
Oklumencja
Aby ochronić swój umysł przed wpływem z zewnątrz trzeba najpierw opanować sztukę powściągania własnych emocji i oczyszczania świadomości ze wspomnień, co wymaga często wielu miesięcy ćwiczeń i medytacji. Jednak osoba, która mistrzowsko opanuje oklumencję, będzie dysponowała świetną ochroną własnego umysłu przed wrogimi wpływami i próbami wykorzystania własnych wspomnień przeciwko niej.

Nauka składa się z dwóch podstawowych etapów - zgłębienia teorii oraz wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. Z mechanicznego punktu widzenia dla opanowania umiejętności musisz zdobyć 10 punktów OPCM, 10 punktów skupienia i 25 punktów oklumencji, natomiast fabularnie... Czytaj dalej.
1. Przygotowanie teoretyczne i oczyszczanie umysłu
Powodzenie w nauce oklumencji zależy między innymi od tego, jak bardzo jesteś w stanie oczyścić swój umysł i wyzbyć się emocji. O tym, jak to zrobić, można oczywiście przeczytać w hogwarckich podręcznikach. Po spędzeniu czasu na szukaniu informacji o najlepszych technikach oddechowych możesz zacząć stosować je przed snem lub urządzać sobie długie sesje niemyślenia o niczym czy - jak to niektórzy górnolotnie nazywają - medytacji.

- min. 5 postów/wątków poruszających poszukiwanie informacji w książkach (+1 punkt oklumencji za posty powyżej 600 słów, +1-3 punkty za jeden wątek powyżej 6 postów)
- min. 3 posty/wątki opisujące oczyszczanie umysłu - medytację (+1 punkt oklumencji za posty powyżej 600 słów lub jeden wątek powyżej 6 postów)
2. Ćwiczenia praktyczne
Gdy wzmocnisz swój umysł i nabierzesz nieco wiedzy teoretycznej nadejdzie czas na praktykę. Jednak aby jak najlepiej przećwiczyć oklumencję, warto byłoby znaleźć kogoś, kto posługuje się legilimencją. To pierwsza trudność. Drugą będzie z pewnością namówienie go do wspólnych ćwiczeń. Aby rozpocząć ćwiczenia praktyczne, musisz mieć minimum 10 punktów oklumencji, 8 punktów OPCM i 6 punktów skupienia.

- rozegranie wątku, w którym postać zdobywa partnera do ćwiczeń (poprzez prośbę, przekupstwo lub porwanie z groźbami karalnymi, feel free)
- min. 5 wątków poruszających praktyczną naukę oklumencji (+1-3 punkty za jeden wątek powyżej 6 postów)
Całkowite opanowanie umiejętności
Umiejętność uznana jest za całkowicie opanowaną w momencie, kiedy posiadasz 10 punktów OPCM, 10 punktów skupienia i 25 punktów oklumencji.
Szukaj
Feniks
Administrator
Ravenclaw 0%
Absolwent
b. bogaty ?
Karta postaci
Kuferek

Pióra: 5
#4
11-03-2021, 03:18 AM
Nauka Animagii
Animagia to niezwykle trudna sztuka zamiany w zwierzę, która często wymaga lat ćwiczeń i poświęceń. W dodatku proces nauki jest bardzo złożony i niebezpieczny, a raz zapoczątkowany nie może być przerwany - chyba że adept transfiguracji chce na zawsze zostać przerażającą hybrydą. Na skutki uboczne nieudanej przemiany nie ma bowiem żadnego remedium, dlatego w procesie nauki wskazana jest cierpliwość. Po zdobyciu tej umiejętności można przemieniać się tylko w jedno zwierzę, którego czarodziej nie może ot tak wybrać - zwykle odzwierciedla ono jego naturę i ma tę samą postać co Patronus. Animag, który w pełni opanował proces zamiany nie potrzebuje do niego ani różdżki, ani inkantacji.

Jak zdobyć umiejętność animagii?
Można zdobyć ją na poziomie Karty Postaci zgodnie z zasadami opisanymi w tym temacie. Możliwe jest także nauczenie się tej umiejętności w fabule - zgodnie z prawem, po uprzednim zgłoszeniu chęci rozpoczęcia takiego procesu nauczycielowi transmutacji - lub nielegalnie, po kryjomu przetrząsając Dział Ksiąg Zakazanych i kradnąc drogocenne składniki do eliksiru.
Nauka składa się z kilku etapów
Jak z każdą umiejętnością, należy rozpocząć od zgłębiania teorii, następnie wykonać odpowiednie kroki, które obejmują trzymanie liścia mandragory pod językiem od jednej pełni do drugiej, uwarzenie eliksiru, powtarzanie codziennie odpowiedniej inkantacji w oczekiwaniu na burzę z piorunami aż do pierwszej próby przemiany. Tylko jak to ogarnąć w praktyce? Z mechanicznego punktu widzenia, musisz zdobyć 15 punktów transmutacji, 15 punktów animagii, 10 punktów skupienia i 10 punktów eliksirów. A fabularnie? Czytaj dalej.
1. Rozpoczęcie nauki; zbieranie informacji i zgłębianie teorii
Jeśli chcesz uczyć się animagii legalnie i pod nadzorem kogoś doświadczonego, zacznij od zgłoszenia się do nauczyciela transmutacji. Wymiana listów lub krótkie spotkanie może rozwiać twoje wątpliwości i naprowadzić cię na to, od czego w ogóle rozpocząć. Następnie konieczne będzie rozegranie kilku wątków opartych na szukaniu informacji w książkach - mogą to być zarówno wątki pisane z innym uczniem/NPC, ale i pojedyncze posty.

- wątek z nauczycielem, poruszający podstawowe zagadnienia {+1 punkt Animagii}
- min. 5 postów/wątków poruszających poszukiwanie informacji w książkach {+1 animagia za posty powyżej 600 słów, +1-3 punkty za jeden wątek powyżej 6 postów)
2. Zdobycie liścia mandragory
Kiedy uznasz, że już czas na podjęcie kolejnego kroku, zgłoś się do któregoś z nauczycieli po liść mandragory. Możesz poprosić o pomoc profesora transmutacji, eliksirów lub zielarstwa - zakładając, że działasz legalnie. W przeciwnym wypadku musisz liść ukraść...

- rozegranie wątku z NPC - zdobycie liścia mandragory LUB rozegranie wątku, w którym postać nielegalnie zdobywa liść
3. Oczekiwanie na pełnię i rozpoczęcie procesu
Zdobyty liść musisz nosić pod językiem przez równy miesiąc - od jednej pełni księżyca do drugiej. Liścia nie można połknąć ani wyjąć z ust nawet na chwilę; jeśli przypadkiem wypadnie, należy zdobyć kolejny liść i zacząć od nowa.

- podczas całego miesiąca fabularnego należy wspominać w swoich wątkach o tym, że nosi się w ustach liść {+1 animagia za każdy zakończony wątek z rzeczoną wzmianką}
4. Sporządzenie mikstury
Po miesiącu, w trakcie pełni należy do kryształowej fiolki oświetlonej światłem księżyca przełożyć przesączony śliną liść mandragory i dodać łyżeczkę rosy zebranej w miejscu, gdzie przez siedem dni nie padło słoneczne światło. Następnie fiolkę zapieczętować i odstawić w ciemne miejsce dopóki nie nadejdzie burza z piorunami. Wystawienie fiolki na światło dzienne wywoła mutacje.

- posiadanie min. 10 punktów eliksirów (jeśli postać nie spełnia kryterium, musi się poduczyć przed upływem miesiąca)
- rozegranie wątku, w którym postać zdobywa rosę
- napisanie posta/wątku, w którym postać sporządza miksturę {+1 animagia}
5. Oczekiwanie na burzę i powtarzanie inkantcji
W oczekiwaniu na najbliższą burzę należy codziennie o wschodzie i zachodzie słońca kierować koniec różdżki na serce i wypowiadać inkantację Amato Animo Animato Animagus.

- nie musisz (ale możesz) każdego fabularnego dnia pisać dwóch postów opisujących tę czynność - wystarczy, że co jakiś czas wspomnisz w wątkach o tym procesie
- czas oczekiwania na burzę możesz wykorzystać by poprawić swoich umiejętności do poziomu, który spełni kryteria opisane wyżej
6. Burza z piorunami i pierwsza przemiana
Kiedy nadejdzie burza z piorunami (śledź pogodę w kalendarzu na stronie głównej!), gdy tylko na niebie pojawi się pierwsza błyskawica niezwłocznie udaj się po eliksir. Jeśli do tej pory wszystko robiłeś dobrze, powinien mieć krwistoczerwoną barwę. Udaj się do bezpiecznego miejsca, umieść koniec różdżki przy sercu, wymów inkantację Amato Animo Animato Animagus i wypij eliksir. Palący ból w całym ciele oraz zdwojone bicie serca oznaczają, że wszystko poszło dobrze. W umyśle zobaczysz obraz zwierzęcia, w które za chwilę się przemienisz. Jeśli okażesz strach lub spróbujesz się wycofać, możesz spodziewać się strasznych efektów ubocznych. Nie panikuj; twoje ubrania, okulary, biżuteria stopią się ze skórą. Nie opieraj się przemianie; już za późno, by się wycofać. Po jej zakończeniu wszystko powinno być z tobą dobrze w sensie fizycznym. Aby powrócić do swojej ludzkiej formy, musisz ją sobie bardzo dokładnie zwizualizować. Nie panikuj, jeśli przemiana nie uda się od razu.

- posiadanie min. 15 punktów transmutacji, 10 punktów skupienia i 10 punktów animagii, aby próbować dokonać przemiany
- rozegranie w odpowiednich warunkach (dzień, w którym występuje burza z piorunami) wątku dotyczącego przemiany - możesz poprosić o pomoc innego gracza, NPC lub Mistrza Gry, możesz także napisać dłuższy post opisujący całą przemianę; jeśli się powiedzie, otrzymasz +3 punkty animagii
Całkowite opanowanie umiejętności
- po pierwszej przemianie za każdy kolejny wątek, w którym postać podejmuje próbę zmiany w formę animagiczną otrzymasz +1 animagii
- umiejętność można uznać za opanowaną po spełnieniu wymagań podanych wcześniej (15 punktów transmutacji, 15 punktów animagii, 10 punktów skupienia i 10 punktów eliksirów), jednak do przemiany nadal potrzebna będzie inkantacja i użycie różdżki
- w chwili zdobycia 25 punktów animagii czarodziej całkowicie opanowuje umiejętność i może zmieniać się bez użycia różdżki
Szukaj
« Starszy wątek | Nowszy wątek »


Skocz do:

  • Kontakt
  • Phoenix Feather
  • Wróć do góry
  • Wersja bez grafiki
  • Oznacz wszystkie działy jako przeczytane
  • RSS
Aktualny czas: 16-06-2025, 12:38 AM Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 MyBB Group.
Theme Crafted by Rooloo
Tryb normalny
Tryb drzewa